Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 214543 / today visits: 214543 |
Jarda Galler: To jsem byl já a podle fotky mi to přišlo skoro jako úplně jiný letadlo. Takže jsem rád, že nejsem sám...
Pánové Malý a Gallere díky za vaše testy.Perly typu "já to éro nemám tolik nakoukaný tak jsem to přilepil blbě"(volně parafrázuji a autora bych v té chvíly kopl minimálně do šimpánu) se u vás věru nenachází.Tak to jsem chtěl říci a teď bych prosil pokračovat v testu.
...tak jsem viděl AZ Spita II naživo (slepenýho) a nesedí mi na něm pasáž od kabiny k ocasním plochám - jak zde již někdo zmínil, tak od kabiny k SOP se trup příliš svažuje místo skoro rovné přímky. Také tvar SOP vidím jiný než ve skutečnosti, ale jak psal Libor, tohle jde nad rámec našich fit testů...Není to nic proti nikomu, ale snažíme se pravdivě ukazovat to, co je v krabici(ích).
To, že se i jinde začaly objevovat stejně dělané a také i stejně nazvané "fit testy", je jen potvrzením rčení, že " Napodobování je nejlepší formou pochvaly".
Michal Vyparina: smyslem fittestů (aspoň těch, co dělám já a Jarda Galler, protože se už rozšířily i jinam), je dát dohromady model tak, jak je nabízen v krabičce a poukázat na případná problémová místa stavby či nepřesnosti v návodu. Lícování nasucho je samozřejmostí, např. při spasování půlek křídel či trupu aby na sebe navazovaly linky paneláže apod. Pokud to není úplně nezbytné, zásadní úpravy dílů nedělám, protože koncepce fittestu tak, jak jsme ji nastavili my, by pak pozbyla smyslu. Pokud se nějaký větší zásah přeci jen koná, upozorníme na způsob řešení (např. rozpěrky uvnitř trupu). Stavbu ifera sleduji, ale že mu to vychází lépe ještě neznamená, že tomu tak opravdu je, některé věci se dají zamlčet, navíc na fotkách obvykle problémová místa nejsou zachycena, což u našich fittestů je právě naopak. Koukal jsem i na fotky Spita (když už se ptáte v tomto tématu) na Modelwebu, kde je evidentní, že spodní dekl motoru přesahuje přes obrys trupu tak, jak to vyšlo mně původně bez rozpěrky, ale v textu o tom zmínka není. Jistě, kdokoli může říct, že ve skutečnosti to tak není, že to zkresluje fotka a že já neumím lepit, ale mám to potvrzeno ještě od dalších lidí, kteří mají model už postavený. Ale celkově vzato, nový Spit od KP není špatný model a případné mouchy lze ve srovnání s jeho cenou tolerovat, ale zmínit jsem se o nich musel, jinak bych se cítil jako pokrytec. Škoda jsou opakující se chyby v návodu. Taky tvar překrytu kabiny při pohledu zepředu nebo zezadu není úplně OK a dalo by se polemizovat i o sklonu hřbetu trupu za kabinou, ale hodnotit tvarovou přesnost není hlavním posláním fittestů a tak to dál neřeším.Stavebnici Mk.Vb nemám.
Pane Malý,
mohu se zeptat při stavbě modelu pro fit test používáte lícování na sucho??? Nebo se jen vycvaknou díly z rámečků, začistí řez a lepí??? Protože ve zmiňené stavbě zde z modelfora ta stavebnice vychází lépe než hodnocení zde. Usuzuji dle fotek Vás a kolegy z MF ifera. Vaše stavby posuzuji do stejného bodu. Až ifero dodá další fotky, budu si vytvářet názor dál.
Upřímně, ale nevidím důvod model pořizovat. Pokud mk.Vb - sáhnu do kitníku pro Tamku, pokud pro mk.I, mohu si vybrat mezi Airfixem a Tamkou v kitníku. Mk. Ib a IIb mne nezajímají dokud nenajdu důkaz, že na tom létali naši u čs.perutí.
Je daný model ve verzi mk.Vb v něčem lepší než konkurence???
S úctou
Michal Vyparina
2 jfb : A proč asi se ptám?
Tak to vlákno je o tom, jeslti to má cenu stavět, anebo ne...
Zase tři stránky nadávek a blábolů, jak malí kluci na písku.
Ale má to někdo z vás už postaveno?
Chráněná dílna vrátila úder.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|