Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 71423 / today visits: 71423 |
Pavel S: Tak předně, kdyby sis pořádně přečetl to, co jsem psal, na tajné spisovně jsem měl pracovat nikoliv jako záklaďák, ale jako záložák. A pokud bych se tam k něčemu PTZD dostal, tak bych ten zápis v knížce určitě měl a toho mě ta paní chtěla uchránit. Tak jsem dělal na normální spisovně a i tam jsem se setkal se zajímavými věcmi. Např. s předpisem pro zbarvení letadel. Škoda, že byl tajný (měl šedivé desky), jinak jsem ho zašil.
K předělání mobilizačních plánů jsem se dostal při reorganizaci pluku na brigádu. To se teprve vytvářely, do tý doby byly jen pro pluk. Pamatuju si na ten šibeniční termín. Dělal jsem to celou noc na štábu a v zamčený kanceláři. Žádná složitá práce, jen taková piplačka, ale trvala dost dlouho. A to bylo jen pro naší rotu (TOPku). Ani nevím, čím jsem si důvěru svého šéfa zasloužil a snad jsem jí nikdy nezklamal. Byl to férovej chlap, bohužel to má už za sebou. Ale vzpomínám na něj v dobrým.
Pavel S. dovolil bych si pochybovat o službě na "vojenské zprávě". Nevím, že by tam sloužil základák, jen poddůstojníci, důstojníci a semotamo občanský zaměstnanec. Jestlis sloužil tak by ses to mohl za ty dva roky aspoň naučit správně napsat. Ona to totiž byla OVS - Okresní Vojenská Správa.
Stacionárky byly po celý republice, jestli si správně pamatuju, bylo jich 23 nebo tak nějak. Tvrdili nám, že jsou to generálský linky, a nekecali. Sloužilo to akorát k domlouvání chlastaček a k dohazování šlapek pro vojáky, co měli na kalhotách červenejch proužků skoro jak adidas. Spojení šlapalo a my vyvolení měli 2 roky relativně zlatý vojny.
Vzhledem k tomu, že jsem sloužil na Vojesnké zprávě, tak vím jak to bylo s vycestováním do zahraničí po vojně. Jestli někdo nemohl vyjet do ciziny několik let po vojně, tak to musel mít napsané ve vojenské knížce!!! Kdo to tam neměl, tak se ho ž á d n é omezení netýkalo. Ani, když jedna paní, ve spisovně, povídala. Vzhledem k tomu, že se obyčejní záklaďáci nedostali k žádným závažnějším tajným věcem, pouze ke všeobecným, každý po vojně mohl vycestovat. A také nevěřím, že by se obyčejný záklaďák dostal k mobilizačním rozkazům, jak zde někdo píše. Ty se vždy nacházely v zapečetěných obálkách, které se v žádném případě nesměly otevřít. Z toho by byl velký postih. A ty se také nesepisovaly v žádných veřejných místnostech, kam měl přístup kdejaký záklaďák. Pánové, ti bolševici zase nebyli tak hloupí, jak se dnes o nich píše.
To stejný co píše jarda bylo u radarů ... pár techniků, služba stála 50% na špagátech (většinou FEL), jako operátoři byly na kopci dva výškoměráci jeden v pro barču druhej pro Lendak, po dvou operátorech na oboronu a komára, řada kluků uměla točit i obě mašiny (/většinou průmyslováci) nikdo je nikam nehonil všichni a měli klid... když se dělali přechody a nějaké práce na technice zajímalo to všechny.... v autoparku byli dva tři řidiči kteří uměli jezdit, jeden jeřábník a to je tak asi všechno.. zbylá rota byla jen na šikonavání a problémy to byl jiný svět než opravdové točení radarů... i operátoři radši spali na "kopci" .. a os ostatníma se nestákali... dojeli s kárkou pro jídlo a vyzvedli poštu a víc nic... velení to vše tolerovalo protože na jejich schopnostech zaviselo provoz a hodnocení jednotky.... já sám chodil na prapor jen když jsem měl DVT.... měli jsme 24 grafikon a někdy i točili oběma mašinama... kromě provozu od Pasova vše od Norimberku, všechny odlety z Ruzyně, pokud byl provoz na Žatci tak i všechno z Žatce.. púokud jme cíl nepředali... chvíle že by na obrazovce nic nebylo? možná v neděli mezi 3-4 hodinou... v roce 1990 )byl jsem ve službě kdy k nám letěla speciálka s německým kancléřem točilo vše a navíc se i vše točilo.
navíc u nás byla stojánka mi-24 tak se vodily vždy když letěli.. k tomu se používala výhradně Barča a komár... navíc jsme někdy točili komárem pro Ruzyň, což bylo zejména na jaře 1990 kdy začali létat malé komerční lety.
bojovat? tyhle stacionární Radarové posty by byli (a ve všech případech se to tak stalo) primární cíle... takže by bylo rychle dobojováno a se šroubovákem a avometem se toho moc nevyválčí...
Ivoši, ono to bylo asi daný tím, k čemu byl útvar určenej. Berounskej spojoval GŠ ČSLA a velitelství ZVO v Táboře. Proto jednak tam sloužilo dost kluků z Berouna a dost tam bujela lampasácká vojna. Proto asi ta buzerace. Co já vím, tak na bojových praporech bylo dost kluků od Přerova, vlastně kluci z Moravy tvořili většinu. U nás na TOPce to byla pouliční směska z celý republiky.
Abych řekl pravdu, ani ve snu nás nenapadlo, že to budeme muset použít jinak než při cvičení. Možná při nějakém problému se spoj. linkama při přírodní katastrofě. O to nepříjemnější byla naše účast při realizaci operace "Krkonoše". Naštěstí, pro nás, to dobře dopadlo a my do Polska nemuseli.
Pro Jardu Rankla: to je divný, v Novém Městě nad Metují byly taky RDM (a 404) a byl problém pokrýt středoškolákama alespoň náčelníky stanic, to stejný platilo na stacionárkách. Příčina byla v tom, že k útvarům se verbovalo podle bydliště a ne podle toho, co by mohl dotyčnej soudruh voják zvládnout pochopit. V Berouně jsem byl na cvičení tuším v 84´ a děkuju pěkně, horší buzerace než za celou vojnu.
na druhou stranu kontráši byli u některých útvarů nejrozumnější furťáci i když jejich specializace byla uchýlená.
Jardo,nepochybuji,že jste byli schopni zajistit spojení,otázka je,kolik záklaďáků a hlavně špagátů by vůbec bylo ochotno bojovat za komouše po boku našich asiatských spojenců.Spíš by to asi dopadlo tak,že bysme postříleli politruky a kontráše a radostně vítali americké osvoboditele.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|