![]() |
![]() |
![]() |
| Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
| Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
| denní zobrazení: 6708 / today visits: 6708 |
Tak tohle byl asi zatím nejhorší Airfix, co jsem kdy stavěl. Na druhou stranu jsem rád, že jsem do toho šel, protože řečeno Paroubkovsky: kdo z vás to má.
Nakonec - špatná stavebnice se dá vždycky vylepšit (můj případ to ale nebyl), zatímco skvělá stavebnice se dá snadno pokazit…
Jako už několikrát, Airfix tehdy vydal vlastně nějaký raný prototyp, což následně velmi omezuje zachytit správnou podobu předlohy, která se během zkoušek neustále upravovala.
Na webu jsem našel fotky především pozdějších variant a postupujíc rychlostí tajícího ledovce jsem Belvedera z krabičky slepil.
Dílů je sice příjemných cca 50, ale zato je na nich až nepříjemně vidět rok vzniku 1959. Proto vyjmenovávat všechny nástroje a pomůcky potřebné ke stavbě nemá smysl. Snad jen kladivo zůstalo ještě v šuplíku.
Poloviny trupu na sebe nepasují, navíc pravá polovina je z hlediska zpracování nýtů “starý dobrý Airfix” jak ho známe, tak levá polovina vypadá, že nýty dělal nějakej brigádník na zkrácenej úvazek, stejně tak podvozek… vlastně si ani nevybavuju, jestli vůbec něco na sebe pasovalo. Dokonce ani piloti, kterými jsem se rozhodl “zaplnit” prázdnou kabinu, nesedí jak by měli - kdyby aspoň seděli oba stejně (ať už dobře nebo blbě), ale oni (ne)sedí každej jinak.
O množství vyhazovačů mezi řadami nýtů jsem se zmínil již v úvodu před rokem. Co jsem ale nezmínil, byla na začištění špatně přístupná a křehká partie hlav rotorů. Airfix (aj i já) také pominul důležitý detail, a to ten, že rotory mají být protiběžné. Podstoupit opravu směru otáčení jednoho rotoru jsem ale celkem rychle zavrhl, stejně tak nějaké vylepšení hrubého napojení listů na rotory.
Jediné, co jsem na stavebnici zaměnil, byla kola. Neříkám, že se ta původní nepodobala prototypovému originálu, ale vypadala až hodně hračkovitě.
Nástřik je Agama hliník a Gunze bílá.
Co bych pochválil, byly obtisky. Nebyly sice tak tenké, jak se nyní preferuje, ale o to lépe se s nimi manipulovalo, žádný rastr, minimální přesah laku a tam, kde to šlo, bylo více popisek společně na jednom obtisku, takže to celkem odsejpalo.
Přes všechny zmíněné mínusy je Airfixův Belvedere už 65 let jediným v reedicích dostupným modelem na trhu a zatím to nevypadá, že by některý z výrobců chtěl udělat nový model.
...a potom už jsem stavbu ani nefotil...
Pokaždé, když si kupuju další model, tak mám předsevzetí, že ho i slepím. Bohužel, při pohledu na množství neslepených stavebnic, moje předsevzetí už asi 250x selhalo...ale Belvedera už jsem odvětvil...
A opravdu to zkusíš slepit? Či dokonce nabarvit? Jarda
PS: ...ty bublinky jsou v pravé polovině skla kabiny... (to mi vypadlo)
Zde je další kousek ze série Víntage Classics vydávaný Airfixem. Dle údajů na krabici je forma z roku 1959. Jedná se tedy o opravdové retro z časů, kdy nikdo nijak neřešil detaily stavebnice a možná ani návratnost, protože nevím o žádném jiném výrobci, který by Belvedera od té doby vydal.
Dej tam nejt a nech to bejt...to by se dalo ve stručnosti napsat o tomto kitu. Nýty jsou všude, dokonce i na vrtulových listech. Jen někde jsou nýty přerušeny stopami po vyhazovačích, což zrovna není žádná výhoda.
Další viditelnou nevýhodou je sklo pilotní kabiny, které je ze dvou částí (ačkoli spodní díl by měl být z jednoho kusu). Další (ne)detaily ani nelze komentovat, takže stavebnice již svou podstatou naznačuje velkou pravděpodobnost nespokojenosti s výsledkem. Navíc v pravé polovině jsou krásné dvě bublinky.
Má tedy smysl si tuto stavebnici za cca 450,- koupit? Samozřejmě, že ne, ale já ji musel mít...
Nápověda |
|
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
|
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
|
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:
Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
|
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|