Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 177284 / today visits: 177284 |
Thud: Spitfire to měl při odtlačení kvůli karburátoru, na to trpí většina letadel té doby, pokud nemají vstřikovačku, nebo upravený karbec.
Ten problém s olejem je do jisté míry unikátní pro motory M-137/337, u jiného by běžel až do zadření. Nedojde však k zavření paliva, ale naopak k "ulití" motoru. Stalo se mi to několikrát, buď při akrobacii kvůli nefunkčními padacímu ventilu (na dobu několika vteřin), nebo jednou při normálním letu kvůli ucpání olejových filtrů (to jsem skončil na poli).
Pro tuhle závadu je charakteristické, že prvních pár sekund se neděje nic a o potenciálním problému pilota informuje jen spadlý tlak oleje, čehož si nemusí všimnout. Zatímco k vysazení kvůli přerušení dodávky paliva v karburátoru kvůli odtlačení některých starých válečníků dojde okamžitě při byť jen mírném odtlačení. Musí se kvůli tomu držet pořád na alespoň mírném kladném přetížení.
Navíc M-137 v Z-526AFS nemá narozdíl od Spita či Hurricanu karbec, ale stříkačku
... jen poškozením...
plus další překlepy.
Ne, pokud vím, tak když klesne u M137/337 tlak oleje na nulu tak se zavře palivo (ochrana před zadřením?). Jestli si dobře pamatuji, skončila takhle Z-50M OK-XRK na finále na LKBE. Odešlo těsnění v lejovém čerpadle, tlak na nule, zastaení motoru. V horizontálním letu. Naštěstí to přistání do řepky skončilo poškozením a bez zranění.
Laickej dotaz - tomu Zlínu se stávalo totéž co prvním verzím Spitfirů a Hurricanů - prostě mu vysadil motor když letěl na zádech ?
tady to někdo píše :
|
|||
|
Na videu je vidět, že pilot po vysazení motoru reagoval bleskově a okamžitě letadlo půlvýkrutem rovnal do normální polohy,bohužel bez většího odtlačení.Kdyby tam nebyly ty solární panely, tak by mu to asi i vyšlo...
Nepíšu, že chyba byla půlvýkrut, ale že byl provedený špatně, bez odtlačení. Na zádech mi motor taky vysadil víc než jednou :-D Naštěstí výš.
Ale chápu to, je to v první chvíli vždycky trochu panika, když to zakokrhá, i když je to výš, než takhle u země.
Ano, byl to pilot NVA, létal MiG-21. OK-ZRB byl v kategorii Normal skutečně kolem 30let. Baky na konci křídla samy o sobě na nehodu vliv nemají, ukazují však na pilotovu ignoraci, neboť Z-526 s nimi nesmí létat akrobacii i v případě, že je jinak v kategorii cvičný/akro. Pilotážní chyba byla až jako následek při vybírání půlvýkrutem po vysazení motoru. Na jednom videu je vidět záběr na obláčky z výfuku při vysazení, které poukazují na bohatou směs = typická příčina vysazení motoru při poklesu tlaku oleje u motoru M-137A. A pokles tlaku oleje je u tohohle typu letadla při letu na zádech je poměrně častá a způsobená špatnou funkcí padacího ventilu. Ten skutečně zatuhává, pokud se s letounem nelétá akrobacie často.
Přiznám se, že bych se divil, kdyby ÚZPLN přišel na něco jiného, to video je tak zřetelné, že budou mít poměrně jednoduchou práci.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|