Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 15435 / today visits: 15435 |
Jestli mohu drobnou, neskromnou, vsuvku. Než popisy jsou lepší obrázky. takže pokud mohu, pak na mých stránkách jsou v sekci muzeí fotky následující:
Snecma Museum Melun: Motory Gnome a LeRhone
Army Museum Brusel: Motor Clerget
Mnichovské mueum: Oberursel Ur.I
Jinak dost motorů je vidět i na letadlech samotných na fotografiích z muzeí.
A pokud jde o Dr.I, tak jedinný (mně) známý pilot, který používal jiné motory než Oberursel, případně tvarově takřka identické LeRhone 9J / 9Jb byl Karl Jacobs, který si do svých černých Dr.I nechal montovat Clergety.
Ten motor na fotce od Zbyňka Škopána je buď Oberursel, nebo originální Le Rhone (takhle se to nedá s určitostí poznat). Jen pro orientaci - motory Le Rhone měly sací potrubí z boku válce, slabší verze měly ventilové tyčky vpředu, silnější verze pak vzadu (stejně jako licenční Oberursel). Na rozdíl od Bentleye ale měly jen jednu ventilovou tyčku. Motory Clerget měly dvě ventilové tyčky na přední straně válce a sací trubky zezadu. Motory Gnome měly jen jednu ventilovou tyčku, sací trubky zezady a válce byly trochu baňaté (pod hlavou byly širší a směrem ke karteru se trochu zužovaly - tedy ne přímo válce, ale jejich žebrování).
bentley Br.1
na fotce má vrtuli Axial což je německá... motor nepoznám a le Bentley Br.1 by měl mít dvě táhla na předu motoru a ten motor má táhla vzadu
Jo, děkuju. Přiznám, že původně jsem si myslel, že Bentleye byly řadové. Mezitím jsem se poučil a údajně byly jak Oberursel, tak Bentley kopie Gnome /nebo Rhone, už zase nevím/, Bentley ta lepší. Z filmu to samozřejmě nepoznám, tím se řídit nebudu. Nezdálo se mi tam ještě pár věcí, hlavně, jak tam furt lezl nějaký Brown, portrét MvR jako mladého džentlmena a příliš mnoho počítačové grafiky.
To Jirka Dominec: To není nic neobvyklého. Němci za první války obecně trpěli nedostatkem vhodných motorů, rotační motory Oberursel používané ve starších Fokkerech byly kopií francouzských motorů, ale údajně v nižší kvalitě (i ve spojení s horší kvalitou německého ricinového oleje). Proto se spousta pilotů snažila v duchu hesla "voják se stará, voják má" a používali motory ze sestřelených nepřátelských letadel. Nejsem si stoprocentně jistý, jestli zrovna motor Bentley byl velikostně vhodný k zástavbě do Fokkeru, ale určitě se používaly motory Clerget a Le Rhone. Mělo by to jít poznat podle vrtule, která se většinou používala také kořistní, odpovídající motoru.
Najlepší bol jednoznačne Stíhači na štart.
Podle mě nejlepší letecký film z Velké války
Tak jsem film zrovna shlédnul. Můj názor: autor se nedokázal rozhodnout, jestli točí válečný nebo milostný příběh.
Ale hlavně mám dotaz: MvR tam v jedné scéně mluví s Fokkerem že "Angličani sestřelili Fokker s motorem Bentley". To je realita nebo fantazie autora? Z kontextu mi to připadá, že by to měl být Dreidecker.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|