Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 34137 / today visits: 34137 |
Ne tak docela Davide. Pouze co do typu, ne však do jeho stavby. Ale když už jsem kdysi dal dohromady B-18 vakuáče od Execuform, k jehož vaku trupu jsem narouboval křídla z Italerácké Dakoty abych si ušetřil práci s rytím jinak úplně holých vaku dílů, tak tato novinka je ve srovnání s tím prvním hybridem brnkačkas44.
Zdarec Libore, tak to musíš být spokojený, když se plní tvá očekávání
Koukám, že je na tom potřeba docela máknout, tak přeji hodně zdaru...
Mé očekávání se naplnilo. Křídlo je místy o něco nižší než plocha na dílech trupu, ke které se mají jeho půlky připojit. Vznikl mi tak schod, jehož hranu na dílech trupu bylo třeba srazit skalpelem. Následně jsem pro jistotu přetáhnul tmelem celý spoj, tedy i v místech, kde skalpel zasáhnout nemusel.
Po vyspravení lokálních propadlin na spoji dílů trupu, dotmelení přechodu mezi spodním prosklením přídě a trupem a začištění výplně mezery tamtéž se mohlo přistoupit k přilepení vodorovné ocasní plochy a křídla ke trupu. Otvor v dílech trupu pro usazovací kolík křídla bylo třeba mírně upravit tak, aby křídlo s trupem lícovalo co možná nejpřesněji. Musel jsem v otvoru trochu seříznout plastik vepředu dole a vzadu nahoře. Jak se mi to podařilo spasovat se uvidí až při začišťování spoje, teď spoj nechám pár dnů zaschnout.
Při broušení spoje v místě výplně kulatinou jsem zasáhl i do čirého dílu, což nevadí, protože tato část byla v reálu plechová a měla jen čtyři okénka. Ta jsou v dílu naznačena prolisy.
Kontrolní nástřik stříbrného Alcladu odhalil místa, kde bylo třeba ještě dotmelit či dobrousit nepatrné propadliny ve spoji trupu.
I překryt kabiny v její zadní rohové části mírně vystupuje nad obrys trupu. Snad se to bude dát zbrousit bez nutnosti dotmelování. Přístrojový panel na stropě kabiny je přilepen tekutým voskem Pledge.
Pohled na spodní prosklení přídě odhaluje jeho přesazení v zadní části.
Spodní čirý díl jsem přilepil tak, aby lícoval zepředu. Přesazení řeším dotmelením části trupu nad proskledním a mezeru vzniklou ve spoji vzadu vlepením kulatiny Evergreen. Je jasné, že se toto místo muselo přetmelit a do roviny sbrousit a zarovnat s trupem.
Spoj spodní části trupu moc tmelení nevyžadoval, což je pozitivní zjištění. Jen za střelištěm jsem dotmelil vzniklý schod stejně tak jako na horní části trupu meti SOP a vybráním pro horní střeliště.
Horší je to na přídi, protože spodní prosklení je v obou rovinách o něco menší než otvor pro jeho usazení. Co s tím? Snad vypodložit plastikovými pásky?
no naštestí se BOLO dostalo do rukou Libora a těch tvojich, obou levejch
Ty tam nahoře, zač nás trestáš, moudry tohoto inteligenta
Takové krásné letadlo a jak vidím zase se to špatně staví :(
Dnes jsem stihl začistit spoje křídla a z části jej přeleštil. Výsledek je uspokojující. Čím bude povrch lesklejší po leštění, tím lépe vyniknou i leštitelné metalizéry Model Master, které hodlám z převážné části použít při barvení modelu.
K leštění jsem použil leštící "filc" obsahující jemná kovová vlákna používaný ve sklářském průmyslu a povrch doleštil do vysokého lesku měkkým kotoučem upnutým ve vrtačce. Na obou obrázcích je vyleštěna pouze vnitřní část křídla od kořene k obloukovému krytu spoje centroplánu s vnějšími částmi křídla.
Ještě poznámka k trychtýři ostruhy. Až včera při lepení trupu mi došlo, že výstupek na tomto dílu, který jsem odříznul, tam má smysl, protože se jím má trychtýř zasadit do otvůrku v levé části trupu. Výstupek jsem totiž původně považoval za přebytečnou hmotu a otvůrek za nedolitek. V návodu na tento "špek" není žádné upozornění.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|