Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 79131 / today visits: 79131 |
Radši Brouk Pytlík, jak být neinformován. s3
Super. very moc dík za každé info.
Bol by som vďačný, ak by to bolo možné a dalo sa to sem na fórum, alebo prípadne na mail. Potom nejaká fotečka prípadne schéma tej formy, prípadne rotačného prístroja by nebola? Je to nejaké veľké, alebo menšie zariadenie? Lepšie raz vidieť ako tri krát popísať.
Tá zliatina je asi cín + olovo, rôzny pomer, podľa toho ako sa ten cín správa vo forme. Základ by mal byť 50 na 50%. To mám od toho borca čo robí figúrky. Pre začiatok by údajne mal stačiť klampiarsky cín, a potom dolaďovať podľa toho ako sa správa vo forme, či odskakuje, alebo sa pekne tvar okopíruje.
Ale to by bolo lepšie, ak by to napísal niekto čo to už robil.
To epo:při opravdu sériové výrobě na to určitě není čas,ale třeba Milan Krnáč,výrobce Tatrovek 1/35,formy z axoňácké gumy separuje voskem.U té mojí pidi sériové výroby to opravdu dělám,mám času dost.V tomhle tématu mně spíš šlo ,napsat funkční postup na odlévání,který je vyzkoušený a funguje.Pro naprosté amatéry a se vším všudy jak to dělám já.Sériová výroba je samozřejmě o něčem úplně jiném.
Jinak si myslím,že časem si každý udělá svůj určitý spůsob,protože co Modelář to ORIGINÁL,s4Hezký den
Co já vím tak ten kdo odlévá sériově, neseparuje.
a) není na takový “blbosti“ čas
b) při velké produkci to leze do peněz (ten kdo živí profi vývěvu musí mít velkou produkci)
c) opravdu není možné nanést stejný film do tvarově složité formy
d) není problém že by se chytla hmota k formě, ale že nějaký výstupek na modelu trhá formu
Já separuju pořád,používám ty dělené formy.Používám Axon agent demolage 841.Vypadá to jako vosk rozpuštěný v technickým benzínu a t.benzín to taky rozpouští.Když neseparuju tak se po 3-4 odlití uretan doslova připeče ke gumě a forma de k čertus41.Takže separuju voskem,ale to rozpouštědlo narušuje gumu(jakoby měkne nebo co)a forma vydrží tak 15 odlití.Neroztrhne se ale zatrhává se,malé detaili se trhají občas se i připeče uretan.Proto střídavě separuju silikonem.3x vosk,1xsilikon,zatím to funguje,poptám se na zkušenosti s axoňackou gumou,ale vím,že se separuje taky tím voskem.Já separuju veškeré formy,tedy i malé a hluboké.Používal sem nějaký sprej,no a nestál za nic ,mlha nešla,stříkal moc, tak že všechny detajly zmizely pod olejem a odtky byly k ničemu.s23.teď používám Tékane Den braven,s tím to jde.
Ten Axon vosk841 je ve spreji a v plechovce,stříkam ho nízkotlakou pistolkouMikrotechna 20 let starou ale dobrou.,a taky dobrou noc...
To Luboslav.
V článku spomínaš, že všetko separuješ slikónovám olejom. Ja zásadne neseparujem nič (plastelína je od prirodzenia mastná, lukoprén rovnako, ešte sa aj potí). Ak nastriekam na plastelínu silikón, tak ju vlastne rozriedim a blbo sa s ňou potom robí, všecko mám zatento...
Nepotreboval som zatiaľ nič také robiť, vždy som oddelil vše čo bolo treba.
Hlavne by som si dal bacha na separovanie Epoxy na Epoxy silikónovým olejom. To spoľahlivo nefunguje, a obe veci sa nenávratne spoja. Keby som ich schválne chcel spojiť, tak sa mi to nepodarí. Ja mám zásadu, že Epoxy na Epoxy nedrží, ale v tomto prípade to neplatí.
Tu pomôže len separovanie vazelínou (napr. AK-2 a pod.). Ak sa dá Silikón, akoby sa ani nič nedalo.
Osobne Silikón nemám rád, málo vydrži na mazanie, na konzervovanie je to katastrofa. Zvolil som si ho v práci ako pohodlné konzervovanie sústruhu. Nastriekam a je vyděláno. Po týždni prídem k nemu, celý olepený, olej nikde, len lepivý zaprášený hnedý film. Mal som čo robiť ten sajrajt dať dole.
Preto by ma zaujímalo, aké výhody má to striekanie silikónu.
Neviem si dosť dobre predstaviť takúto modelovú situáciu. Máš Lukoprénovú formu sedačky na F-104 v 1/72. Jedná sa o jednodielnu formu. Z vrchu vidím len dieru - náliatok. Ako mám nastriekať silikón do formy, aby mi ju "jemne zaprášil" a neostal mi niekde v dierach stečený, lebo zákonite sa tam Uretan nedostane. Alebo sa mýlim, a Uretan ten olej vytlačí do náliatku?
Preto neseparujem. Stačí aby som mal mastný šmuh na forme a Uretan je schopný ho skopírovať.
Dáte mi radu hlavne ak poznáte tie separátory od Axonu? Majú aj nejaké spraye, vosky...
Je to nejaký zázrak, oplatí sa to a hlavne ako sa to tvári v situáciach ako som písal vyššie.
Na veľkej ploche ako vagónky a mašinky by som to ešte bral ten postrek, tam sa to dá akosi ukočírovať.
A ešte sa vrátim k farbeniu EPOXY. Z mojej skúsenosti ak som pridal lieh, acetón, či iné riedidlo, spomalil som tuhnutie, dokonca až tak, že krásne červený odliatok mi uschol za deň do nelepivej podoby, ale bol gumový ešte pol roka!
Preto zásadne ak chcem farbiť Epoxy, pridávam práškové farby. Napr. na farbenie prádla, tónovanie farieb malieb na steny, strieborný, medenný prášok ako farba - ale len prášok. Najlepšie sa mi stejne pracovalo s práškom, čo bola ako jedna časť Dentakrylu, bol biely alebo žltý. Skúšal som aj vypotrebovaný tóner z kopírky, ten je ale mastný a krásne čierny Epoxy nevytvrdol. S acetónovými farbami preto opatrne, najskôr vyskúšať, či to stvrdne.
Origoš na farbenie Epoxy sú určené práškové plnidlá - farby.
Napr. ak som odlieval tie sedačky z ChS, tak som pridával spomenutý žltý prášok do Dentakrylu. Výsledok bol krémový odliatok, veľmi podobný farbou Uretanu, len tvrdší a krehkejší. Blbo sa hľadali detaily, vady, ak som nechal ChS priesvitný, všetko vystúpilo až po nástreku základovkou.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|