Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 106374 / today visits: 106374 |
borec na konec, ani číst neumí
Avízo vyvěsili po večeři
...Avizo vyjde hned po neděli...
Dnes už je středa a pořád nic. A proč nevyjde Avizo té druhé odnože?
... to nevím, ale od IT je k mástraři cesta dlouhá...s1
HonzaP: Ještě něco - Lavočku mám zrovna po ruce, tak mi to nedalo a znovu jsem ji vyndal z krabice. Ty vtaženiny na trupu jsou fakt příšerné a upřímně řečeno, moc nevím, co s nimi, protože při tmelení přijdu o detaily. Detaily vnitřku trupu jsou pěkné a ostré, ale co z toho, když to na druhé straně dělá takovou paseku...s9
Sedláček. ....Sedláček. .. nedělal náhodou mástraře ? Myslím, že MPM Production..
Míra: Díky za podporu. Taky už končím. U mě se jedná o klasické Cimrmanovské střídání fází očekávání a zklamání
HonzaP: Ještě jsem hledal svoje "nechutnosti" za poslední půlrok, abych tedy provedl aspoň symbolicky požadovanou sebereflexi. Našel jsem, že jsem Lavočku 5 FN ve fittestu označil za prasárnu, na čemž po zakoupení trvám (důvody jsem tam popsal a nafotil). Co se týká opocení se, to nastalo zvláště u MiGu-23MF (test byl na ML, ale nepochybuju, že MF je stejně "kvalitní"). Bohužel, lepší asi zrovna není (což znamená jen to, že ty další jsou horší), takže ho někdy možná i budu stavět. Tolik jen na doplnění. Za koupi obou modelů poděkujte hlavně pánům Velcovi a Macháčkovi, jejich obaly byly prostě motivační a "k sežrání"
Honza P: dávám Ti za pravdu, že s podvozky to bylo trochu ulítlé. Chtěl jsem tím ukázat pokrytecký přístup modelářů, kteří jsou schopni pohádat se kvůli sebemenším povrchovým detailům, ale nemodelové ztvárnění šachet přehlížejí (platí univerzálně pro většinu výrobců modelů). U Mustanga šlo o tvar šachet, který je na modelu KP špatně. Co se základních postupů týče troufám si tvrdit, že je mám za 35 let co modelařím zvládnuté. Pokud máš na mysli různé finesy během stavby tak fit test je i o tom, jaká je logika posloupnosti kroků ve stavebním návodu, který se proto při stavbě snažím dodržovat tak, jak jej výrobce předkládá. Když je v něm nakresleno usazení sestavy kokpitu nejprve do jedné půlky trupu udělám to tak, i když by možná bylo lepší kokpit strkat odspodu do trupu už předtím slepeného. Některé modely od AZ/KP jsou pěkně sestavitelné, např. stodevítka, Mustang i Lavočka, ale určité mušky mají. Nedá se to ale tvrdit ani o Mig-23 ani o Síblu. Škoda, že nemáš nějaké postřehy od desítek svědků jak se někomu lepil tyto modely. A popravený MiG-15 od Eduardu? Pan Šulc Ti odložil malého Spita, tak se ho na to můžeš v sobotu zeptat.
Martysi, ačkoliv máš pravdu, je to zbytečné. Oni to prostě nikdy nepochopí, že za svou pověst si mohou sami a případná změna stavu musí začít u nich a ne cenzurováním a napadáním zákazníků
HonzaP: Holt nejsem taková mediální hvězda. Jinak mohu vás i jmenovce uklidnit - u piva jsme spolu opravdu neseděli a o jmenovci vím, snad jsem s ním kdysi i něco měnil.
Nevím jaké nechutnosti máte na mysli, chtělo by to konkrétně - zda mazanice pana Hýbnera, ano, myslím si, že jsou to v porovnání s konkurencí skutečně mazanice a nehodlám na tom nic měnit. Vaše kiksy v návodech jsou proslulé, ale o těch psali vždy jiní, protože jak je jasné, při stavbě jsem ještě neměl tu "čest". Naivně si myslím, že z kritiky by se měla rozumná firma poučit - u vás mi to tak opravdu nepřipadá, nemohu si pomoci. Máte pravdu, že kritiky se na vás sesype vždy dost, ale pak nevím, zda je řešením hrát mrtvého a navrch uraženého brouka. Píšete o sebereflexi diskutujících - já bych se spíš zeptal, jakou sebereflexi jste vzhledem k testům přijali vy?
Fittesty - chcete říct, že třeba výfuky u S-199 každý v jiné výšce (co mě tak namátkou napadá) je věc špatné stavby?
Avízo - no vidíte a to si právě myslím, že by normálně komunikující firma zrovna udělala, ale to je vaše věc. Já se budu (pořád ještě) těšit...
PS jsem nejdříve nepochopil, pak mi došlo, že admin byl rychlejší a ani jsem to nestihl vidět. Vzhledem k inteligentnímu názvu bych tipoval jistého Stoupu...
Martys – nemám rozhodně v úmyslu rozpoutat jakýkoliv flame, nicméně reagovat musím, respektive chci. Píšete, že mezi nickem Martys a HonzaP není rozdíl, já tedy jeden drobný vidím – u mého nicku se ví, že jsem to já. Je to snadno vystopovatelné. Vás jsem tady nikdy neviděl vystupovat jinak než pod nickem Martys. Co se toho „dělání blbců“ týče, rozhodně jsem neměl na mysli vaše komenty za poslední měsíc. Vyfiltrujte si sám sebe a přečtěte si vaše reakce na KP/AZ. Ona ironie snadno sklouzává k nechutnosti. Já teď jen doufám, že nejste ten Martin Sedláček, který se mnou sedával u piva na schůzích KPMČT, protože by mne to osobně mrzelo.
Píšete že jste se mnohokrát zpotil u čtení fit-testů. Možná jste se měl zpotit u lepení modelů, pak by byly vaše poznámky relevantní. Nezlobte se, ale takhle to jsou opravdu pouze výkřiky. Ale máte na ně samozřejmě (do určité meze nepřekračující zákoník) plné právo. Otázkou je, nakolik to prospívá modelařině jako celku. Tuto sebereflexi bohužel postrádá spousta zde diskutujících. Je to taková česká móda.
Je asi třeba na tomto místě napsat, že tuto módu hodně podporuje nastavení zdejšího fóra, které umožňuje anonymní vyřizování si účtů kohokoliv s kýmkoliv. Co vím, je to kjediné fórum, které nemá ani bazální filtr v podobě registrace, která sice moc neřeší, ale je to aspoň komplikace pro trolly a zamindrákované.
Zpět k AVIZU – ano, zpozdili jsme se. Sami nejsme rádi. Naopak. Rozepisovat zde, co se přihodilo u našeho lisaře rozhodně nehodlám, protože (arogantně) k tomu dodávám, že laické veřejnosti do toho opravdu nic není. V tuto chvíli je problém již vyřešen, pracuje se na novém BF 109 v prodloužených směnách a AVIZO je připraveno a čeká pouze na doplnění obsahu. Vydání a nevydání jsme řešili ve firmě a shodli jsme se na tom, že to vyjde nastejno – buď vyjde pozdě a najde se někdo, kdo napíše, že je to pozdě, nebo vyjde včas a dočteme se, že nemáme o čem psát. Rozhodli jsme se počkat.
Ještě krátce ke slavným fit-testům – fit-test nevypovídá ani tak o modelu jako o schopnosti a zručnosti autora. Špatně (při nepoužití základních modelářských postupů) jde slepit i model od špičkové firmy. A při troše snahy jde dobře slepit i na stavbu náročnější model. A pak k tomu přistupuje ještě osoba autora. Nechci aby to vyznělo jako ukřivděnost, tak to rozhodně není míněno, ale u pouhých dvou modelů se zkoumala možnost/nemožnost zatažení podvozku – u našeho mezka a u našeho mustanga. Proč pan Malý nezkoušel „zatáhnout podvozek“ u nového spita od Eduardu (pan Šulc promine, použil jsem tento model jen jako příměr). Samozřejmě se nedá říct, že se jedná o cílený útok na jednu firmu, Mig-15 Eduard se taky dočkal solidní popravy a viděl jsem jak ho bez jediného problému lepí žáčci. Stejně tak bez rozpěrek atd. ovšem lepili i naši lavočku před desítkami svědků v Žamberku.... Shrnuto – fit-test je opravdu pouze subjektivní hodnocení. Objektivní je pouze vlastní stavba, a u té byste se se měl zpotit pane Sedláček. Nebo nezpotit, a to záleží na modelu a v neposlední řadě i na vás a vaší zručnosti. Za KP/AZ vás můžu jen ubezpečit, že úmyslně špatně neděláme nic. Víc prostě Chráněná dílna (© Libor Jekl :-) ) nedokáže.
Abych se vrátil na samý počátek, AVIZO vyjde, já jako jeho autor doufám, že hned po neděli. Dřív to nejde zvládnout, v sobotu je Nymburk a neděle je krátká.
PS: po telefonické kontrole se celý tým KP/AZ distancuje od nicku „Mrdkys“. To už si musíte vy, modeláři vyříkat mezi sebou.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|