Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 180852 / today visits: 180852 |
L. Weigend: Tak hlavně je to tím, že Muzikant okolo toho dělal několik let šílený hype a pak z toho vylezlo ... no to, co z toho vylezlo.
Před časem jste tu hanlivými až vulgárními slovy ("prasárny") kritizovali Muzikantova Čmeláka. Může někdo porovnat v čem je tento model lepší? Samozřejmě, že na sestavení je čtyřmotorák složitější, ale lícování dílů dost kulhá, detaily nic moc a vnitřní vybavení za příplatek ve zvláštní sadě? Nebo je to tím, že je od jiného výrobce? Podotýkám, že nepatřím do žádného tabora fandů a modely si již psdesát let vybírám podle typu a okruhu zájmu. ale zde ticho po pěšině a u Čmeláka nenávistná bouře? Nepřipadá mi to příliš fér.
...Igor Hnízdo by nyní řekl: “jdeš pozdě, Rosenheime…” sám jsem nečekal, že až taková Panzaniho krize na mě přijde, takže ten, kdo Albatrose mezitím slepil, nemusì dál číst...
...dle návodu jsem začal kokpitem, do kterého padne většina leptaných dílů... díl palubní desky s přístroji je vyleptán dohromady s horním dílem, který, jestli jsem správně pochopil, se ale lepí na strop kabiny - tak jsem jej ustřihnul a nepoužil, protože není nikoho, kdo by skrz skla na strop viděl, rovněž “kamrdlík” radisty za sedadlem pilota jsem v klidu vypustil. Co by ale prospělo, by byly upínací pásy - na ty by bylo vidět - kdyby tam byly …
...palubní deska je v “nějakém sklonu” , jehož správný úhel poznáme až při lepení vnitřku do trupu.
... protože jsem líný rozmíchávat černou a bílou na malé plochy jako je palubka, tak jsem vzal manželce popisovač, který má na zavařeniny, a který prý drží, rychle zasychá, což vypadalo nadějně. Bylo by to dobrý, kdybych si nespletl rub s lícem filmu a přístroje tím popisovačem nerozmatlal - prý oil barva, ale podle smradu se mi to nezdá - nicméně to nezavrhuji.
Při následném zkoušeni jak celou palubku jakž takž zachránit, jsem přišel na dvě věci - 1) přístroje na filmu moc nepasují na lept palubky, což ale mrzet nemusí, protože palubka není v kokpitu vidět (to byla ta druhá věc).
...ad trupová okna: jsou tak akorát, pokud ale začistíte otřepy v otvorech trupu jako já, tak budou malá a budou se blbě lepit. Pokud to jde nechávám skla zvenku přesahovat a po jejich zaschnutí je obrousím do profilu trupu a vyleštím...A jelikož jsem na dobových fotkách viděl, že rámování oken bylo většinou černé, tak jsem osazení oken navíc také natřel - o to méně okna na barvě držela. Že nějaké to okno promáčknu dovnitř už jsem pochopitelně tušil - byly celkem tři…opravy jsou samozřejmě viditelné a proto jsem je chtěl zamaskovat namalovánìm záclonek - kdybych na to v pauze mezi lepením nezapomněl a trup slepil. Záclonkami jsem chtěl navíc zmenšit viditelnost dovnitř trupu, protože jsem se na uretanové sedačky z extra vydaného setu normálně vy...kašlal. Takhle je proti světlu vidět, že v trupu něco chybí... ale když je to ten fit test, tak mám výmluvu nechat to ležet.
Hřbetní čtyři kulatá okna jsou také menší (nebo otvory větší?) a jak lehce propadnou do trupu, tak zdlouhavě a neuvěřitelně složitě jdou ven...nadával jsem přibližně stejně jako ten křapík v dnes již legendární nahrávce opravy traktoru Lakatoš ( těm, co ještě neznají doporučuji vyhledat na You tube).
Skla reflektorů v křídlech jsou také menší, o to milejší překvapením bylo čelní okno, kterë sedí dokonale.
... návod nás vede pro mě zvláštním postupem, kdy k trupu máme nalepit centroplán spolu se spodními polovinami křídel. Nedovedl jsem si představit, že bych následně dopasovával horní poloviny křídel k trupu, zároveň se spodními gondolami motorů, otvory v náběžce atd...nehledě na komplikované začišťování spojů kolem vnitřních motorů. Takže jsem použil normální postup nalepení kompletních křídel na trup, kam jsem nejprve nalepil centroplán…(a než se opět s návodem sejdu, tak následné komplikace mohou být způsobeny právě tím, že jsem nejel podle návodu).
Model není až na výjimky začišťován ani tmelen (ale bude to dost potřeba).
Na modelu ještě chybí drobnosti jako antény, výfuky..., které by vadily při začišťování.
...mezitìm se objevily masky od Avalonu, což je při množství oken se zakulacenými rohy vítaná pomoc.
Co navíc závěrem?
- nutno doladit SOP do osy letu
- nejasné polohy podvozku i jeho krytů
- nenì to “klik klak” model pro začátečníky (to ani nikdo nečekal), není to model, který bysme si vzali s sebou na rodinnou dovolenou k vyplnění nudy, není to model na soutěž, není to model pro hnidopichy...je to model pro ty, kteří chtějí mít ve vitríně něco jedinečného a kterým nevadí nějaká ta nedokonalost a postaví model tak jak je...nebo naopak pro ty, co je pro ně zábavou takový model vypiplat.
Celkově chválím výrobce za výběr neokoukaných typů, z nichž tento DH. 91 je typem, který vždy a všude zaujme. Stále ale doufám ve zlepšování kvality nebo nějakou inovaci v návodech. Alespoň mírný pokrok v mezích zákona by se hodil.
Jsou modely, o kterých se mluví dávno předtím, než vůbec vyjdou...no, a potom jsou ty "druhé nemainstreamové" modely, jako je tento DH.91, které se jakoby "jen tak" bez reklamy a bez předchozího žadonění modelářů objeví. Ještěže si náš (malo)výrobce Valom dělá co chce a co se mu líbí a já mohu tento model krásného (velko)letadla o rozpětí 32m představit.
...představení verze "airliner" začnu klasicky:
...jo, málem bych zapomněl, že Valom vydal jako doplňkový set uretanové díly pro pasažérskou verzi se sedadly včetně stolečků:
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|