Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 53448 / today visits: 53448 |
Michale, to je oficiální text vydavatele, nevím, co oficiálnějšího ještě čekat... Ofiko informaci o zrušení myslím nikdy nevydali.
Amen, Richarde P. Myslím ale, že nejlepší je počkat na oficiální vyjádření pana Čadila (slíbené do konce listopadu), protože informace z východu jsou takové, že každá nová (rozsah+periodicita a zrušení předplatného) vyvrací tu předešlou (zrušení časopisu).
To není pevně dáno, záleží na tom, jakou sílu má vydavatel, jaký je náklad, koncová cena... Může to být 15 %, ale taky 30 % z koncové ceny. A bývaly doby, kdy si nestyděli říct si o 40 %... Ale to už je minulost, podobně jako tě kdysi z tiskárny málem vyhodili, když jsi přišel s poptávkou na tisk časopisu o nákladu 5000 výtisků, a dneska škemrají o náklady 2000 výtisků a rádi, ochotně a za rozumnou cenu ti vytisknou i třeba jen 1000 výtisků. Na čtyř a vícebarevné ofsetové mašině... I tady se prostě trh rapidně změnil a mnoho tiskáren už má velmi vážné ekonomické problémy. Já to vidím u nás, kdybych chtěl, můžu mít denně jednání s pěti zástupci tiskáren, kteří nám nabízejí služby a takové ceny, které jsou na polovině toho, co jsme platili před pěti - šesti lety... A protože jsme firma, která nemá kšeftíky stylem "já na bráchu", tak si opravdu vybíráme to nejlepší z nabídky a díky tomu snižujeme náklady. Kdo to tak nedělá, ten může taky splakat nad výdělkem. Trh se totiž začíná dělit na dva druhy tiskáren - na ty, co to dělají stále stejně a na ty, které inovují, rozšiřují portfolio služeb, aktivně hledají, jak uspořit (třeba optimalizovanými formáty pro nižší spotřebu papíru) a díky tomu přetahují zákazníky těm prvním, kteří kvůli kleasjícím objemům nestíhají nabízet podobné ceny jako proaktivní konkurenti... Teď do toho změna kursu Kč, protože většina křídového papíru se vozí zvenku (finská křída...) a je tu pro mnohé další problém...
Richard P: kolik procent má distributor?
Trh tištěných médií zažívá velmi těžké období. Výrazně se snížily objemy inzerce směřující do "printu", s rozvojem internetu a elektronických publikací klesá počet prodaných výtisků. Aby se nezvyšovala remitenda a aby se snížily náklady, zmenšuje se náklad a jak se zmenšuje náklad, zhoršuje se pokrytí trhu. V ČR je zhruba 25 000 prodejních míst tisku. To znamená, že kdo nemá aspoň 25 000 výtisků, ten nemůže být na všech "trafikách". A to dnes nemají ani mnohé tituly, považované za "velkonákladové". Je to začarovaný kruh.
Obecně se ale má za to, že oborové a specializopvané časopisy, pokud jsou dobře vedeny, jsou na tom lépe než většina všeobecných "širokospektrálních". Ty mnohdy žijí jen díky obrovskému finančnímu zázemí velkých vydavatelství, která si mohou dovolit "přepálený" náklad, ze kterého jdou pak neprodané tři čtvrtiny (i víc) do sběru. Ale jsou všude vidět a díky tomu se jim daří prodávat inzerci. Je to taková virtuální hra na slepou bábu. Všichni vědí, kde kdo je a jak si stojí, ale dělají, že to nevědí. Takový accountík z mediálky raději zadá inzerci "zavedenému" titulu s velkým nákladem, protože tím nic neriskuje. Když zvolí nějakou netradiční cestu, může mít problémy s vysvětlováním, proč to udělal. Pokud to bude mít dobře podloženo nějakými průzkumy trhu, racionální úvahou, čísly, tak si to obhájí, ale proč by to dělal, když to může hodit nějakému Eskvajru, Menz Zesu a podobným titulům a mít klid a místo náročných rozborů jít na squash... Takže pokud ten malý titul tuhle práci neudělá za něj, tzn. nenaservíruje mu na stříbrném podnosu perfektní rozbor, proč by měl nasměrovat část peněz klienta právě na něj, tak nemá šanci. Zaniká i kouzlo "osobních vazeb", kdysi tak účinné.
Mediální trh tištěných časopisů se v současné době prostě dramaticky mění a na příkladu Aeromedie je vidět, jak málo to někteří vydavatelé chápou. Specializované tituly si musí čtenáře hýčkat a vědět o něm co nejvíc (a na to je předplatné ideálním nástrojem). To, co dělají s HH jde přesně opačným směrem, ten text, který poslední "úpravu" vysvětluje, to jsou jen takové "kecy, prdy, beďary", mezi řádky je napsáno toto: nevydělává nám to, nevíme co s tím, nechceme to zatím zrušit, ale aspoň budeme minimalizovat náklady. Ale je to cesta do pekla...
Sorry za "tapetu" jen jsem chtěl vysvětlit širší obci diskuující, jak to dneska v tištěných médiích chodí.
Jo jo, máš recht Honzo....Je to ted velká příležitost pro Petu....
Po zániku HPM vznikly 2 nové časopisy. HH podepřená velkou společností, která měla v zádech velké zázemí a PP, která byla akcí skupinky nadšenců. Nyní vidíme v přímém přenosu, která koncepce bude úspěšnější.
Přesně tak páni kolegové, každý časopis který jsem "chtěl" (PKR, HPM, REVI, NOVINKY, HH i Plastic Planet), jsem musel svému trafikantovi nejdříve ukázat a on se musel u některých i doprošovat o dodávání. Dodávání Novinek bylo dokonce před pár měsíci přerušeno a již neobnoveno, údajně se vydavatel nepohodl s distributory ...
A samozřejmě, pokud nebyla HH na stáncích k vidění stejně jako L+K, Modelář, ATM či Válka ..., jasně že byla prodejnost nízká. No a předplatné si v dnešní době už asi každý dovolit nemůže ...
Souhlasím s tebou Miro,
odřéznout předplatitele je průšvih
a k tomu udelat občasník je prušvih x2
s7
A v dnešní době kdy mizí z trafik odborné časopisy mentem, bude znamenat to že bud na HH náhodou někdy narazím, nebo nenarazím
Když srovnám jednu velmi dobře vybavenou okresní trafiku dnes a před 5ti lety tak z ní zmizely postupně
- RC modely
- Model Hobby
- Veteran sk
- Oldtimer
-Motor Journal
ted zmizí stopro i HH....
Je to celkový problém tištěných médií. a fakt mne mrzí že timto nepromyšleným tahem HH zanikne...
Jenže Michale, po tomhle bych se vsadil, že se nezachová, ale čeká ho poslední rok. Pokud se totálně vykašlu na předplatitele a nutím je hledat tu správnou trafiku v okolí, která v menších městech ani nemusí být, tak to jinak dopadnout nemůže. Pokud já jako kupující zjistím, že v té mé dosavadní trafice po novu už také nebude tak co asi udělám - budu beznadějně lovit nějakou další? Budu si pro něj jezdit do krajského města? Ani náhodou, vykašlu se na to. A to asi bude reakce většiny. Jako že je pro mě ten časopis hodně zajímavý a kupuju skoro každé číslo, nebudu se mu vnucovat za čtenáře za každou cenu.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|