Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 225236 / today visits: 225236 |
Tak si namontuj větší schránku.
Tak to abych hlídal pošťačku. Od minulého měsíce máme novou a ta každou zásilku, která je větší než malá obálka zásadně přehýbá, kráva ...
Teď uznávám, že letos se nedaří a z REVI je fakt občasník,...., ale:
REVI č. 97 se během zítřka objeví na pultech všech pražských kamenných prodejen, tedy KRAKATIT, ARTUR, MPM, Aviatik, Modely v Pštrossově.
Zítra jej dostane také POST SERVIS, který by měl časopis v úterý rozeslat všem předplatitelům. V Havířově v MPM a u pana Smékala ve Frýdku-Místku se REVI objeví v úterý, na ostatních prodejnách v republice snad také, poštou bude vše rozesláno zítra, ale vzhledem ke státnímu svátku a spolehlivosti České pošty, za to neručím.
No "občasník" snad ne, uznávám, že zpoždění s číslem 96 je už trochu extrémní, věřím, že se to nebude opakovat. Loni se podařilo udělat 5 čísel, letos se to nějak nedaří, .... ale čtvrtletník snad dodržím. Na obálce REVI se již delší dobu objevuje čtvrtletník, místo dřívějšího dvouměsíčník. Od roku 2008 se totiž asi 5 let nepodařilo vydat nikdy více než 4 čísla ročně....., tak je to změněno na čtvrtletník a to páté číslo loni bylo jaksi nad plán....!
Zde je obsah (stručný) nového čísla:
2 Zbývaly tři dny…
5 Hrdinové Sovětského svazu – Nikolaj Jakovlevič Motorin
8 Tragédie „Slavného“
14 Heinrich Bartels a jeho „červená 13“ Bf 109 G-6, W.Nr. 27169
18 Messerschmitt Bf 108 B Taifun u Legion Condor
26 Ritterkreuzträger – Hans-Karl Mayer
31 Sgt Cyril Walter Babbage
40 Focke-Wulf Fw 198 – prízrak v zameriavačoch sovietskych stíhačov...
44 Modely v zaměřovači
53 Přistálo na redakčním stole
56 Recenze – kritika
Nestává se z Revi potichu zase "občasník"..? Nějaké potíže..? Byla by to škoda!!! Je to dobrej "časák" !
Právě vychází REVI č. 96.
Od pátku 18. 7. 2014 je REVI č. 96 k dostání ve všech pražských kamenných obchodech.
Od pondělí (pozdě odpoledne) by mělo být na prodejně MPM v Havířově a také ve Frýdku-Místku v prodejně u pana Smékala.
Na ostatních obchodech v republice by se mělo objevit v úterý či spíše ve středu ... dle rychlosti pošty.
.... a na novinových stáncích a v trafikách by se mělo obejvit ve středu či ve čtvrtek.
Od zítřka by REVi č. 95 mělo být ve všech pražských kamenných obchodech a snad i jinde po republice .... dle rychlosti pošty. V trafikách a novinových stáncích snad od čtvrtka.
Obsah REVI č. 95:
2 – Žralok na pláži – článek o osudu jednoho Zerstöreru zasaženého během Bitvy o Británii. Messerschmitt Bf 110 C-2, M8 + TC, Stab II./ZG 76, osobní stroj osádky Oblt. Karla Wredeho a Uffz. Richarda Kukawky na osmi fotografiích a dvou bokorysech. Fotografie zachycují , jak moře postupně ohlodává tento Bf 110 zaparkovaný po nouzáku na francouzské pláži….., autor Marek Žatkovič, z jehož sbírky pochází i všech 8 dosud nepublikovaných fotografií, autor bokorysů: Martin Lébl.
6 – O Pokryškinovi nie podľa jeho memoárov – autoři: Mgr. Ondrej Repka, Stano Bursa,
„Osobný účet Pokryškina – 59 nemeckých lietadiel – bol nižší ako skutočný z rôznych príčin. Zostrelil viac ako sto nemeckých lietadiel. No on sám bol hrdý najmä na to, že jeho vinou nikdy nezahynul nikto z tých, ktorých vodil do boja.“ (Citát z ruského internetu)
12– Stíhačky Aleksandra Pokryškina – autor: Mgr. Ondrej Repka
Napriek bohatému autobiografickému materiálu i množstvu knižných a internetových životopisov, existuje žalostne málo údajov o stíhačkách, na ktorých trojnásobný hrdina Sovietskeho zväzu bojoval….. a tento článek se snaží těch málo informací o letadlech, na nichž Pokryškin létal, shrnout.
14 Toshizo Kurai – autor : Martin Ferkl, autor kreseb Ki-44 a Ki-84… Martin Lébl.
Malá ukázka z textu:
Druhým svědkem byl Lt. Aylsworth ze stroje č. 802.
Letěli jsme na pozici č. 3 ve flightu C, v dolním elementu druhé squadrony. Capt. Slaughter vedl horní element a Lt. Barnhart letěl jako jeho číslo 3. Barnhart měl nějaké potíže s motorem č. 4. Capt. Slaughter během přibližování se k cíli požádal Barnharta, aby převzal vedení a on (Slaughter) poletí jako jeho číslo. Začali si vyměňovat pozice, Barnhartův motor č. 4 zasáhl Slaughterovy ocasní plochy, poté se letouny oddělily. Křídlo u Barnhartova stroje se odlomilo, ocasní plochy Slaughterova stroje odlétly. Poté jsem uviděl, jak oba stroje spadly do vývrtky. Neviděl jsem dopad ani jednoho ze strojů, ani žádný náznak ohně, ani žádný padák ani z jednoho z letounů. Naše letová hladina – 28 500 stop.
18 Izraelské Fougy (Dokončení) – autor: Martin Pospíšil, autor čtyř barevných ilustrací Vašo Hochmuth. Druhý díl popisuje dalších 43 let služby tohoto typu v Izraeli, celkem si Fougy odkroutily v Izraelském letectvu úctyhodných 50 let. Toto úžasné číslo jim mohou mnohá jiná letadla jen závidět.….
26 Z historie československé aviatiky – L’AVIA BH-21 – Le Chasseur Que La Belgique Attendait – autor Michal Ovčáčík …
Vítězstvím sportovního letce dr. Zdenka Lhoty na letounu Avia BH-5 v mezinárodním závodě turistických letadel v Belgii v červnu 1923, kdy získal pro firmu jak pohár belgického krále, tak putovní cenu Coupe Challenge du Tourisme aérien, byl učiněn první krok k mezinárodní propagaci letadel značky Avia. Zviditelňování firmy později pokračovalo dálkovými i výkonnostními lety Avií BH-9, BH-10 a BH-11 křížem krážem Evropou, účastí na mnohých leteckých mítincích, nepochybnými vítězstvími ve velkých mezinárodních soutěžích (např. Coppa d’Italia v roce 1925) a vyvrcholilo významným komerčním úspěchem ve formě prodeje licenčních práv na stavbu dvouplošníků BH-21 a jejich zavedení coby řadového stíhacího letounu do výzbroje belgického vojenského letectva.
A právě o tom, jak se dostaly Avie BH-21 do Belgie a o jejich službě v belgickém letectvu je tento článek.
32 Albatros D.II – první vítězství stíhaček K.u.k. Luftfahrtruppe na ruské frontě – autor Petr Aharon Tesař ….. a zde malá ukázka z textu:
: „...Přišel den s datem 28. června 1917, zase bude klidná hlídka – nebyla. Houpám se nad Panikowiczemi a najednou je zde podivný letoun – vepředu kulometčík a střílí jako divý. Za ním vrtule – ??? – měl jsem Albatrosa D.II a šlo o všechno, ale byl jsem rychlejší a nalétávám zezadu a z boku – ten vepředu je tak nebezpečný, že jsem byl rozhodnut uletět, jakmile mně dojdou náboje. Ale dostal jsem ho prvním náletem, prásknul sebou do polí za našimi liniemi, zajatí Rusové jej demontovali a zavezli na dráhu. Provedl jsem si dvě fotografie toho podivného letounu, který byl označen jako S-54 na směrovce. Byl to podivný a nebezpečný stroj – i pro tu vrtuli za zády střelce...“
38 Ritterkreuzträger Hans-Karl Mayer – další ze série článků o nositelích Rytířského kříže, které v REVI vycházejí již od č. 1. Autor: Marek Žatkovič, autorem bokorysů je Tomáš Dvořák. Protože článek je velmi rozsáhlý a podrobně popisuje všechny Mayerovy sestřely včetně mnoha jeho protivníků, bylo třeba jej rozdělit, takže v tomto čísle REVI najdete první část. Téměř všechny fotografie v tomto článku i v jeho další části jsou doposud nepublikované a pocházejí ze soukromé sbírky autora, několik ostatních fotografií laskavě poskytl známý historik a autor knih Chris Goss.
44 Modely v zaměřovači – Dornier Do 17 E/F od RS MODEL 1/72, autorem recenze je Pavel Šofer, De Havilland DH-82a Tiger Moth, 1/72, AIRFIX
…. A mnoho dalších!
52 Přistálo na redakčním stole
56 Recenze – kritika
Díky za info, pohlídám si ve své trafice.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|