Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 4046 / today visits: 4046 |
Jirko a máš ty Avions 6/7/8? Já jen 9/10
Jinak zbarvení bych spíš tipoval na zelenou Verte Fonce než na Khaki tak jako byly zbarvené třeba Leo 20, ale je to jen odhad na základě bokorysů z fr. časopisů. Stejně tak interiér tipuji na béžovou / Chamois. Opět na základě co je vidět na čb. fotkách a na modelech. Sand Frantíci vydají monografii na MB200 tak jako na Amiot 143. To by bylo skvělé.
Ešte k môjmu predchádzajúcemu príspevku:
Poprechádzal som všetko, čo na tento typ mám a zatiaľ som pokročil iba s tým pôvodným francúzskym vzorovým kusom a "s hrôzou" som zistil, že originálne Blochy MB200 boli u nás v ČSR asi dva:
- prvý bol testovaný vo VTLÚ v čase 21.02. - 11.03.1935 (zdroje: Triáda a L+K 2006/03-07) - žiadne foto ani nič ďalšie som nenašiel ani nezistil
- druhý priletel 07.05.1935 do Kbel, bola mu "umytá ????" pôvodná francúzska kamufláž, nanesená československá a v 06.1935 odletel do Moskvy, po návrate bol odovzdaný do VTLÚ, označený 1s a ako MB-200.1 podrobený rôznym skúškam (zdroje: opäť Triáda a L+K 2006/03-07). Podarilo sa mi zistiť (Avions 006-009) výrobcu - Potez a aj pôvodné výrobné číslo - 31.
Zatiaľ sa mi nepodarilo zistiť, či:
- bol do Československa dodaný vo francúzskom (hnedom) sfarbení, alebo už mal československý khaki kabátik
- ako bol sfarbený interiér lietadla
- či bol do Československa dodaný s výzbrojou?
Pozná niekto odpovede na tieto otázky? Budem Vám veľmi povďačný za akúkoľvek pomoc.
So želaním všetkého dobrého
RNDr. Ján Mekiňa, Bytča
Hledal bych ty fotky v Avions 6-10 a Replicu 138.
V Replicu byla fotka na ten motor s kratším krytem a je tam vyfocený celkový pohled i na sběrače. Bohužel nevím číslo. Tyhle kryty měla zřejmě první serie, minimálně do No.47, kde jsem je viděl na fotce.
To Jenda - nie je na poslednej Vami vloženej fotografii "náš" československý Bloch (vlastne Potez)?
Ozvite sa mi, prosím na e-mail.
Ještě k našim. Narazil jsem na jistý rozpor ohledně čs. výroby (tedy bez MB 200.1):
J.Krumbach, L+K 1986 : Aero 42ks, Avia 12ks (.2-.55 = 54ks), následně doobjednáno 22ks (= 76ks)
J.Krumbach, Triáda 1987: ------ " ------- , následně doobjednáno 19ks (.56-.74 = 73ks)
P.Kučera, Aero 1919-1999: Aero 61ks, Avia 12ks (= 73ks)
Jaký je tedy správný údaj?
P.S. ještě ke křídlům. V Triádě jsem našel údaj o nastavení ve střední části 0°. Pravděpodobně tedy myšleno u trupu a tětiva. To by tedy vycházelo tak, že spodní plocha křídla má defacto negativní nastavení, není rovnoběžná s prolisem.
Čep bych nechal, nosník zapustil. Odtokovka vypadá dobře - souběžně k prolisu. Podle fotek to vypadá, že v místě, kde končí kabina, by se měl nad trup zvedat profil křídla. Zároveň bych ale hlídal úhel nastavení.
Motory snad ani v této podobě nemá cenu obnažovat. Řešením jsou buď dlouhé kapoty nebo novovýroba. Jinak motory rozměrově cca odpovídají, co neodpovídá, je sběrač. Středy výfukových kanálů byly na d= 1040mm, tj. 14,5 mm, v modelu je to 17mm. Taky v modelu neodpovídá ten šikmý úkos od náběžky k předku gondoly. Domníval jsem se, že je to čs. úprava, ovšem na níže zveřejněné fotce MB 200.36 je jasně patrné původní provedení - od náběžky skoro kolmo dolů a vodorovně dopředu a kolem tohoto čtverce ten menší sběrač. Takto hovoří více dnes vygůglovaných fotek.
Ty krátké kapoty, nejsou-li příliš krátké, jsou dobře - do poloviny zadních válců. Asi bych zkrátil předek motoru (škoda, že ta fotka nezabírá trochu víc dozadu a nahoru!).
Jak tak vidím z těch fotek co sem dáváte (hlavně ta od jendy), tak jsem ty motory na modelu moc utopil v krytech - zadní válce nejspíš pod krytem vůbec nebyly...a potom by taky nečuměly vrtule tolik dopředu.
Ad poloha křídla - možná by pomohlo opravdu ten nosník trochu víc (o 1-2mm) zapustit níže do trupu a odříznout zadní čep. Když se totiž podívám na vzdálenost odtokové hrany křídla od vršku trupu, tak na modelu je to méně než na fotkách.
Jenda: Tohle je podoba krátce po předání do VTLÚ, protože to má ještě původní francouzský čumák. Začátkem září byl čumák předělaný na ten rovný, který byl vzorem pro výrobu Aer, a pak se postupně měnily i kapotáže motorů, olejové chladiče, výzbroj atd... V návodu je to popsané, a ze stavebnice se dá MB-200.1 postavit ve všech těchto vývojových podobách.
Pavel Klouček: Psal jsem, že na sériových Aerech jsem něco našel, ale jelikož na ně obtisky ve stavebnici nemáme, tak jsem se tím hlouběji nezabýval.
Joj, to jsem přehlíd, že ta fotka pokračuje doprava. On ten origo motor navíc vypadal úplně jinak.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|