Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 21088 / today visits: 21088 |
J. Horvath:
Já se tomu nijak zvlášť nedivím a ani toho pamětníka "nekritizuji" za nějaké šíření bludů a poplašných informací - třeba to tak bylo...
Ostatně dával jsem to zde pro dokreslení celé situace a pro soustředění všech veřejně dostupných informací, mnohdy tedy velice zajímavých.
J. Špaček:
Když jsem začal coby opravdu MALEJ kluk kupovat časopis Letectví + kosmonautika, tak v roce 1986 (asi v čísle 12) byl modelářský článek o míchání barev atd, kde byla zase podobná vzpomínka - co to dělalo s "koksově" šedou barvou Mi-4 při provozu za různých ročních dob či po přetření celého povrchu vrtulníku olejem při údržbových pracech během přechodů zima-léto...
MJ:
Debata začala Damirovým dotazem, zda byly Pe-2 v dobách své "nejlepší" éry působení v našem letectvu na horních plochách zelené či šedomodré, protože se v modelářských publikacích objevují kresby v obou variantách.
V tomto nejvíce (alespoň mě) pomohla právě Vaše informace, že pan Šorel komentoval svoji verzi odkazem na svědectví pracovníka, který letouny (podtrhuji) přestříkával. To evokovalo zejména souvislost s možným podobným osudem Mosquit při pozdějších revizích, přezbrojení a převystrojení. Proto ten přehled týkající se B-36, i když ani v tomto případě není ten odstín světle šedé nijak přesně potvrzen (šedomodrá či šedozelená - ?).
A to přimíchání LB 79 / He 219 je jen další připomínka v téže souvislosti - prosté podivení se skutečnosti, že zatímco B 36 a možná i B 32 byly v Letově nastříkány jednolitým odstínem na všech plochách, tak UHU
dostalo prakticky v téže době tamtéž dvoubarevnou kamufláž. copak to je, soudruzi, nějaká politika!!?? :-))
Přestříkání letounů po dodání ze SSSR jsme vcelku vyloučili, i když... ptám se: jsou na "lepších" fotkách patrné místní opravy nátěru po zastříkání pouze hvězd a okolí (co taková SOP, tam byla vzata asi celá oválná plocha?) - nebo ne? Co třeba možnost, že nátěr již rozhodně nezánovních letounů nebyl v nejlepším pořádku a loupal se v celých kusech a bylo nutno jej po převzetí hned opravit?
Ale nebudeme to příliš komplikovat stylem "What if", já osobně si tedy nyní myslím, že v letech 1946 - 1949 byla na horních plochách našich Pe-2 "sovětská" zelená.
To vrtular len mala poznamocka k tomuto:
Např. p. Jaroslav Kvíčala pamatuje kamuflované ůetouny B-36 ještě z roku 1950, kdy podle něho byly na horních plochách s určitostí zbarveny dvěma barvami - šedomodrou a pískovou, tedy zcela odlišně od barev použitých pro kamuflážní schémata RAF. Můžeme sice připustit změnu odstínů "vyšisováním" barev vlivem působení času a povětrnostních vlivů, ale nátěry byly údajně dosti zachovalé.
Staci sa pozriet na nase,tj Ceskoslovenske Su-25 ktore stali 5r na stojanke a nie v ULoch.Ta krasna tmavozelena sa zmenila na nadhernu tmavu pieskovu a vyzerala tiez zachovalo,kym sa neprelestila.A myslim ze kvalita farieb sa za tu dobu posunula aj v Sojuze.Takze by som sa k vyjadreniam pametnikov nestaval az tak skepticky.
pro vrtuláře: informace o přestavbě bojových mašin na cvičné v ČSR byla uvedena již v Monografii v L+K, není důvod ji nevěřit. Fotografii z kabinetu osobně nepovažuji za důkaz toho, že LV-3 nebyla natřena shora zeleně (khaki). Je to foceno při umělém osvětlení, možná s bleskem. Povrchy (potahy) letounů S-97 a CB-32 byly materiálově odlišné (dřevo x plech) což v určitých světelných podmínkách může podání barev na fotografii ovlivnit. Navíc S-97 nese již kódy kabinetní (a třeba i úplně nový, nevyšisovaný nátěr), CB-32 má kódy (asi i nátěr ) původní (možná i vyšisovaný). V poslední modeláří (4/10) stojí na fotce za právě dodaným Norsemanem schované B-32 a to co z něj je vidět je velmi tmavé. Bohužel jsem se ještě nedostal k tomu, abych si podíval jak často sověti používali Pe-2 s jednotným nátěrem horních ploch.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|