Plastic Planet malý Válka Fit test Special Hobby malý
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Plastic Planet velký   Special Hobby velký



denní zobrazení: 192451 / today visits: 192451

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
57) 21.04.09 19:32:04  -  !    L-159 do Španělska
Lituji že jsem si nezaložil na počátku 90tých let firmu na obchodování s vojenským materiálem
Já bych rozprodal i Žižku na Vítkově
Tak klucí se nečilte a jděte je zase pěkně volit, nejlépe zase nějakou nově založenou stranu jako byla strana Zelených, to jsou přeci noví slušňáci, jednu novou vám chce založit páter Kalousek nejlepší pracant na MO a Min.f.s3
56) 21.04.09 19:15:13  -  Jirka Brož    L-159 do Španělska
Srandu si nedělají- z něčeho musí ta pidistrana, co vede už 20let MO financovat příští volby, ne? Jsme přece v Čechách....
55) 21.04.09 19:06:28  -  jfb    L-159 do Španělska
To si dělají snad srandu, takže C-295M standardně stojí cca 0,5mld Kč, tzn. že za těch 3,5mld bychom jich mohli mít 7!! bez dárku v podobě L-159. Chápu, že velkou část ceny vždy dělají výcvik, ND a služby, ale i tak by to nemělo být dvojnásobek ceny dopravního! letadla (to není žádnej Raptor). Jedině snad, kdyby nám k tomu zadarmo šoupli ty herkulesy .. 
Už tak dost nestačí že jsme za jednu Alcu zaplatili více než za jednu funglovou F-18E, ještě nás to bude stát  prachy na dalších čachrech.
54) 21.04.09 18:56:20  -  mach tom    L-159 do Španělska
I když – aby se nákup přepravních letounů vůbec mohl uskutečnit, musí nejprve proběhnout barterový obchod mezi na nejvyšší úrovni, v němž se česká armáda zbaví pěti nepoužívaných bitevníků L-159 vyrobených v letech 2000-2004 a kdy získá jeden stroj CASA C-259M. Avšak bez výcviku pilotů a obsluhy, bez logistické podpory ze strany výrobce a bez jediného náhradního dílu.

Land Rovery mají s akvizicí letounů C-295M úzkou souvislost, už proto, že španělský výrobce ve svých prezentacích uvádí, že do útrob jeho nejmodernějšího transportního letounu se vejdou tři vozidla typu Land Rover. Jenže náčelník generálního štábu české armády uvádí ve své zprávě pro ministryni pravý opak. Podle něj letouny CASA C-295M nelze přepravit žádnou kolovou ani pásovou techniku standardně používanou v AČR.
Ne že by se Land Rovery do letounu CASA nevešly kvůli svým rozměrům, vejdou. Problém je s jejich hmotností ve vztahu k nosnosti letadla a k maximální možné zatížitelnosti podlahy letounu. Dvě tuny na čtyřech kolech vyvinou jiný tlak, než stejné zatížení rozložené na paletě…
Ale i se standardizovanými paletami NATO (jde konkrétně o paletu 463L) má C-295M problém. Vojáci by je museli rozebrat a přeložit na jiný druh palet, upozornil Picek v informační zprávě.

„Armáda sice před nákupem transportních letounů plánovala, že v jednom letadle by mělo být třicet lůžek pro raněné, ale kapacita stroje, o jehož nákupu rozhodli politici, jich umožnila naložit o třetinu méně.
Doktoři věděli, že pokud se ve své diagnóze zmýlili, může to pro vojáky, kteří v tomhle letadle a teď hned do Čech neodletí, znamenat rozsudek smrti. Piloti byli také nervózní – především z toho, že dosud neměli potvrzené místo mezipřistání. Na jedno natankování se s tímhle strojem z Afghánistánu do Prahy doletěl nedá. A nedá se s ním ani tankovat za letu… Safra. Ti kluci musí být v Úvéence ve Střešovicích co nejrychleji.
Nikdo ale netušil, že osud napsal všem ten nejtvrdší ortel. Nad afghánskými horami, kdy jeden ze dvou motorů trefila raketa povstalců a střepina z rakety, nebo to možná byla část motoru, který začal hořet a pak explodoval, prorazila jedno z oken v prostoru pro cestující. Paradoxně to byla raketa Stinger, kterou kdysi Američané dodali afghánským bojovníkům za svobodu, aby se měli čím bránit proti sovětským bitevním vrtulníkům Hind.
Letoun začal prudce klesat a v nastalém zmatku nikdo nevěděl, kterému ze zraněných dříve nasadit přenosné kyslíkové zařízení. Piloti v přetlakové kabině v téže době horečnatě přemýšleli, kudy se vyhnout pohoří třítisícovek, které se rozprostíralo před nimi…“

ZTRÁTOVÝ BARTER

Dost ale forsythovských fabulací, byť jsou založeny na relevantních technických výhradách českých vojáků k letounu C-295M. Existuje i nemálo ekonomických argumentů pro to, že obchod se španělskou CASA je pro české ministerstvo obrany nevýhodný, respektive je, jak se zdá, jediným subjektem, který vyjde z chystaného barteru bez zisku, či lépe řečeno se ztrátou.
Začněme tím, co by mělo kontraktu za 2,2 miliardy korun předcházet, tj. barteru s CASA, kdy se AČR zbaví pěti nadbytečných (nepoužívaných) bitevníků L-159 výměnou za jeden letoun C-295M. Odborníci ministerstva vyčíslili, že náklady na znovuzprovoznění pěti jednomístných stopadesátdevítek dosáhnou 300-350 mil Kč. To je v podstatě jednotková cena za tzv. holý letoun C-295M (22-25 mil. USD). Svého druhu účetním fíglem je, že tyto výdaje v podkladech pro rozhodnutí vlády ohledně pořízení nových dopravních letadel (a ani v částce 2,2 mld. Kč) pro armádu nefigurují. Šlo by totiž o finanční prostředky z běžných výdajů resortu, což by mohlo negativně ovlivnit provoz osmadvaceti bitevníků L-159 (24 jednomístných a 4 dvojmístné), které Armáda ČR používá.

JEŠTĚ HORŠÍ BILANCE

Pokud by Španělé chtěli dvojmístné stroje, armádní náklady na znovuzprovoznění a na konverzi by přesáhly půl miliardy korun. Je totiž známo, že za konverzi čtyř jednomístných letounů ALCA na L-159T1 zaplatilo ministerstvo obrany 450 miliónů korun.
A ze stavu nepoužívaných armádních bitevníků uskladněných ve vodochodském Aeru by se odečetlo celkem deset kusů, protože těch dalších pět strojů použitých pro dvojmístnou verzi, bude nevratně kanibalizovaných. Při plánovaném barteru by správně měla být uvažována i hodnota těchto strojů, o něž by armáda přišla a které ještě před několika lety pořizovala v ceně čtvrt miliardy korun za kus.
Zápornou bilanci takové výměny nezachrání ani úspora, které by armáda dosáhla tím, že ve Vodochodech bude skladovat méně letadel. Z veřejně dostupných informací se to ostatně dá snadno spočítat - uskladnění 47 kusů na dobu 33 měsíců vyjde na 162,5 miliónu korun.
Dobrého hospodáře by mělo zarazit i to, že z podepsaného memoranda s firmou CASA není zřejmý její záměr pořídit si k vyměněným bitevníkům také související balíček logistické podpory u nového provozovatele.
Mají snad pravdu zlé jazyky, které dnes tvrdí, že CASA s přeprodejem českých bitevníků nepočítá (ve svém portfoliu má vlastní cvičná letadla) a že za pár let začne vyměněné L-159 rozebírat a po částech prodávat nazpátek české armádě v podobě náhradních dílů?

KDO BUDE INKASOVAT

Římané si kladli otázku „Qui bono“, kdo z toho bude mít prospěch. V první řadě slovenská finanční skupina Penta, která zprivatizovala Aero Vodochody. Někdejší výrobce bitevníků má dostat 60-70 miliónů korun za znovuzprovoznění jednoho letadla anebo zhruba 110 miliónů za konverzi jednoho stroje na dvojmístnou verzi. A pokud budou prostřednictvím CASA letadla přeprodána do třetí země, má Aero šanci získat kontrakt na servisní podporu těchto letadel až do konce jejich životního cyklu.
Dalším z inkasujících je španělská CASA. I kdyby vyměněné bitevníky nechala firma shnít někde na dvoře továrny, obchod založený na výměně jednoho letadla a následné koupi dalších tří je pro ni po všech stránkách výhodný.
Zejména v době, kdy od uvedení konkurenčního letadla Spartan má problém získávat nové zakázky a poté, co v Polsku během přistání fatálně havaroval jeden z letounů C-295M. V takové chvíli je třeba jakákoliv nová reference.
Zapomenou nelze ani na podle českých zákonů povinného zprostředkovatele nákupu vojenské techniky, kterým bude podle materiálů ministerstva obrany společnost Omnipol. Ta v ČR zastupuje zájmy nadnárodního zbrojařského koncernu EADS, jehož součástí je španělská CASA.

Zdroj a více na:
http://www.vrtetipsem.cz/clanek.php?ID=000003 

53) 21.04.09 18:56:11  -  Marek Mincbergr    L-159 do Španělska

Pro srovnání: Cena B737NG se pohybuje (v závisloti na výbavě, služách a velikosti kontraktu (to především - čím víc letadel, tím nižší cena)) v řádu 45 až 60 mil USD.

Pro šťouraly - Pochopitelně vidím rozdíl mezi CASA a B737, je to spíš pro ilustraci.

52) 21.04.09 18:53:36  -  Já ti Máňo něco přečtu    L-159 do Španělska
miking: na Euro je článek "Osm za jedno, zbytek za prachy" http://www.euro.cz/id/tlyqqdaoyb/seznam.txtp?id=11&typ=3&value=1172628. Jsou tam i patřičné kalkulace. Celý článek je ale k dispozici jen registrovaným uživatelům.
51) 21.04.09 18:43:39  -  Martin DECARLI    L-159 do Španělska

Pokud mne pamět neklame cena Alky byla udávána před cca 5ti lety na 13,5mil dolarů.

Kolik že chchou za 1 CASu?

50) 21.04.09 18:35:27  -  miking    L-159 do Španělska
OK, tedy je spis otazka kolik je normalni cena za 1 letadlo, a kolik je cena za 1 letadlo pri tom "barteru" s Alcami.

Spocital tohle nekdo? Jsou k dispozici data kolik platili jini zakaznici a kolik plati CR?
49) 21.04.09 18:29:12  -  mach tom    L-159 do Španělska
Spočítej kolik stojí pět L-159 a jedna CASA, mě osobně by to zajímalo, protože to nevím, ale určitě tak drahý letadlo nekupujou ani v Dubaji.
48) 21.04.09 18:28:17  -  badaxe    L-159 do Španělska
to miking, tobě přijde 3,5 miliardy zadarmo? Ty dopraváky se normálně platí, to že tomu dementi s novinářským průkazem říkají barter, neznamená že je to výměna za Alcy, je to nákup za peníze a 5 kusů Alec je navíc
1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1715203581.4979 forum