Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 38957 / today visits: 38957 |
Na 23.5.1952 byly zorganizovány prvé seskoky na libereckém letišti. Z centrální balírny přijel vůz s hlavními padáky PZS-1 a záložními padáky. Z Prahy přiletěl německý vysloužilec, třímotorové letadlo z vlnitého plechu, Junkers Ju-52 s imatrikulační značkou OK-BBB ( volací znak OK 3 berta ). Letadlo bylo součástí vládní letky, kterou obhospodařoval letecký oddíl SNB. Letadlo pilotoval kpt. Eliáš stejně tak, jako při všech jeho dalších startech v Liberci. Na libereckém letišti se shromáždilo několik desítek výsadkářů ze všech okresů tehdejšího libereckého kraje, v kterých para výcvik probíhal. Každý měl uskutečnit 1 seskok, většinou svůj prvý v životě.
Vyhláška ministerstva vnitra ze dne 27. července 1946, čís. 380/1946-Va/5,
o vnějším označení a zakročování letadel, používaných
letectvem sboru národní bezpečnosti.
Ministerstvo vnitra stanoví podle článku 4, odst. 1 vyhlášky ze dne 25. března 1946, Úřední list I., č. 58, běž, č. 954, o zřízení letectva sboru národní bezpečnosti:
Článek 1.
(1) Letadla, jichž bude letectvo sboru národní bezpečnosti při výkonu služby používati, mají základní tón kovové šedi, spodní část nosných ploch a trupu jsou v odstínu tmavším, svrchní část nosných ploch a boky trupu v odstínu světlejším; hlava trupu, okraje nosných ploch a výškové kormidlo jsou barvy šarlatově červené.
(2) Na svislé ocasní ploše letadel jsou státní barvy ve sférickém trojúhelníku. Nosné plochy a boky trupu letadel jsou označeny značkou státní příslušnosti a rejstříkovou značkou. Značka státní příslušnosti těchto letadel je O K; značka rejstříková začíná písmenem B, za nímž následující dvě písmena z řady mezinárodní abecedy, např.: O K – B Z A atd.
Článek 2.
(1) Každé letadlo, jemuž byl dán rozkaz ku přistání způsobem uvedeným v dalším odstavci, jest povinno přistáti co možno nejdříve na nejbližším letišti a podrobiti se kontrole letištních, bezpečnostních a celních orgánů; byl-li rozkaz ku přistání dán z letadla, jest letadlo povinno za tím účelem sledovati letadlo, z něhož byl rozkaz dán, až na nejbližší letiště, kde má přistáti.
(2) Rozkaz ku přistání letadla se dává:
a) radiotelegraficky nebo radiotelefonicky podle mezinárodně platných předpisů,
b) nebo za dne a za noci řadou výstřelů následujících pod sobě v desetivteřinových přestávkách, jejichž výbuchy způsobí zelené světlo nebo zelené hvězdy,
Je-li zapotřebí označiti mezi více letadly letadlo, jež má přistát, zaměří se na ně svazek paprsků nepřerušovaného bílého světla.
Tak dnes jsem se v knize "Policeni vrtulniky", kde je cast venovana i predvalesnym ČLH a povalecnemu letectvu letectvu SNB, resp. Bezp. letectvu docetl, ze v roce 1946 byl vydan predpis pro zbarveni letadel SNB a to stredne seda + tmavsi seda zespoda + cervene doplnky. V roce 1950 byl vydan dalsi predpis a to s barvami kovove seda a olivova zelena.
OK-BBB letala u SNB, resp.BL od roku 1949 do 1953 (kdy byla mylsim znicena pri nataceni nejakeho filmu). Pri sluzbe u batovych zavodu byla asi stribrna, cili ji zrejme prebarvili v roce 1949 a melo by to byt provedeno podle predpisu z roku 46... Takze ne zelena... No a pak tam mohly byt urcite vyjimky, takze vsechno mohlo byt jinak
Uz jsem z toho trochu na hlavu
Fotku OK-BBB jsem bohuzel jeste zadnou nevidel, mohl by mi ji, prosim, nekdo - naskenovanou - zaslat? p.stepanik@cmail.cz dekuji
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|