Fit test Special Hobby malý Plastic Planet malý Válka
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Plastic Planet velký   Special Hobby velký



denní zobrazení: 163268 / today visits: 163268

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
21) 01.12.08 17:12:50  -  Martin DECARLI    Náhrada za L-159 - a pěkná...
to Jirka Brož: Ty s tou "emefkou(21)" to by mě ukrutně zajímalo...neměl bys foto těch závěsníků, nebo kdybys mi řekl jejich typ a je-li v 21MF 4+. Jo a jaký typ jaderných zbraní jednadvácy mohly nést?
20) 01.12.08 15:57:06  -  Skřivan    Náhrada za L-159 - a pěkná...

Něco historie k vyfocenému letounu:

V rámci přestavby československého letectva v 90.letech bylo rozhodnuto uplatnit při jeho rekonstrukci unifikační přístup v rámci leteckých pluků.Protože nejvíce byly v bojích v listopadu 1989 ztrátami zatíženy stíhací, bitevní a vrtulníkové pluky, přistoupilo se k přestavbě bombardovacího letectva až v roce 1998.
Nová koncepce bombardovacího letectva představená 1.3.1998 do budoucna počítala se dvěma stíhacími-bombardovacími leteckými pluky a jedním bombardovacím leteckým plukem.Každý pluk měl v sestavě čítat čtyři letky přičemž každá letka měla mít tři bojové roje po čtyřech letounech a jeden výcvikový a záložní roj rovněž v síle čtyř letounů.
Protože k nechtěné přestavbě 28.sbolp na letišti Čáslav došlo už v průběhu bojů, kdy byl pluk prakticky kompletně přezbrojen na MiGy-27, nová koncepce zahrnovala pouze doplnění pluku na požadovanou sestavu nakoupením dalších jedenácti MiGů-27K.Obdobně jednoduchá byla situace u 6.sbolp v Přerově pro který bylo rozhodnuto plné vybavení pluku letouny Su-22M4 přičemž měl pro doplnění na plný stav převzít letouny první a druhé letky 20.sbolp.Ty byly k 6.sbolp postupně přelétány od 7.8.2000.
Stav 20.sbolp tak klesl na pouhé dvě letky letounů Su-24M.Původním plánem bylo přetvořit 20.sbolp na 20.bolp (s platností od 1.1.1999) doplnit pluk o další dvě letky těchto letounů avšak situace se zkomplikovala ve chvíli kdy byl nákup těchto letounů v SSSR dočasně zamítnut pro jejich značnou poptávku na Středním východě (povolen byl pouze nákup čtyř letounů náhradou za letouny ztracené během konfliktu v roce 1989).Protože však OKB Suchoj nechtěla nabízející se kontrakt ztratit, byly zástupcům československé vojenské mise na továrním letišti Žukovskoje předvedeny prototypy letounů Su-34 a Su-32FN.Tyto letouny sice neměly nosnost letounů Su-24M ale i přes to zástupce vojenské mise zaujaly a bylo dohodnuto že oba prototypy budou vyzkoušeny komisí sestavenou z československých pilotů a techniků a konečné rozhodnutí padne na základě jejich doporučení.
Oba prototypy proto 17.2.1999 přistály na letišti Mladá kde se měly u 20.bolp uskutečnit porovnávací testy (původně plánované testy na domovském letišti 20.bolp v Náměšti nad Oslavou nemohly být uskutečněny pro výluku letiště způsobenou výstavbou zázemí pro LDS).Z následujících čtyř měsíců intenzivních testů (tyto zahrnovaly nejen zkoušky pilotáže a letových parametrů letounů ale i testy výzbroje dodané zároveň s prototypy) vyplynulo rozhodnutí zakoupit pro letectvo ČSLA 36 letounů Su-32FN, které se ukázaly flexibilnějšími než Su-34.Objednávka byla podepsána 5.7.1999 a první čtyři vyrobené letouny Su-32FN (trupových čísel 7310-7314) byly na letiště v Náměšti nad Oslavou přelétnuty 3.5.2000 a zařazeny k první letce 20.bolp kde je již očekávaly posádky cvičené na letounech Su-27UB zapůjčených od 11.slp (pozemní personál prošel přeškolením přímo v Náměšti kde bylo za účasti techniků ze SSSR zřízeno několik přípravných kurzů, praktické přeškolení proběhlo až při dodávkách letounů protože tyto zatím nebyly ve výzbroji letectva SSSR).Dodávky letounů Su-32FN pro 20.bolp byly ukončeny k 2.12.2000 kdy byly převzaty poslední dva letouny trupových čísel 7343 a 7345.
Marking letounů Su-32FN v československém letectvu
Všechny letouny Su-32FN dodané do Československa byly zbarveny standartní čtyřbarevnou kamufláží zavedenou jako kamuflážní standart pro všechny letouny stíhacích-bombardovacích a bombardovacích útvarů letectva ČSSR.Tato kamufláž byla tvořena dvěma odstíny hnědé a dvěma odstíny zelené barvy přičemž dielektrické kryty antén a radiolokátoru byly ponechány v původní barvě materiálu, tedy středně šedé.Spodní plochy letounů byly nastříkány světle šedou barvou.
Mimo kamuflážního nátěru byly letouny při dodání opatřeny standartními kruhovými československými výsostnými znaky s modrým lemem, logy OKB Suchoj na vnějších stranách SOP (modrobílé provedení) a za kabinou (černobílé provedení) a trupovým číslem v černém provedení s bílým lemem pod překrytem kabiny.
Při zařazení k 20.bolp byly následně opatřeny znaky 20.bolp, bílým číslem letounu u pluku (vzhledem k provedenému továrnímu nátěru nestandardně umístěným na pohyblivých částech SOP) a SPZ pod kryty anténních systémů na svislé ocasní ploše a znaky letek pod čelním štítkem kabiny.Protože se ukázalo že provedený tovární nástřik letounů byl nekvalitní a velmi rychle se z letounů vlivem počasí loupal, bylo v roce 2005 rozhodnuto o jeho znovuprovedení s ohledem na platné normy.Nový nástřik letounů provedly v termínech listopad 2005 – červenec 2006 Letecké opravovny Trenčín, které obnovily kamuflážní nátěr v původním rozložení barevných polí, přestříkaly omšelé šedé dielektrické kryty zelenou barvou a označení letounů provedly dle platných norem a zvyklostí u 20.bolp.Ze svislých ocasních ploch proto zmizely loga OKB Suchoj a na svislé ocasní plochy byly provedeny nátěry standartních kruhových československých výsostných znaků s normovaným bílým lemem, znaky 20.bolp, bílé číslo letounu u pluku a konečně bílá SPZ pod dielektrickým krytem anténních systémů.Trupové číslo bylo pro obsazení SOP ponecháno na původním místě.

19) 01.12.08 14:13:17  -  Jirka Brož    Náhrada za L-159 - a pěkná...
Chtěl bych poznamenat, že schopnost nést "speciální" munici neměly jen Su-7. Tuto schopnost měly rovněž všechny MiGy-21PFM, s t.č. začínající na 7XXX a 8XXX, rovněž většina MiG-21MF toho byla schopna, stejně jako všechny MiGy-23 a všechny MiGy-29. Elektronika pro dané zařízení a kabely byla vyjmuta ze strojů po uzavření smluv o odzbrojení na přelomu 80. a 90.let. Toto bylo prováděno pod dohledem mezinárodní komise v TOPu. Spolu se zařízením byly odevzdány i speciální závěsníky, určené pro tuto munici.
18) 01.12.08 13:38:21  -  Martin    Náhrada za L-159 - a pěkná...
Za jaderné nosiče byly považovány letouny SU-7BKL,které měly oproti verzi BM větší dolet,vyšší nosnost výzbroje a hlavně zbranový počítač,který umožnoval odhoz bomb ve stoupavém letu.Těchto letadel  měla naše armáda celkem 33.Později v 80 letech bylo tímto počítačem vybaveno i část strojů verze BM.Nácvik shozu jaderných pum se běžně prováděl,šlo o tzv.bombardování ze stoupání.Dalším jaderným nosičem naší armády byl letoun MIG-23BNna kterých se nácvik také prováděl.Málo známou skutečností je,že schopnost nést jaderné pumy měly i naše stíhací stroje Mig-23MF/ML.
17) 01.12.08 13:16:46  -  Milan Kratochvíl    Náhrada za L-159 - a pěkná...
To MD: docela dobře je to posaný v knížce Su 7 - atomový bombardér (nebo tak nějak), je to kniha o službě Su 7 v čs. letectvu.
MK
16) 01.12.08 13:09:41  -  Martin DECARLI    Náhrada za L-159 - a pěkná...
To Tango: Bylo to na súčku nejak vidět? Myslím jestli měl třebas jiné podvěsy apod...Ten nácvik odhazování-to se dělo pouze fiktivně či s nějakou "maketou"? A ještě jednu-v jakém roce se ta "přestavba" uskutečnila?
15) 01.12.08 12:51:52  -  Tango    Náhrada za L-159 - a pěkná...
Z těch vyjmenovaných byl jaderný nosič jenom Su-7 a s ním jediným naši piloti jaderné údery nacvičovali. Ale po přistoupení k vídeňské konvenci byla schopnost Su-7 nést jaderné zbraně odstraněna. Prostě se vymontovalo příslušné vybavení z kabiny a přestřihly příslušné kabely.
Z těch ostatních typů - naše určitě ne.
14) 01.12.08 12:40:57  -  Flogger    Náhrada za L-159 - a pěkná...

Su-7, Su-22,  MIG-23, snad i MIG-29 a další (naše Su-25 ne?) by atomovku mohly nést taky.

Ale v těch papírech se nevyznám. Asi jako Tu-22M bez tankovací hubice podle smluv mohly být a přitom nebyl problém tam trubici vrátit a mít zas "zakázaný" bombardér.

13) 01.12.08 11:34:53  -  Martin    Náhrada za L-159 - a pěkná...
No já myslím,že i kdyby Su-24 jaderný nosič nebyl,tak by nám ho sovětští soudruzi neprodali.
12) 01.12.08 10:06:35  -  Hloubkar    Náhrada za L-159 - a pěkná...
Harula: Ečko Hornet je hnusnej a eště k tomu emerickej. Sucharovi to sluší mnohem víc!
1  2  3  4  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1714154180.6935 forum