Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 177317 / today visits: 177317 |
Asi to vyzní divně. Ale když si prohlížím modely na zahraničních diskuzích a fan stránkách tak málokdy mají udělané nýty. Mám pocit že to je takový český trend (něco jako Jitka Molavcová v kroji před dvaceti pěti lety) který nemá nikde v zahraničí oporu. Přiznejme si že nejde o to udělat model tak aby odpovídal realitě ale aby byl cool a in. A tak se nýtuje i tam kde to v reálu třeba není, prostě to líp vypadá. Jinak jsem rád že jsem multiměřítkový, mohu si kliďo piďo koupit čtvrtkový a špičkový MiG od Eduardu a nemusím se někdy v budoucnu potýkat s "gudrunou".
Štefan Procházka: stavbu i pohledy do krabiček všech tří (čtyř) verzí MiGu-23 od RV si můžete přečíst na blogu P.Vilinského uvedeném příspěvku č.5
Kolik času zabere úprava brzdícího štítu tak, aby šel zavřít? Stačí +/-. Nebo je to rovnou na reklamaci?
Teda to je darda! Dříve jsem od RV stavěl resinové modely (Fw 190 D-13, Bolchovitinov, Ju 88) a ty šly velmi slušně do sebe, na to jaký to byl materiál, ale po zhlédnutí tohoto jsem těžce nahlodán, že si žádný plast nepořídím. A to Radkovi dost fandím.
Najde se někdo, odhalující stavbu jeho Siebelu a Migu-23?
ŠP
Jeep: to nýtování není svou velikostí zas tak strašné, na fotkách je samozřejmě nazvětšováno a může působit humpolácky. Spíš jde o to, jestli má cenu ho tam dělat už z výroby, ale to by asi nebylo "trendy" pokud by byly díly holé, i když byly nýty zapuštěné. Ale je tady jiná věc - na části přídě a hrbu za kabinou nýty nejsou vůbec. To pak působí divně.
Máš to velmi pěkně rozfoceno Libore.
Mne osobně asi nejvíce vadí to co nejvíc lidí obdivuje.
Když by se povrch-resp detaily vynásobily měřítkem 1/72, tak diky nýtům a vystouplinám a všemu možnému by se myslím z 2maschové stíhačky stala těžce podzvuková.
Povrch je prostě vše jen ne hladký jako u skutečného stroje.
Mám dojem že modely se neodklánění od reality už jen ruzným stínováním a zesvetlováním ale i převedením skutečného povrchu do modelu
Za chvíli to možná budou jakási "umělecká díla" na téma Mig, Spitfire....
Pokračování příště.
Spoj dílů trupu v místě SOP je poměrně široký.
Nejvíc ovšem bolí škvíry mezi díly trupu a křídlem, které se - jak jinak - připojuje natupo. Ideálně nesedne ani trojúhelníkový díl zakrývající část křídla za vedle podvozkové šachty.
Ještě horší situace nastává v napojení dílů VOP na tenké díly, kterými se pak VOP napojuje na trup. V přední části spoje vznikla velká mezera.
Levou podvozkovou šachtu se mi nepodařilo umístit úplně přesně. Její spodní okraj směrem dopředu postupně vylézá z obrysu dílu trupu. Pokud bych jej s trupem zarovnal, vytvoří se škvíra mezi boční stěnou šachty a trupem. Z toho usuzuji, že je tento díl mírně zkroucený.
Brzdící štíty se musí udělat otevřené, jinak by vyčuhovaly z obrysu trupu. Spodní štít má trochu jiný tvar než má vybrání v trupu.
Dobrá, i když nejspíš neúmyslná vychytávka je technologický nálitek v zadní části trupu. O něj se totiž dá opřít sestava výtokové roury, kterou by jinak nebylo možné do trupu usadit.
Rezinová šachta příďového podvozku se do dílů trupu vlepuje natupo. Připojuje se k ní kužel v sacím otvoru, ale toto řešení není ideální, protože se jen těžko podaří umístit kužel geometricky přesně. Vše záleží na dvou aspektech - přesnosti nasazení šachty i kuželu. Lepší by bylo kužel udělat kratší, v jednom dílu odlitý na kulaté desce a vlepovat ho do trupu jako samostaný díl. Potom by nebylo ani vidět škvírou až do kabiny.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|