Válka Fit test Special Hobby malý Plastic Planet malý
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Plastic Planet velký   Special Hobby velký



denní zobrazení: 39591 / today visits: 39591

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
3) 12.03.2021-20:45  -  KING TIGER    ICM 1:48 WWII Luftwaffe Airfield-pohled do krabičky
German Luftwaffe Pilots and Ground Personnel (1939-1945)

Třetí místo v krabičce zaujímá sada sedmi figurek, které jsou rozloženy na jednom větším rámečku ze světle-šedé hmoty. Mezi figurkami nalezneme tři piloty, jeden z nich se připravuje na let a čtyři mechaniky při práci. Výlisky mají pěkné detaily, jsou odstříknuty bez propadlin a otřepů. Při bližším pohledu na jednotlivých dílech nalezneme jemnou dělící rovinu, kterou snadno začistíme ostrým skalpelem. Bedničku na nářadí, kterou má v ruce jeden z mechaniků bude zapotřebí odvrtat, nemá znázorněné vnitřní prostor. Manuál pro sestavení figurek je vytištěný na jednom papíru o velikosti A4. Na jeho přední straně je vyobrazen celý rámeček včetně očíslování jednotlivých dílů. V jeho dolní části se nachází barevný rozcestník pro barvy Model Master. Na druhé straně je umístěn návod pro sestavení figurek a jejich zbarvení.

Náhled na manuál a rámečky:








Rámečky:








Za poskytnutý vzorek bych rád poděkoval dovozci, společnosti Modelimex a výrobci firmě ICM.
V případě zájmu mohu nafotit i jiné detaily této sady.
2) 12.03.2021-20:43  -  KING TIGER    ICM 1:48 WWII Luftwaffe Airfield-pohled do krabičky
Hs 126B-1


Na začátku roku 1936 navrhl Technický úřad společnosti Henschel úpravu draku Hs 122 pro nový hvězdicový motor Bramo 323 Fafnir. Na podzim 1936 byl první prototyp Hs 126 V1 zalétán, pohon však zajišťoval řadový motor Junkers Jumo 210 C se stavitelnou třílistou vrtulí. Na jaře 1937 zahájil letové testy druhý prototyp Hs 126 V2 se změněným tvarem kýlovky, vodorovné ocasní plochy byly opatřeny dvěma páry vzpěr. První tři týdny létal s řadovým motorem Jumo 210 C, poté byl instalován hvězdicový vzduchem chlazený devítiválec Bramo 323 A-1 Následující třetí prototyp Hs 126 V3 (D-OECY) s motorem Bramo 323 měl opět nový tvar kýlovky a přestavěné hlavní nohy pevného podvozku. Zkoušky prototypů probíhaly po celé léto 1937. Současně s testy prototypů probíhaly ve společnosti Henschel přípravy k zahájení výroby předsériových Hs 126 A-0. Deset těchto strojů bylo dokončeno před koncem roku 1937.

Sériová výroba verze Hs 126 A-1 se rozběhla počátkem roku 1938 v Henschelových závodech v Schönefeldu a Johannistalu. Tyto letouny měly zabudovaný motor BMW 132 Dc o vzletovém výkonu 647 kW. Pozorovatel měl k dispozici automatickou topografickou kameru Zeiss a pomocnou ruční kameru Rb 12,5/9×7. Zadní polosféru mohl bránit pohyblivým kulometem MG 15 ráže 7,92 mm. Pevnou hlavňovou výzbroj tvořil kulomet MG 17 ráže 7,92 mm umístěný na horní pravé straně trupu. V létě 1939 započala produkce verze Hs 126 B-1 s modernějším rádiovybavením. Do draku byly instalovány pohonné jednotky Bramo 323 A-1, A-2, Q-1 nebo Q-2. Mezi 1. zářím a 31. prosincem 1939 dodal Henschel 137 strojů Hs 126, v roce 1940 368 a na počátku roku 1941 posledních pět.




V druhém balení nalezneme rámečky pro model Hs 126B-1. Uvnitř nalezneme tři rámečky, dvě samostatné poloviny křídel ze světle-šedé hmoty a jeden menší rámeček s transparentními díly. Výlisky jsou čisté, bez propadlých míst nebo otřepů, stopy po vyhazovačích jsou umístěny na místech kde moc modeláře nepotrápí. Rytí na povrchu je příjemně jemné k danému měřítku. Kokpit je v základu vybaven nadmíru pěkně, zapotřebí budou především doplnit poutací pásy. Motor je vzhledem k měřítku detailní, můžeme u něj ponechat některé jeho krycí panely sundané. Doplnit, ale budou potřeba rozvody z patřičně silného drátku podle fotografií. Všechny ovládací plochy jsou na modelu oddělené, díky tomu je snadno můžeme "rozhýbat". Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky, překryt kabinky je rozdělený na dvě části, díky tomu může modelář kokpit otevřít. Rámeček je zabalen zvlášť v pevném PE sáčku pro jeho lepší ochranu před poškrábáním. Manuál i přes svou menší velikost je přehledný a stavbou provede modeláře bez větších problémů. Díly, které nevyužijeme výrobce dobře označil. Před zahájením samotné stavby doporučuji vybrat si jaké konkrétní zbarvení zvolíme a přizpůsobit tomu následně výběr patřičných dílů. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, svastiky na aršíku bohužel nenalezneme. Náhradu nalezneme u některého z výrobců obtisků nebo masek. Vybírat můžeme ze tří zbarveních, dvou z východní fronty a jednoho ze Severní Afriky.

- Hs 126B-1, 1.(H)/32, Finland, December 1941.

- Hs 126B-1, 4(H)/23, Russian, Winter 1942.

- Hs 126B-1, 2(H)/14, North Africa, 1914/1942.

Náhled na manuál a rámečky:








Rámečky:



















1) 12.03.2021  -  KING TIGER    ICM 1:48 WWII Luftwaffe Airfield-pohled do krabičky
ICM 1:48

Kat.č. DS4801

WWII Luftwaffe Airfield



Novinka v sobě ukrývá kombinaci tří různých stavebnic zabalených do jedné krabičky. Na vrchním díle obalu můžeme obdivovat pěkně provedenou kresbu, která může zároveň sloužit jako malá inspirace k tvorbě dioramy. Uvnitř krabičky nalezneme rámečky, manuály a obtisky pro letadla Bf 109F-4, kat.č. 48103 a Hs 126B-1, kat.č. 48212 a figurky German Luftwaffe Pilots and Ground Personnel (1939-1945), kat.č. 48082. Rámečky jsou pro každou stavebnici zabaleny zvlášť ve třech transparentních sáčcích. Manuály a ve dvou z nich vložené obtisky jsou přiloženy samostatně, včetně propagačního letáčku. Ten krásnou formou upozorňuje na možnost objednání náhradních dílů u výrobce.







Pravděpodobně nejznámějším jednomotorovým letadlem druhé světové války byl německý Messerschmitt Bf 109. Modifikace Bf 109F navržená na jaře 1940 se stala jedním z nejlepších stíhacích letadel tohoto období. V červnu 1941 se objevila modifikace Bf 109F-4 s motorem DB 601F, 20mm kanónem MG 151/20, lepším pancéřováním a dalšími vylepšeními. Na konci roku 1941 a počátku roku 1942 se Bf 109F stal základem německého stíhacího letectva. Účastnili se tvrdých leteckých bitev od poloostrova Kola na severu až po Krym na jihu. Mnoho německých es na tomto typu Messerschmittu létalo - H. Graf, H. Philipp, G. Rall a další byli tito bojovníci pilotováni



Bf 109F-4

Vznik rámečků sahá až do roku 2006, kdy byly poprvé vydány. Uvnitř transparentního sáčku nalezneme tři rámečky ze světle-šedé hmoty a jeden menší s transparentními díly. Obtisky a manuál jsou vloženy v krabičce odděleně. Výlisky jsou z přiměřeně tvrdého plastu, stopy po vyhazovačích jsou povětšinou na místech kde moc modeláře nepotrápí a to na vnitřních stranách jednotlivých dílů. Na některých dílech nalezneme menší otřepy. Spodní díl křídel je bohužel pokrytý jemnou "krupicí", kterou bude zapotřebí přebrousit a následně protáhnout rytí. Rytí na celém povrchu modelu je přiměřené hluboké. Křidélka, SOP a VOP mají naznačené žebrování. Vztlakové klapky jsou oddělené a modelář je může vychýlit podle svých potřeb. Výrobce vybavil stavebnici motorem včetně dvojice kulometů MG17 ráže 7,92mm a jejich zásobníků. Kryt motoru může modelář otevřít. Kokpit je vybavený dostatečně, zapotřebí bude jen doplnit poutací pásy. To stejné platí pro elektrické rozvody na motoru a hydrauliky na podvozkových nohách. Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky, překryt kabinky je rozdělený na tři části, díky tomu může modelář kokpit otevřít. Rámeček je zabalen zvlášť v pevném PE sáčku pro jeho lepší ochranu před poškrábáním. Manuál i přes svou menší velikost je přehledný a stavbou provede modeláře bez větších problémů. Díly, které nevyužijeme výrobce dobře označil. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, svastiky na aršíku bohužel nenalezneme. Případnou náhradu lze najít v obtiscích nebo maskách od některého z výrobců doplňků. Obtisky umožňují postavit čtyři stroje z roku 1942:

- Bf 109F-4, Otw. Eberhard von Boremski, 9./JG 3, Ukraine, May 1942

- Bf 109F-4, Hauptmann Hans Philipp, gruppenkommandeur of I./JG54, Siwerskaya (Leningrad area), March 1942

- Bf 109F-4, Hermann Graf, Staffelkapitan of 9./JG52, Rogan (Ukraine), May 1942

- Bf 109F-4, Lt. Heinrich Ehrler, Staffelkapitan of 6./JG5, Petsamo (Findland), July 1942

Náhled na manuál a rámečky:









Rámečky:















1  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1713621283.504 forum