Plastic Planet malý Fit test Special Hobby malý
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Special Hobby velký   Plastic Planet velký

 

denní zobrazení: 1967 / today visits: 1967

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
2) 27.01.2021-16:43  -  KING TIGER    ICM 1:35 Studebaker US6 with WWII Soviet Drivers-pohled do krabičky

Rámečky:
























































Za poskytnutý vzorek bych rád poděkoval dovozci, společnosti Modelimex a výrobci firmě ICM.

V případě zájmu mohu nafotit i jiné detaily tohoto modelu.

1) 27.01.2021  -  KING TIGER    ICM 1:35 Studebaker US6 with WWII Soviet Drivers-pohled do krabičky

ICM 1:35

Kat.č. 35510

Studebaker US6

with WWII Soviet Drivers



Studebaker US6 byl legendární americký vojenský nákladní a užitkový automobil vyráběný v době druhé světové války.

V rámci dohody o půjčce a pronájmu (Lend - Lease) byly dodávány i do Sovětského svazu. V roce 1940 byl hlavním velením armády Spojených států vypsán konkurs na univerzální „střední“ náklaďák s třemi nápravami, který měl mít nosnost alespoň dvě a půl tuny a pohon všech náprav. V polovině roku 1941 se rozběhla sériová výroba v továrně South Bend v Indianě a probíhala až do srpna roku 1945. Větší část vyrobených vozidel skončila v rámci dodávek

Lend-Lease u spojenců, zejména v SSSR. Vozidlo bylo vyráběno ve vícero verzích, se dvěma nebo s třemi hnacími nápravami (6x6, nebo 6x4), ve dvou velikostech rozvoru (krátký 3759 mm a dlouhý 4115), se dvěma typy kabin (plechovou a plátěnou). Existovalo celkem třináct továrních nástaveb, ty se rozlišovaly označením od U1 až po U13.

Automobily sloužily nejen jako nákladní vozy, ale i jako nosiče různých nástaveb, např. palivové cisterny, dílenské vozy a jiné.  Z nich však nejvíce zajímavá je sovětská konfigurace s raketometem Kaťuša. Do ruku 1945 bylo vyrobeno něco okolo 200 tisíc vozů, z toho většinu dostal Sovětský svaz. Sovětskými vojáky byl tento automobil velmi oblíben a dostal od nich přezdívku „studěr.“ V době osvobození Československa v roce 1945 se tak s těmito automobily setkávali Češi jak u amerických, tak u sovětských vojsk. Studebakery používali za války i českoslovenští vojáci, po druhé světové válce měla automobily ve výzbroji i Československá armáda. Některé vozy ukořistila i německá armáda a hojně je využívala.




1) US6 – U1 valník s krátkým rozvorem

2) US6 – U2 valník s krátkým rozvorem s navijákem

3) US6 – U3 valník s dlouhým rozvorem

4) US6 – U4 valník s dlouhým rozvorem s navijákem

5) US6 – U5 cisterna s dlouhým rozvorem pro 750 galonů (2.800 litrů)

6) US6 – U6 tahač návěsů s krátkým rozvorem 6x4 (bez předního náhonu)

7) US6 – U7 valník s dlouhým rozvorem 6x4 (bez předního náhonu)

8) US6 – U8 valník s dlouhým rozvorem 6x4 s navijákem

9) US6 – U9 podvozek s kabinou s dlouhým rozvorem

10) US6 – U10 sklápěč dozadu s krátkým rozvorem

11) US6 – U11 sklápěč dozadu s krátkým rozvorem s navijákem

12) US6 – U12 sklápěč do stran s krátkým rozvorem

13) US6 – U13 sklápěč do stran s krátkým rozvorem s navijákem




Novinka představuje přebal modelu amerického nákladního automobilu Studebaker US6. Výrobce tento model poprvé vydal v roce 2007, pod kat.č. 35511. Nově k němu přidal dvě figurky sovětských řidičů ze své sady RKKA Drivers (1943-1945), kat.č. 35643. Rámečky jsou zabaleny do jedné standardní krabičky s výklopným víčkem, ta je vložena do samostatného obalu. Na jeho povrchu můžeme obdivovat krásně vyobrazenou malbu samotného vozidla společně s jedním z řidičů. Po otevření krabičky uvnitř nalezneme šest rámečků včetně části kabiny ze světle-šedé hmoty, jeden s transparentními díly, tři manuály a jeden obtiskový aršík. Plast je přiměřeně tvrdý s dobře vylisovanými detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Stopy po vyhazovačích nalezneme většinou na vnitřních částech některých dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Rám podvozku je složen z několika dílů, dvou podélných nosníků, které jsou spojeny několika poříčními nosníky. Udržet geometrii nebude složité, výrobce totiž nezapomněl přidat vodící prvky pro snadnější sestavení. Součástí rámu jsou i převodovka a motor, k motoru postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Kabina je složena z několika částí, její interiér je zpracován kvalitně včetně mnoha detailů. Přístrojovou desku může modelář vylepši pomocí budíků z obtisků. Dveře řidiče a spolujezdce po menších úpravách můžeme ponechat otevřené, díky tomu interiér mnohem lépe vynikne. Nákladový prostor přímo vybízí k jeho zaplnění rozličným nákladem. Zadní sajtnu můžeme sklopit, společně s ní i obě postranní lavice pro přepravu mužstva. Jednotlivé "rámy" pro plátěnou střechu lze umístit ve dvou různých pozicích, složené nebo rozmístěné ve sloupcích. Transparentní díly jsou krásně čisté, bez jakéhokoliv poškození. Rámeček s nimi je zabalen v samostatném sáčku, díky tomu je dobře chráněný před případným poškozením. Manuál je přehledný a dobře vytištěný, díky tomu nás provede celou stavbou bez větších problémů. Na jeho první straně jsou vyobrazeny rámečky s jednotlivými díly a jejich číslováním. To modelář v průběhu stavby určitě ocení, jelikož na rámečcích nejsou čísla uvedena. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak, obsahují i budíky pro přístrojovou desku. Na výběr máme ze šesti vozidel z toho jsou tři z území Československa včetně vozu s nápisem "PRAVDA VÍTĚZÍ":


- Studebaker US6/U3, 3rd Byelorussian Front, Lublin, Summer 1944

- Studebaker US6/U3, 2nd Ukrainian Front, Praga, May 1945




- Studebaker US6/U3, 2nd Ukrainian Front, Praga, May 1945

- Studebaker US6/U3, 1st Polish Army, Germany, May 1945

- Studebaker US6/U3, 1st Czechosloovak Army Corps, Czech, May 1945

- Studebaker US6/U3, 8th Air Force, USAAF, England, 1944




Součástí krabičky jsou i dvě figurky sovětských řidičů. Jejich díly jsou rozloženy do jednoho rámečku, který je rozpůlen na dvě poloviny a zabalen do samostatného sáčku. Výlisky mají pěkné detaily, jsou odstříknuty bez propadlin a otřepů. Při bližším pohledu na jednotlivých dílech nalezneme jemnou dělící rovinu, kterou snadno začistíme ostrým skalpelem. Obličeje obou postav jsou krásně ztvárněny včetně knírku na jednom z nich. Manuál pro sestavení obou figurek je vytištěný na jednom křídovém papíru o velikosti A4. Na přední straně je vyobrazený rámeček, společně s barevným rozcestníkem pro barvy Revell a Tamiya, který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Na druhé straně je umístěn návod pro sestavení figurek a jejich následné zbarvení.

Náhled na krabičku a manuál:




Manuály:















































1  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1632354399.3979 forum