Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 34526 / today visits: 34526 |
Takže frajerům zaplatíme výcvik a ještě jim budeme platit víc peněz, aby milostivě zůstali a neodešli? A co takhle zvýšit závazek na 10 let jako u USAF, z toho 5 let v neletových funkcích a jen ti nejlepší s "ostrým" nasazením na kontě za instruktory? To by se jim asi moc nelíbilo, resp. šli by do toho jen ti, kteří to opravdu chtějí dělat, nejen kvůli prachům. Ten první příspěvek jsem psal trochu s nadsázkou, ale příspěvek p. RichardaP mě docela nazdvihl.
zaměstnanec: to tvoje přirovnání s NHL dost pokulhává, podobně jako přirovnávání k běžné práci...
Mně tam vrtá hlavou fakt, že Šonkovi velitel už předtím odebral povolení k soukromému podnikání, tedy k lítání na airshow za úplatu. Což rozhodně nemusel a ničemu ani nikomu to neprospělo. Nevím, kolik toho víš o vojně, ale já si pamatuju ze svého jedenáctiletého působení na dva druhy velitelů: na ty bez "koulí" a "s koulema". Ti první si hlavně hlídali tabulky, přesné znění řádů a puky na kalhotách, to byli ti, co tak jako ty často prohlašovali: "vojna není holubník". Protože je nikdy žádný lepší argument nenapadl. Lidi bez talentu... A pak druhé, kteří nic takového říkat nemuseli, protože je lidi poslouchali a dělali, co měli, aniž by je někdo musel nutit nebo kontrolovat. Říká se tomu přirozená autorita. A to byli taky ti, kteří dokázali člověku vyjít vstříc při nějaké nestandardní žádosti. Samozřejmě, musel sis to zasloužit, respektive se od tebe očekávalo, že až bude potřebovat něco velitel, taky mu vyjdeš vstříc. A v takovém prostředí se pracovalo úplně jinak. To, co hlásáte ty, BFC a strýc Artuš, to jsou ti "hlídači puků na kalhotách". A ti stáli pánové vážně za lautr hovno... V Čáslavi se vloni měnil velitel základny. Končil Petr Lanči (s jeho tátou jsem krátce v Líních lítal) a místo něj přišel nějaký Petr Hromek. Neznám osobně ani jednoho, ale jestli se mladý Lanči "potatil" troufnul bych si tvrdit, že by to dopadlo jinak. Protože "starý" Lanči byl ten druhý typ velitelů...
Jako daňové polatníky, když už jste s tímhle podle mě dost pitomým argumentem přišli, by vás spíš mělo štvát mnohem víc to, že od armády předčasně odcházejí vycvičení a rozlítaní piloti, jejichž výcvik stál několik milionů. Armáda je de facto nejlevnějším způsobem, jak se dostat k civilním papírům - univerzita ovbrany je zadarmo, letový výcvik taky, pak pětiletý závazek, během kterého si pilot nalítá dostatek hodin a pak adios amigos, hurá k aerolinkám. Proč? Protože se nenajde pár korun (v intencích rozpočtu na obranu) pro zvýšení platů na takovou úroveň, aby piloti kvůli penězům neodcházeli (nebo aspoň ne tak brzy). Přitom peníze promrhané na výcvik pilotů, co kvůli penězům odešli, by bohatě na to zvýšení platů stačily... A Šonka mohl armádě ten svůj výcvik ještě bohatě vrátit, takového instruktora VTP by nám každý záviděl, Takhle odešel nenávratně. Takže vy "daňoví poplatníci" si můžete mnout ruce, jak jste ušetřili tisíce a zachovali "disciplínu", ale že jste prodělali miliony a disciplínu jste v konečném důsledku spíš oslabili, vám nedojde. Vás bych chtěl vidět co nejdřív na ministerstvu financí!
A ještě taková douška na konec: když se vloni vyřazovali absolventi bakalářského studia pilotního směru, dostávali novopečení armádní piloti pilotní odznak od velitele vzdučných sil Štefánika a k tomu od Šonky pamětní plaketu. Proč? Protože ho požádali, aby byl jejich patronem během studia. A to jsou ty věci, které si nekoupíš: vzory, které jsou pro ostatní inspirací. A armáda, potažmo letectvo, takové vzory potřebuje, stejně jako naše země potřebuje vynikající osobnosti, díky kterým vlaje naše vlajka při významných sportovních nebo společenských událostech. A když je potřebuje, měla by pro ně umět taky něco udělat.
kragh: S Gripenem je akrobacie de facto jednodušší. Když chce třeba pilot "machrovat" s výkrutama, tak už si nemusí hlídat nohy, aby nedojel na obrácenou funkci kormidel. Stačí zmáčknout "hold altitude" a může se otáčet do zblbnoutí... :) U toho akrobatickýho speciálu si to musí všechno pěkně odmakat...
Ano, pokud dojdou argumenty, je vhodné svá předchozí vyjádření dementovat, pane Decarli...s3s3
Dementy (nebo má být na konci měkké i) ?
Kraghu, možná našlo. Vůle nebyla...
Naprostu chápu M.Šonku, že chtěl létat Air Race i na Gripenu. Naprosto chápu jeho velitele, že toto nechtěl.
Popravdě, bylo by možné v kterémkoli armádním letectvu vzít si rok volno?
Nechce se mi věřit, že by se nenašlo oboustranně přijatelné řešení. Asi nebyla vůle na žádné straně...
A dovolím si to trochu odlehčit: Dokážete si představit, že by pan Šonka to, co s tím speciálem, dělal s Gripenem ? Viděl jsem ho předloni na Acrobatshow...
Richarde a Martine, strýc Artuš a BFC odpověděli za mě. V žádném případě nezávidím. Jo, a nevíš, jestli náhodou nejsem známější než M.Šonkas3s3
Ale pro jistotu něco podobného - jsi majitel klubu NHL. Koupíš za těžké prachy hráče a on po nějakém čase řekne, že chce na rok volno, protože se bude věnovat golfu. A po roce že se možná vrátí. Co bys dělal? Malý rozdíl tu je - v případě AČR jde (přímo) o prachy daňových poplatníků.
M.Šonka měl na výběr. Jeho velitel taky. Rozhodli se tak, jak se rozhodli. Armáda opravdu není holubník. Závodník v Air Race není display pilotem letectva AČR. Netřeba z toho dělat vědu.
Pánové, pánové, nestačím se divit, protože o tom jak to skutečně bylo a jaká jednání tomu předcházela, nevíme skoro nic. Někdo tu psal, že máme asi 17(nevím) pilotů Gripenů - RichardP a další: zkuste se vžít do role velitele, že uděláte takový precedens, že pustíte na roční volno pilota a za týden by přišel další a po něm třeba další, že chtějí taky volno. Kde je ta hranice, že tenhle jo a tenhle už ne? Vyškolit další piloty nebo čekat jestli se tamti milostivě vrátí k armádě? Jak tohle zdůvodnit svému nadřízenému? Říkalo se: vojna není holubník a přestože mám o naší armádě všelijaké názory, tak Švejk měl a stále má pravdu: disciplína musí bejt, vy kluci pitomí.
pořád jsem přemýšlel, kde vidíš tu závist. A koukám, že si pleteš pojmy s dojmy. Panu Šonkovi nic nezávidím. Jenom se na to dívám očima daňového poplatníka. Peníze do něj vložené mohli být vloženy účelněji.
Armáda pilota Šonku nezaměstnala jako reprezentanta v letecké akrobacii, ale jako pilota bojového letounu.
V prvním případě bych srovnával nesrovnatelné, ale ve druhém je to "dělňas" jako každý druhý.
Já omezené myšlení vidím v nekritickém pohledu na známé osobnosti způsobem, oni nemusí dodržovat pravidla, protože jsou známí
přesně jak píše Richard: Srovnáváš artuši nesrovnatelné a promin, zas tam vidím tu malou, českou závist...
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|