Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 50208 / today visits: 50208 |
tak ještě to slíbené foto ze stejného pohledu jako je ten originální obrázek. Zdá se mi, že kryt motoru je na modelu málo zakulacený.
a na závěr trochu nostalgického porovnání s původním, asi 40 let starým P11c z Polska - už si nepamatuju výrobce.
Já mám pár fotek na P.11c. Podle nich je kulomet na trupu umístěn správně, f-ko mělo kulomety jistě na stejném místě. A svýstřelným kanálem/otvorem v krytu motoru se to má tak, že c-čko vůbec žádný nemá. Zkrátka se sřílelo zkrz válce.
No, ono je to právě u tohoto typu složité, protože těch verzí P11 bylo hodně a ty dvě fotky rumunské verze P11f, co jsem sem dal, byly jediné, které jsem na googlu našel. Jestli je chyba v poloze kulometů nebo v otvorech na motorovém krytu nechci řešit...a už vůbec ne, jestli je mezi válci motoru mezera tam kde má být (jak psal jirka dominec) - motor má výřez a jinak na trup nejde nalepit. Každopádně při pohledu zepředu na sebe tyto dvě věci nenavazují (pokusím se nafotit, ale vždy to bude vidět jen z jedné strany).
Jinak si ale nemyslím, že by ten model byl špatný - zopakuji znovu, že jsem hodnotil spíše sestavitelnost modelu dle návodu. Že jsem komentoval shodu se vzorem tam, kde jsem na nějaké rozdíly přišel, tak to nějak vyplynulo samo, kdy se mi něco nezdálo (ten chladič, nebo třeba ta mířidla, která se mi původně zdále nějaká velká - na polských P-11c jsou přibližně tak jak jsou nakreslena v návodu, na fotce toho rumuna jsou ale jinde (a jsou malá), vypadávače nábojů na dobových fotkách spíš nejsou namontovány a když, tak na bližší kulomet k trupu...atd...ale netrvám na tom, že to tak bylo/nebylo a už vůbec ne na tom, že moje závěry jsou jediné správné.
Díky nejen za tuto recenzi. Myslím, že to je způsob jak oživit tohle forum, kdy se tu poslední dobou řešily jen thůdovi příspěvky. Nestavím tento typ stavebnic /shortrun/, ale rád si to přečtu u kafe...s35
Ad ty otvory v motorovém krytu. Já bych řekl, že jejich poloha je OK dle fotky. Spíše mi příjde, že kulomety jsou posazeny níže a celkově je to takový optický klam, protože hlavně mířily více nahoru. Zkus Jardo udělat fotku ze stejného úhlu jako je ta dobová...
Jinak stavbu se zájmem sleduji. Hodlám tenhle model brzy začít, tak jsem zvědav jestli z toho budu mít podobné (a podle těch fotek bohužel spíše negativní dojmy) jako jsou zde.
Má to 9 válců, z toho jeden nahoře. Když dáš výstřelné díry nahoru, musí (s osou) svírat úhel 120°.
jirka dominec: na výkresy nekoukám, ale když koukám na tu fotku rumunskýho lyžového PZL co jsem sem dal, tak výstřelné otvory bych řekl, že jsou nad osou motoru - a tak jsou i na modelu, ale až příliš vysoko - víc jsem to nezkoumal...
Jarda Galler: já to tušil. Myslel jsem to takhle: když uděláš osový řez motorem, rovnoběžný s rovinou letu, tak ty kulomety zůstanou pod ním (např. LK Monografie 1974) nebo nad ním (LK Malé letectvo 1984, barevné bokorysy).
A když koukám na motor zepředu, tak by měly být pod ním (kvůli díře mezi válci). Druhá možnost je příliš nahoře.
jirka dominec: kryt motoru je v momentu focení ještě neuchycen, zrovna jako vrtule, pak jsme to ale přilepil, ale radši na to kouknu za denního světla. Každopádně toto nebude chyba stavebnice.
Nevím co jsou kulomety "pod vrtulí"
Thud: Barvit to ani nebylo účelem téhle recenze a zatím se mi to ani nechce (na rozdíl od Libora v tématu P-51H, bych chtěl ty s velbloudems14)
...kdysi Jezevčík v Modeláři napsal článek "It´s evolution, baby" o vývoji modelařiny od pižlání a napravování chyb stavebnic k zaměření spíše na kvalitu povrchové úpravy....a protože kauza Brengun Typhoon rozvířila debatu o tom, co nám vlastně výrobci nabízejí, tak můžete vidět první pokusy ode mě a Libora...snad to někomu (i výrobcům) pomůže..."it´s evolution, boys"
Dotaz- jak to teď budete barvit ? Kokpit a tak ? Nebo se to barvit nebude ? (Pěkná recenze, takhle nějak to má vypadat a ne model jsem slepil, stavbu netřeba popisovat a přistupme k barvení....)
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|