Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 28464 / today visits: 28464 |
No, oni zrovna Frantíci vynikli konstrukcí dvojice hvězdicových motorů pro dvoumotoráky, kde jeden se točil doleva a ten druhý, v podstatě identický doprava.
ozobená kola a jejich funkce je přeci učivo fyziky pro ZŠ (zjednodušeně lichá se točí stejně, sudá proti nim)
A jak byly řešeny "protiběžné" vrtule? ( např. MB-200) Pochybuju, že se kliky točily opačně. Pak tedy musel být levý a pravý reduktor.
Trochu jsem to tu zaspal. Reduktor se používá především pro udržení otáček vrtule v přijatelných mezích kvůli transsonickým efektům na špičkách vrtulových listů. Zatímco se výkon motoru dá zvyšovat zvýšením otáček, vrtule se o moc rychleji točit nemůže. Zvýšení kroutícího momentu (a v mnoha případech nutnost větších SOP...) je toho důsledkem, nikoliv cílem (viz fyzika pro SŠ). Reduktor většinou smysl otáčení obrací, ale nemusí to být nutné, záleží na jeho konstrukci. RK: pravdu díte, ale tady to budete těžko vysvětlovat.
Jen k tomu povrchu vrtule, velice ochotně se loupe, je to nafládrováno jako dveře v paneláku a pod povrchem prosvítá tmavě šedá barva a místy i plochy plátěného potahu. Jeden konec se při zvětšení jeví jako potrhaný plátěný potah.
...a aby to nebylo tak jednoduche tak reakcni moment vrtule (rotujici hmoty) a gyroskopicky moment jsou dve rozdilne veci.
Já Pavle netvrdím, že je tam kvůli reakčnímu momentu, i když gyroskopické momenty se tim do jisté míry také vyrovnávaly. Je tam pro převod do pomala (což je jasné z velikosti kol), a s tím je díky jejich konstrukcí dána ta změna směru otáčení, kterou František Látal popíral, tím, že tvrdil, že směr otáčení motoru a vrtule je vždy stejný...
No nechci vám moc fušovat do dikuse o reduktorech, ale dle mého čistě laického názoru je u všech níže uvedených motorů reduktor zařazený za účelem zpřevodování vrtule do pomala a s tím spojeným zvýšením krouťáku. Nemyslím si, že by to mělo co do činění s vyrovnáváním reakčního momentu.
db 601
http://www.aviation-history.com/engines/db605.htm
jumo 211
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/title/Junkers-Jumo-211/t/64697
merlin
http://www.thunderboats.org/history/history0324.html
griffon
http://www.enginehistory.org/Accessories/HxFuelSys/HxFuelSys09/Fig099.jpg
v-1710
http://www.nationalmuseum.af.mil/factsheets/factsheet.asp?id=804
Pokud vím, měly ho i motory řady DB-601-605, Hispano-Suiza, některé Allisony, atd., a v podstatě i Napier Sabre, i když tam byl díky konstrukci motoru trochu složitější... Neměly ho třeba motory Walter, Jumo a pod...
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|