Fit test Special Hobby malý Plastic Planet malý Válka
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Special Hobby velký   Plastic Planet velký



denní zobrazení: 20853 / today visits: 20853

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
44) 14.06.2005  -  Standa K.    Fokker D VII v ČSR - pomůže někdo?
Jen pro doplnění nepřesnosti způsobené zjevným překlepem - "dezertýr" Bláha měl D III, s nímž havaroval a z něhož se vzal ten motor (ne DII). DII se u nás ale také vyskytoval, nejslavnější bude zřejmě ten Lhotův, který posléze skončil za nemálo peněz v leteckém učilišti. Rád bych někdy viděl, v jakém kabátě tam asi tehdy létal (stříbrný?). Žádné foto na tento albatros z učiliště jsem, zatím, nezahlédl.
43) 10.06.2005  -  Marek Mincbergr    Fokker D VII v ČSR - pomůže někdo?
No, mám to doma, takže z hlavy. Vezmu to odzadu:

Vrtule - žádné pravidlo, bral bych to jen podle fotek. Jinak výměna motoru je výměna za jiný exeplář toho samého typu - Austro Daimler 225k. Dali tam motor s Albatros D.II Oef. č.253.06 (Tzv Bláhův Albatros)

Fotka ze závodů je v Kašem. Je to hodně z dálky, ale je tam. Zbarvení je světlé, na Lozenge velmi světlé. Tím se vracím ke zbarvení. V Austro-Hungarian Army Airplanes of WWI je fotografie české D.VII se znaky ve formě mezikruží a potah je hodně světlý. Jestlisi pamatuji, tak tam Lozenge není ani náhodou vidět. Tedy asi podobné zbarvení jako na fotce v Kašem. Odhaduji to na nějakou šedou, šedostříbrnou, případně i na čisté plátno, ale na to mi to přijde málo světlé. Upozorňuji, že to je spekulace.
42) 10.06.2005  -  Antonín S    Fokker D VII v ČSR - pomůže někdo?
Snad se nebudete zlobit když vyzvu k přesunu diskuse o ČSR Fokkeru opět sem. Zatím se to tu řešilo hodně podnětně a popořadě.
vybádal jsem tato zbarvení:

A) Původní lozenge na všech plochách s československými kokardami a s původním sér. číslem na trupu - Kaše/Pirič. Letadla 1. sv. války v Československu.

B) Po velké opravě (1921?) byl letoun přebarven na zeleno/hnědá pole a spodek stříbrný? s praporovými znaky a plukovním znakem na trupu - Triáda a ABC.

Neznám však zbarvení během závodů, kterých se fokker účastnil (jen startovní číslo?). A také je obtížné zjistit do jakého "zbarvení" patří různé typy vrtulí a někdy tuším v roce 1919 vyměněný motor.
Doplní mě někdo...
41) 31.05.2005  -  Marek Mincbergr    Fokker D VII v ČSR - pomůže někdo?
No, když si vezmete, že jsou známé jen dvě čitelné fotky a obě ještě z přední polosféry, tak to půjde blbě. Jedině, že by se objevila nějaká nová...
40) 31.05.2005  -  M. Tebich    Fokker D VII v ČSR - pomůže někdo?
Také bych znal rád pravdu o tříbarevné kamufláži čs. Fokkera D.VII. V Triádě jsou pro změnu pole s úsečkovým rozhraním a la Luftwaffe.
39) 31.05.2005  -  Pavel Krčmář    Fokker D VII v ČSR - pomůže někdo?
http://pkrcmar.wz.cz/fokker/01.jpg
http://pkrcmar.wz.cz/fokker/02.jpg
Pro ty co nevlastní Ábíčko. Bohužel nakolik je kamufláž věrohodná nemohu posoudit.
38) 30.05.2005  -  Marek Mincbergr    Fokker D VII v ČSR - pomůže někdo?
Rád jsem pomohl. To letadlo se mi líbí a něco jsem na ěnj už posbíral. Pokud ale budete chtít konverzovat, tak opravdu nepoužívejte varianty OAW nebo Albatros, ale jen a pouze Fokker final / late / F (motor se stejně musí udělat novej). Jinak budete předělávat boční plechy motoru.
37) 30.05.2005  -  Mirek Š    Fokker D VII v ČSR - pomůže někdo?
Jste dobrý
36) 30.05.2005  -  Antonín S    Fokker D VII v ČSR - pomůže někdo?
Děkuji panu Mincbergovi, podle toho se už dá konverze udělat.
35) 27.05.2005  -  Marek Mincbergr    Fokker D VII v ČSR - pomůže někdo?
Takže pánové, už jsem trochu osvěžen, trochu jsem prolezl dokumentaci a poslušně hlásím:

V podstatě existovaly tři varianty rakouskejch Fokkerů:

Fokker V22: pokusná zástavba motoru AD do D.VII v Německu, 1 ks
Fokker D.VII celodřevěný: Fok. D.VII (Alb) 541/18. Pokusný kus pro případnou výrobu v R-U. To trpělo nedostatkem kovů, navíc se svářením na tom taky nebylo nejlépe. Takže dřvěná kostra trupu potažená překližkou. Mělo to tvary D.VII, ale stavěno to bylo tak, jak bylo zvykem v R-U
Fokker D.VII (MÁG) ser. 93: To je to, co nás zajímá. Budu psát o tom čs kuse, pouze někde udělám odbočku. Mám na tenhle typ (dohromady 9 kusů - 6 "německých" a 3 maďarské (93.07 - 09)) asi 20+ fotek. Každopádně si nekladu nároky na bezchybnost, jakékoliv připomínky rád uvítám.

Rakousko objednalo u MÁGu (částečně vlastněném Fokkerem) výrobu Fokkerů D.VII. Aby se výroba dobře rozeběhla, bylo z Německa dodáno 6 draků (někde se uvádí jen kovových trupů s tím, že dřevěná křídla si Maďaři vyrobili sami). Byl mezi nimi i stroj v.č. 3867. Ten by měl, pokud byla dodržena sekvence číslování, dostat R-U ev. číslo 93.06 Naní pokud dovolíte, popíšu rozdíly oproti německému kusu a vezmu to odpředu dozadu:

Vrtule: byly používány různé, například Germania, čtyřlistá Jarray, DR. Germania vypadá že je v Eduardí krabici, čtyřlistou Jarray má nepříklad Spin ve svém konverzním setu na Aviaika D.II

Chladič: Instalován hranatý chladič podobného typu jako na Aviatiku D.I Netroufnu si tvrdit, jestli je to ten, co má Flashback ve svý krabici Berga (jeden z mnoha tvarů chladiče tohoto typu), antož pořádné výkresy na D.VII ser 93 neexistují. V tuto chvilku nemám zrovna sil to srovnávat podle fotek. Každopádně 3867 nemá v chladiči "průstřelné" otvory, jako jsou ve stavebnici Flashbacku. Některé MÁGy je však měly. Jinak je evidentní, že chladič byl za služby v ČSR vyměněn (Kaše, Pirič - fota na 6.straně křídové vloky za str. 72 nahoře a veprostřed)!!!

Motor: Austro Daimler AD6 225 hp. Modelově ho nikdo samostatně nedělá. Nejpouřitelnější, co lze nalést je motor v Oeffagu od Blue Maxe. Je to ale hybrid mezi 160/180 hp a 200/225 hp. Má tvar trubek sání jako 200/225, ale válce mají kulaté sání a výfuk a dva ventily na válec. 200/225 měl sání a výfuk oválné a 4 ventily na válec.

Výfuk: Původní sěmecké stroje s bavoráky a medvědy měly sběrač, MÁGy měly 6 samostatných oválných výfuků.

Krycí plechy motoru: Boční půlkulaté kryty odpovídaji rozložením krytek a štěrbin tomu, co bývá označováno jako "Fokker Final" Horní plechy (pokud byly instalovány) pak nepřecházely vzhůru plynulým obloukem, ale sledovaly přední hrahu chladiče. Tzn, že byly lomené s někdy ostrou hranou, někdy s hranou lehce zakulacenou). Existovaly přitom dva tvary. První sahal až nahoru k vrcholu motoru (93.02), podobně jako na Aviatikách z MÁGu a vytvářel v podstatě takovou rakvičku. Druhý (instalovaný na 3867) sahal tak do půlky šikmé hrany chladiče.

Výzbroj: V první fázi po zajetí Schwazlose, později Vickersy. Pokud byly instalovány rakouské kulomety, pak měly "prodloužené hlavě" až před chladič a na motoru nebyly ochranné pásy jako u německých strojů. Později nenacházím na fotkách ani jedno z toho. Schwarzlose dělá Aoroclub z bílého kovu a Jager z resinu. Ten už je o dost lepší. Mám doma oba, vím, o čem mluvím.

Trup dále: Madla na spodku trupu před ocasem jsou v poloze OAW, tj vzhůru podél trupu. Ostatní maďaři je mají hezky podle pana Fokkera dolů.

Křidélko podvozku: Zdá se standardní Fokkerovy produkce a je takové na všech fotografiích 3867 krom té slavné v tříbarevné kamufláži. Tam se mi zdá křidélko s mnším rozpětím - v podstatě je "useklé" ke vzpěrám podvozku a odhaluje vnitřní konstrukci, tj mělo by být vidět i odpružení, jinak skryté v kidélku. Fotka je ale focena tak že nic vidět není.

No a téma zbarvení. Před pár dny jsem při psaní z hlavy trochu chyboval. Takže teď, co je jisté. Fokkery 93.07, 08 (spárka) a 09 , tj maďarská plnovýroba, byly prokazatelně potaženy lakovaným plátnem (CDL). To samé platí pro 93.02 - německá předprodukce, spárka. Na ostatní letouny nejsou fotografie. Respektive jsou, ale nejdou jednotlivé stroje identifikovat. Mám jedinou fotku, na které jseou dva stroje prokazatelně potaženy Lozenge (pravděpodobně dodáno s draky, v Rakousku se s největší pravděpodobností lozenge nikdy netisklo). Bohužel, tyto stroje nemají trupové číslo. Tomu by odpovídal i stav našeho Fokkera, který také dlouho létal v Lozenge bez trupového čísla. Co je na fotografii ale velmi zajímavé, to je výsostné označení - rudé hvězdy v bílých polích na trupu a spodní ploše křídel. Jeden má to samé i na disku kol. Na horním křídle a na SOP předpokládám to samé, ale není to vidět. Je to zajímavé o to víc, že na 3867 není vidět (nebo jsem si alespoň nevšiml) zamalování bílých ploch pod kruhovými výsostnmi znaky ČSR. A ty plochy byly větší než naše znaky.

Dalších rozdílů jsem nenašel, ale nejsem neomylný nebo vševědoucí.
1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1714608234.0382 forum