Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 39027 / today visits: 39027 |
To jirka dominec: Ten poměr potvrzených a nepotvrzených sestřelů je dost zvláštní. Nebo měli kluci v Iráku nejtvrdší pravidla pro uznání sestřelů na světě. Je pravda, že o konfliktu Írán-Irák jdou divoké příhody z obou stran. Tady je asi pokus o rekonstrukci vzhledu jeho stroje:
http://www.aviationgraphic.com/airplanes/1213-mirage-f1eq-4570-iraf-tc-71.html
Michal Urban: děkuju za vysvětlení.
Když už jsem se do téhle diskuse zapletl, tak jsem prohlédnul větší množství fotografií, a šikmou spáru jsem prokazatelně našel na F1CR, F1CT, F1EQ a F1EH. Většinou s tím tankovacím nástavcem, menšinou mohl být odmontovaný.
Na nákresech jsem ji našel u JA, EJ, CH, CG, EJ, CJ, CK, ED EDA, EE, CE, M a CZ. (skoro vše Caruana)
Ekonom: Mjr. Mukhaled má 14 sestřelů, a z toho 2 (dva) potvrzené.
Mirage F-1 opravdu měly dvě různě dlouhé přídě, viz třeba španělské CE a EE. Delší EE má tuhle šikmou páru, kratší CE ji nemá. Bylo to kvůli tankovacímu nástavci a na první pohled ten rozdíl skoro není poznat.
Nicméně řecké CG nástavcem nedisponovaly, měly kratší čumák, tudíž tam ta šikmá spára být nemá.
To mne by potěšila Mirage z Jihoafrické republiky. Tam jsou i nějaké sestřely od J. Rankina.
Jo, určitě. Napadlo mě, že to šikmé dělení je kvůli nějaké alternativní přídi, ale při zběžné kontrole jsem žádnou alternativní příď nenašel.
Z té fotky jsem měl dojem, že když se příď posune o chlup nahoru, to vyboulení zmizí.
Řeka stavět nebudu, počkám si na Frantíka.
Jirko, šikmé dělení panelů by šlo snadněji znázornit jen linkou paneláže a příď lepit klasicky kolmo k trupu. Na lícování dílů by to bylo o mnoho jednodušší a v tomto případě třeba i bez tmelení - ale je to jen můj názor.
Boule na spodku se týkala mírného vyboulení na kuželu, které nenavazuje na spodní siluetu trupu - až to budeš lepit, tak to uvidíš.
Pod kabinou opravdu má být šikmá spára alias rozhraní panelů (.. tmelit netřeba). A špice by měla být o chlup výš, aby spodek přídě byl rovně. Zřejmě to tam chce začistit před slepením.
Díky, Martine, za objasnění výzbroje řeckých ef jedniček. Myslím, že to všem, kdo si tento model koupili, dost pomůže (a těm, co si ho ještě nekoupili nejspíš takys19)
Ohledně výzbroje řeckých Mirage F-1CG. Mašiny byly nakoupeny pro potřeby posílení PVO na Krétě- letiště Heraklion a odpovídají provedení původních francouzských F-1C + uprava pro nesení střel Aim-9. Světlomety u všech 40 ks byly jen na levé straně sacího kanálu. Na fotkách které jsou k dispozici je zachycena výzbroj pouze ve složení 2x nebo 4x Aim-9 + podtrupová nádrž. Jiné rakety než Aim-9 nenosili. Předváděčka nebyla pravděpodobně letuschopná (neesxistuje foto v letu, zato dost na zemi při různých akcích), ani na zemi nebyla navěšena. U tříbarevky lze najít podkřídelní závěsníky pro Aim-9 u obdobně zbarvené mašiny No.121. Teoreticky je možné i No.140 dozbrojit.
Vypadá to na podařenou stavebnici.
...tak konečně ten fit test:
V krabici vypadá většina modelů pěkně, tento není výjímkou - spíše naopak - oproti jiným modelům (nejen od SH) je zde vidět "pokrok v mezích zákona".
Většina dílů je vylisována velmi čistě bez otřepů a s velmi dobrými detaily. Některé ale, jako například kola, měly výraznou, posunutou dělící rovinu skoro až neadekvátní k ostatním dílům stavebnice.
Čiré díly jsou křišťálově čisté, na měřítko trochu tlusté, rovněž odtokové hrany křídel by také mohly být tenčí.
Rytí je perfektní tak akorát na celém modelu a navazuje bez chyby.
Návod zmiňuje možnost podvěsit model dle vlastních podkladů, nicméně vybrat do stavebnice dvě varianty bez výzbroje je zvláštní (třeba konkrétní předlohy výzbroj nosily, ale výrobce se z toho vyvlékl větičkou v návodu). Na druhou stranu nám zbyde prakticky celý rámeček s výzbrojí, k tomu ještě 3 sedačky, 2 směrovky, 2 palubky, nějaké pylony a také překryty patrně pro dvoumístnou verzi. O to větší bude očekávání na další krabičky Miráží F1.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|