Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 190094 / today visits: 190094 |
To M. Czerny:
ano, nestydím se za to. Už jsem měl dost okopávání kontníků, nebo jak Vláďa ŕíká trávení studen. Ono těch sviňáren bylo opravdu hodně. A v některých ještě spolupracoval se Š.S. A já sii myslím, že si nemusíme nechat vśechno líbit. Vzhledem k tomu, že vím celkem dobře, jak páně Muzikantovi modely vznikají, tak vaše hypotetická představa je tak hypotetická, jako by jste chtěl pěstovat kuřata z vařených vajec.
A teď si pane Mirek ještě představte tu hypotetickou situaci, že by se Čmeldu nebo Cobru podařilo AZ/KP vyrobit kvalitně... To by byl teprve mazec na diskuzních fórech, Facebooku a kdoví kde ještě! To bychom se z Obrnic dočkali nejen dvojího, ale i několikásobně modifikovaného metru.
V.Šulc: Tak teď tomu trochu nrrozumím. Muzikant měl ohlášeného Čmeláka několik let a tvrdil, že se na něm dělá, ale Čmelák stále nebyl. Tak se do něj pustil někdo jiný a to je normální. A špatně v tomhle případě je to, že ho Muzikant nakonec dodělal, i když věděl, že se na něj chystá někdo jiný.
Ovšem v podstatě ta samá situace je ta Vámi zmiňovaná Cobra od SH. Také byla dlouho slibovaná, také se na ní dělalo, také stále nebyla, a také se do ní mezi tím pustila jiná firma. Ale tady už je špatně to, že se do ní pustil Muzikant, a ne to, že to Fredy dotáhl do konce, jako v předchozím případě.
Takže dva stejné případy, posuzované rozdílně. Pro modeláře je však z toho asi podstatné to, že oba modely, na které se tak dlouho čekalo, tj. Cobra i Čmelák jsou mizerné...
Jinou reakci jsem od pana Šulce vlastně ani nečekal. Navíc jsme s kolegou uzavřeli sázku na to, kdy pan Šulc opět přejde k pejorativnímu akcentu... Vyhrál jsem pivo a zelenou, díky pane Šulci! Teď už jen čekáme, kdy se z jeho strany dostaví osočování oponentů, že nejsou těmi za které se zde vydávají, případně, že jim odpovědi diktuje do klávesnice někdo jiný...
Na druhé straně oceňuji přiznání, člena ANTI MUZIKANTSKÉ party, pana Alfred Riedel, který níže napsal.
To StandaE: Arado jsme udělal proto, aby p. Muzikant viděl, že se tato hra hraje na dvě strany.
Standa-e: promiňte, ale reletativizace je to, co jste provedl Vy. Říkáte, že s Muzikantem to ve věci skákání do typů neboli trávení studní není nic zvláštního, protože to dělají i jiní. Já říkám, že jiní to dělají minimálně, většina vůbec, když už, tak jde obvykle o nedorozumnění, zatímco Muzikant to dělá cíleně a ve zcela enormním měřítku. Já říkám jasně jak to je, Vy problém relativizujete a zlehčujete.
Ve věci Čmeláka se nikdo do role oběti nestaví. Geneze problému je jasná. Muzikant to měl v katalogu čtyři roky, jak říkáte, možná i déle, nic se nedělo. V oboru, kde každý zná každého, se ví, že předlohu mu měl udělat pan Hančár. Vědělo se, že tam došlo k nějakému konfliktu a že pan Hančár předlohu PM nedodá. Z tohoto hlediska se to mělo za mrtvou věc, nikdo nečekal, že by se PM do takto složitého typu bez dodané předlohy pustil. Že by se najednou splašil a někde v lázních za dva týdny pořízl předlohu na Čmeláka, to by nevymyslel ani Quentin Tarantino. A právě tato nečekaná aktivita, a rychlost bez ohledu na kvalitu evokuje podezření, že se PM nějak domákl, že se na Čmeláku dělá a rozhodl se do toho skočit a tím ten projekt zastavit. A ať to bylo jak to bylo, první, kdo reálně dělal na Čmeláku, nebyl PM, ale JL, a ten, kdo horem pádem spěchal a vydal úhnoj, jen aby byl první, byl PM. Takže sorry, ale tohle neotočíte. Škůdce a agresor je Muzikant, ostatně jako v jiných případech. Nás se týká MiG-21, SH zase Bü 181. Bücker je to samé, nenechte se mýlit těmi mimikry jako že je to jiná firma. To je trik, aby mohl PM obejít dohodu s SH. Prodával a prodává to Muzikant, je to zase jeho akce, nese za to odpovědnost. A takhle můžete jít dál a dál, ostatně Vámi citované Cobra do toho spadá také. SH rozsáhle zainvestovalo do 3D modelu a kovových forem, a najednou do toho vlítl Muzikant rychlým pořezem z Hasegawy. Můžete jít dál a dál do minulosti, najdete tam neuvěřitelné příběhy. Třeba ten o modelu, se kterým se mu kámoš producent při společné grilovačce pochlubil, že ho chystá, PM dorazil domů, pořízl předlohu a kámoše předskočil. Takový čestný a slušný kluk, že?
Takže nasazování psích hlav klidně odmítejte, ale já to vidím celkem jasně. Sviňárna je sviňárna, je celkem jedno, jaké má důvody tohle dělat.
A že jsou typy, u kterých je to jedno, je nesmysl, promiňte. Není to jedno, jak se to stane, tak se na tom něco, alespoň málo, z principu vždy tratí na všech stranách. Tratí jak výrobci, včetně agresora, tak zákazníci. Je to naprosto nesmyslná hra typu loss loss. Máte pravdu, že nemá smysl takové hry hrát, ale nikdo z nás producentů je nehraje proto, že by chtěl. Vesměs jsme v pozici, kdy nám tuto hru PM vnutí. V podstatě vytváří takový modelářský spam. A máte pravdu, že mi to vadí.
Jsou postupy, jak těmto konfliktům předejít, a kdo má mozek v hlavě, ten se konfliktům vyhýbá. Znám vlastně jen dva týpky, kteří cíleně skáčou jiným firmám do projektů, a to je Muzikant a Tamiya. Ale Tamiya zdaleka ne v Muzikantově rozsahu. Tak alespoň v téhle podivné hře je PM v kvalitní společnosti
Jinak s tím zbytkem co píšete naprosto souhlasím. Sám bych to nezformuloval lépe Kromě Jeana Valžáma. Ten román na mě byl vždycky moc dlouhý, složitý a ubrečený. To jsem nedal ani ve svých knihomolských letech, a nikdy jsem nedokázal shlédnout ani celý ten film. Vždycky jsem u toho usnul
standa.e: Skvělé! Naprostý souhlas.
Vladimír Šulc: Pokusím se dlouze, ale snad jasně, věřím, že zájemci o Z-37 tapetu přeskočí ;) Vedeme jen diskusi. OK?
Vy mě vždycky posunete do mnohem extrémnější roviny, než jakou zastávám. Ale je mi jasné, že je to proto, že jsem nepochválil progres kvality u Eduarda - ale to máte tak, co má člověk za samozřejmé, to ho prostě nenapadne říkat ;).
Ale vážně - nerelativizuji. Právě naopak, relativizujete vy. Doložím na literárním příkladě: Byl Jean Valjean zloděj, nebo ne, když ukradl chleba? Protože jiní kradou soustavně a ve velkém, znamená to, že Jean Valjean zloděj nebyl? Že byl jen trochuzloděj? Dospělí a rozumní lidé chápou, že klíčové na tomhle příběhu jsou motivy míry - provinění, trestu, jeho odčinění, šance na nový začátek. Prostě život. A že to vykoupení možné není, pokud vám tedy nějací Javertové (stejně tragická postava která má svůj díl pravdy) budou stále tu minulost předhazovat a neuzná jiné vykoupení se, než to "systémové". Jednoduše, použiji-li ten zásadový javertovský postoj; není rozdíl mezi tím, kdo skočil druhému do typu úmyslně jednou a tím, kdo to udělal stokrát. A už vůbec to neznamená omluvu jednoho, ale obžalobu obou.
To, o co se snažím, není omlouvat jednoho poukazováním na druhého. Snažím se o to, čím hájíte podobné diskuse vy sám - aby se věci vyjasnily.
Následující jsem si tak třeba uvědomil vlastně až díky vám - dodržovat přísně optiku "oznámení x skočení konkurenci do typu", mohl by někdo namítnout, že právě ten - dnes už váš - produkt naopak vpadl do plánů KP a pan Muzikant, při vědomí svých reálných možností, jen musel reagovat raději nižší kvalitou než odepsáním všeho. Zrovna čmeláka totiž oznámily KP na samém počátku své muzikantské existence - a konkrétní kroky v tom také podnikali. Že jim jeden předlohář nakonec spolupráci odřekl není pro diskutovanou otázku podstatné - prostě nešlo jen o katalog ohlášených typů v duchu "a ty budou od teďka jen naše". Ten záměr konat byl jasný a zřejmý.
Čistě za mě - trvalo to KP tak dlouho, že má, podle mě, prakticky kdokoliv jiný právo začít na daném typu pracovat sám, aniž by měl být z nějakého škůdcovství obviněn. Na druhou stranu ten někdo musí ale počítat i s možností, že původní oznamovatel nakonec svůj projekt nějak dokončí; ať už jakkoliv. A je tak jenom na něm samotném, zda do toho rizika půjde nebo ne. A ne dělat ex post překvapeného a tvářit se ublíženě. Nebo snad někde pan Muzikant říkal, že od té myšlenky vydat čmeldu upustil? Tady se mi prostě ty role jeví obráceně, než jak se prezentují. Ta parta, která čmeldu Hi-Tech zprvu zainvestovala, si toho rizika musela být vědomá. Je to ona, kdo se dnes staví - podle mě neoprávněně - do role oběti. Ne PM. Tomu můžeme nanejvýš "vyčítat" jen nekvalitní výsledek - přičemž od vás to bude vždycky - vzhledem k vašemu podnikání i angažmá v typu - trochu na hraně.
Já osobně, při pohledu z venčí, vnímám podnikání pana Muzikanta samozřejmě trochu odlišně než vy, jeho konkurenti. Nezasahuje mne jako vás. I kdyby se dnes trh s modely zhroutil, najdu si dost jiného vyžití (a kitník do konce života stejně nepostavím). Takže - za sebe vidím v jeho počínání hlavně řadu impulzivních momentálních rozhodnutí, která většinou v horizontu kratším než delším opouští, aby se vrhl na nový nápad. Ty často zcela přesahujíí možnosti, na které reálně má (finančně, personálně etc.). Vezměme si třeba ty nápady s "každý den k snídani jeden článek na Modelářovo", nebo vydávat si "vlastní INFO", různé stále se měnící značky (Admirál, Legato) a jejich řady (červená, stříbrná)... Produktová řada ClubLine (Mimochodem, zrovna u čmeláka se hodila ta vychytávka se žlutým plastem jako u Zlína - kdyby byl ten čmelák skutečně tak stavebně vstřícný i pro začínající děcka)... Takhle nějak by asi pejsek s kočičkou vedli svoji firmu, kdyby se do toho dali. Jako malé děti.
Dokonce i chápu, že AZ/KP vnímáte nejspíš jen jako někoho, kdo vám spíš jen ztěžuje život a kazí dobré jméno oboru jako celku, než skutečně konkuroval a dal se brát vážně jako partner. Ale já v něm - ze své pozice - vidím i někoho, kdo se, byť tím svým způsobem, snaží také o víc, než jen vydávat rámečky plastu a do štrozoku si zašívat prachy od důvěřivých maminek malých modelářů. A proto ze své pozice prostě odmítám to oblíbené automatické nasazování psích hlav. Takže pak v diskusích vypadám, jako jeho vášnivý obhájce, zneužitý hňup, či falešný nick... Jak kdo chce.
Takže tak. Obecně snad už jen to, že jsou asi typy, kde to "skákání si do typu" je asi třeba ignorovat a neřešit. To jsou takové ty typy, které má "každá seriozní firma ve s vém portfoliu" a dají se dovézt stejně snadno ze zahraničí (nejsme odkázáni jen na domácí produkci). To jsou samozřejmě všechny ty mustangy, spitfiry, Bf-109, MiG-21...
Lone Star, Slava: To přirovnání směřovalo v podstatě k tomu, že nadšenci z garáže budou stále jen těmi nadšenci z garáže, pokud se nepromění oni sami. Že to není vůbec o tom jak vypadáte a v jakých kulisách se pohybujete. ABBA byl spíš totální protiklad a příklad fungující tržní mašiny. V zásadě nešlo o hodnocení produkce nebou autenticity. Já pro tu garáž mám velké pochopení a je mi někde uvnitř i dost blízká. Ale některé věci přes všechnu vůli asi skloubit nelze - dokud se nezměním já sám.
Před pár lety mi na otázku, proč to dělá, odpověděl, že ho to baví. Takže asi tak...
Standa-e: tomu, že se skákáním do typů to není černobílé, rozumím tak, že jsou vlastně všichni stejní a všichni to dělají. To je velká relativizace tohoto problému. Ve skutečnosti se to všem občas stane, podle mého názoru většinou omylem. Záměrně to udělá málokdo. PM z toho jednoznačně a s převahou vybočuje, skáče jiným firmám do typů jako šílenec, a studně tráví jak Islámský stát. Negativní zkušenost s ním mají snad všechny tuzemské firmy, přičemž ony se mezi sebou obvykle střetnou jen hloupou náhodou. U něho je to jednoznačný a zřetelný záměr. Zápichů má víc, než všechny ostatní firmy dohromady. Připomíná to chování šíleného řidiče, řítícího se dvoustovkou po dálnici, přejíždějícího z pruhu do pruhu, trubícího, blikajícího, na potkání vybržďujícího jiná auta, aby se potom na svém facebooku pochlubil, jak se všemi krásně a elegantně vydupal.
A když ho čapne policejní hlídka a dá mu za uši, tak pláče a naříká, jaký je svět nespravedlivý a jak mu všichni ubližují.
V tom je ta muzikantská parta také excelentní
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|