denní zobrazení: 70877 / today visits: 70877 |
50) 29.05.2007 -
glock L-19 Kantor a Z 61L
To Aleš, jestli se nepletu tak L-19 byla konstrukce tak nekdy z let 84-86 ,myslim ze maketa byla vyfocena i na jednom L+K (na titulni strane) po revoluci jsme o tomto letadle uz u Vlčků mnoho nezaslechl
49) 29.05.2007 -
Aleš R. L-19 Kantor a Z 61L
master - no jak jsem už psal, zpočátku jsem ten slovní obrat nepochopil, moje chyba....
Ale na druhou stranu, je to těžká debata, určitě máš po tolika letech stále v Aeru kontaktky (co jsi tam dělal?) a tak budeš dost věcí vědět z pozadí a z toho co jsi psal jsem měl za to že letové vlastnosti posuzuješ podle nějakých dalších informací a já mám tedy zkušenost odlišnou ale ne že tě jednou svezli, to není relevatní podklad - ale to je stejně myslím jenom pro odvážný :-))).
Ale musím říct že o L19 jsem nikdy neslyšel, a dělal jsem 92-96 na vývoji a potom 2000-2002 na servisu.
To master X nechapu jak muzete srovnat Ae 270 a L-19 to je trochu mimo.... A poznamku o nestradani ing Vlčka uz nechapu vubec, takove narazky si nechte na doma...
47) 29.05.2007 -
master x L-19 Kantor a Z 61L
To je velmi zajímavé čtení pro každého, kdo nebyl účasten procesu v AV. Abych odpověděl, slovem vykopat jsem myslel vzít krumpáč nebo bourací kladivo a vykopat sestavovací přípravek, létá pěkně, jsem myslel to, že se mi let v Ae 270 líbil, to je vše. Nechci zde psát o detailech a o situaci v AV, protože jsem byl konečně po 36 letech vyšikanován a vypadalo by to jako že se chci mstít. Faktem je to, že bych si nyní v AV nenechal postavit ani draka pro děti. Nejen v AV, ale v celém státě bylo to co nás ve světě strkalo vždy do předu nekompromisně zlikvidováno, a zbudou tu jen montážníci, tedy to co jsme vyváželi. A ještě pro Martina, projekt L 19 vznikl jako práce mladých a Ae 270 byla reakce těch starších, no a kdo vyhrál? Ing. Vlček nestrádá, tolik asi k poslednímu dotazu.
46) 28.05.2007 -
Poetus L-19 Kantor a Z 61L
Mám tomu rozumět že Ae-270 je již "tuhý" projekt ?!!! Jako by dost člověka již nesraly ty odstavené L-610 v Kunovicích a rozdělané trupy na další v hale a to vše ukončené těsně před certifikací.......... kolik že vývoj L-610 stál někde jsem četl že celkem asi 6 miliard korun....státních !!!
45) 28.05.2007 -
Aleš R. L-19 Kantor a Z 61L
Pavel Š - právě v těch článkách bude mezi náma rozdíl. Ty máš informace od člověka, který konstruoval drůbežárny, já jsem přes dva roky dělal v Customer support department pro Ae 270. Minulý čas proto, že být v customer support a nemít produkt je tak trochu o ničem. Právě to co jsi zkopíroval je dost mimo. Ae-270 určitě nezlikvidovalo manažerské pochybení, kdy jsou plechy objednaný na 20 mašin dopředu zbytečně, protože to se ve fabrice, která roky živí několik tisíc lidí a přitom nic nevyrábí, se tohle už ztratí. Ae 270 mělo hrubý kostrukční chyby, kvůli kterým se o několik let zpozdila certifikace, v průběhu doby byl nahrazen hlavní konstruktér + několik dalších a šlo to pořád ztuha. Chyby jako nedodržené těžiště, prověšovaní lan řízení až po netěsnící trup či špatné topení. Přístup Aera k ÚCL taky není ukázkový a nehledě na osobní "sympatie" jednotlivých lidí v nevelkém prostředí letectví u nás.
Trupy pro Sikorského - kontrakt podepsaný člověkem, který potom z Aera odešel a děla(l) v managmentu jiné us firmy. Spočíval v tom, že Aero vyrobí na své náklady trup a Sikorski ho zaplatí až když bude mít zákazníka. Tedy měl z Aera jakýsi výrobní sklad který ho nic nestál.
Výroba L-39 - napadlo by někoho v MB vyrábět Š 120? Asi ne. Proč tedy L-39? Možná proto, že z MB jede nový auto za druhým ale z Aera nic. Jenže zavést výrobu L-39 znamená jet vše od začátku, nejsou přípravky a kde jsou subdodavatelé z dob minulých atd... Tak snad je někde výkresová dokumentace ale jinak není nic. Takže to znamená zavést výrobu v podstatě na nový typ, byť dávno vyráběný, to není stejný jako z běžící linky koupit 5 mašin, celej rozběh výroby musí někdo zaplatit. To se rovná skoro zázraku.
Souhlasím s Poetou že se jedná o záměrnou likvidaci Aera ze stran konkurence..Boeingem byla vedena taková personální politika, která vedla k likvidaci odborníků v Aeru a následný nábor jiných, odborně nezpůsobilých..Například nastal veký problém s výrobou překrytu pro L-159, kdy plexi praskalo protože původní lidi tam už nebyli. A tak když na dílně chyběli letečtí klempíři, tak personální dodalo nové...Je klempíř jako klempíř....????
Nevím taky spoustu věcí a spoustu se jich nikdo nedoví...Jen jsem bych chvíli u toho a podobný články od někoho, kdo vyprdne článek jednou o Aeru, jednou o něčem jiným je na stejný úrovni jako zprávy TV Nova, proto to tak nemám rád.
44) 28.05.2007 -
Poetus L-19 Kantor a Z 61L
Aero je záměrně likvidováno již dlouho, jenom nevím zda to je oficiální vládní záležitost nebo si to tam tak "hraje" ten menežment, co vím tak bylo s Alcama možno vyhrát již dva tendry ale potopili to vždy na naší straně ne na zákazníkově, tak to asi již nebude náhoda. Ostatně likvidace českého leteckého průmyslu Let - Walter a teď nejspíš Aero je docela již do očí bijící a že jde o záměr je asi již na tutovku.
No ostatně mě by taky zajímalo jak bylo myšleno že Ae 270 "vyhrál nevyhrál" nad L 19.
42) 28.05.2007 -
glock L-19 Kantor a Z 61L
Co se tyce Jan Vlčka mladsiho (dnes jiz starsiho) ten sektor letectvi (alespon co se tyce konstrukce) jiz davno opustil. Tusim ze nekdy kratce po revoluci. Znal jsem jak "stareho pana" (konstruktera 39) a jeho syna tak hlavne nejmladsiho Honzu (muj dobrej kamos - nepokracoval v rodinne "tradici"). Zpet k L-19 Jeho "autor" delal pote co opustil drahu konstruktera jinde ve "zbrojnim prumyslu" ale poslednich 8 let sem ho uz nevidel...
41) 28.05.2007 -
Pavel Š L-19 Kantor a Z 61L
Mimochodem, to byl první článek na který jsem narazil. Pokud se zdá Alešovi nedůvěryhodný, tak ať si najde další. Třeba na http://www.techtydenik.cz.