Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 233948 / today visits: 233948 |
Souhlas se ZdeňkemJ.
Neexistuje objektivní recenze - ta je vždy z podstaty subjektivní a ovlivněná stanovisky a osobním názorem recenzenta.
Důležité pro mne ale je, aby recenze nebyla silně tendenční nebo záměrně lživá. Nejlepší je, když jsou u recenze i fotky ze stavby - pokud recenzent např. v textu tvrdí, že tmelu nebylo skoro vůbec třeba a na fotkách je ho vidět zhruba 1/2kg na všech spojích, tak pak si čtenář udělá z fotek závěr sám a se stejnou "důvěrou" přistupuje i k ostatním recenzentovým tvrzením.
Ale tento problém není bohužel jen u nás - mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, že podobné (silně tendenční) recenze se objevují i v časopisech zahraničních a podstatně renomovanějších :-(
Dle mého názoru je nezávislý časopis/web či subjekt ten který:
a) nežije z reklamy
b) je financovaný vlastními prostředky, a věci k testům získává z běžné obchodní sítě, nikoliv od distributorů/výrobců.
c) jeho zisk je výhradně z prodeje samotného časopisu, případně od čtenářů (placený web ?)
Takových webů a časopisů je však málo, nejsem si jistý zda takový subjekt zabývající se modelařinou vůbec u nás existuje.
To Radek Typlit: pro cast majitelu modelarskych WWW-sitea vime ze, bohuzel, ziju od dolaru...
Tam nebudu "drasticke" nerealne recenze, ale nejaki "bias" existuje... Napriklad ak firma z "kartelu" (Hasegawa-Tamya-Italeri-Revell) ma nejaku spatnu stavebnice, recenze nebude spatna. Bude "prumerna"..tak jsem pochopil...
Priklad 1: Dost recenzentu zapomnil absence "gull-wingu" pro Revelluv Spitfire
http://www.fortunecity.com/meltingpot/portland/971/Inbox/q-s/spit-vb_revell-i.htm
Priklad 2: FW-190 od Hasegawe (stary model z 70-tych) "... looked very good in the box, but left something to be desired on assembly".... Naproti tomu, v stejnem WWW-siteu model od SMER-u (v principu stejni model, je to stara Hasegawa, jen je povrch spatnejsi) "extremely poor", "it is terrible"...
http://fw190.hobbyvista.com/models.htm
Priklad 3: uz jsem mluvil, 2 konkurentska Rogozarski Ik-3 v 1:72. AZ v Serbie spolupracoval z panem Bradicom, a pan Brdic potem udelal v svuje WWW-stranki recenze... Firma FROMM-Azur spolupracovala v Serbie taky z par modelaru a doviozcem pro Serbie, a ta "spolecnost" (serbska grupa) udelala uz 100 recenzi kde zvitezi FRROM-Azur.. (meju svuj anonimny www-site "ik3-mythburter team", nejnovejsa recenze v casopisu Airmagazine"...) apod. Kazdy recenzent zvitezul svuj model (a "zapomnili" dost informaci), a v skutecnosti jsou oba modela spatny...
Chtěl bych se někoho povolaného jaké je finanční ohodnocení recenzenta. Nebo jakým způsobem je mu kompenzována jeho recenze, přeci jenom nejde jenom o holý text ale o rozsáhlejší modelářskou práci i s finančním výdajem ze strany recenzenta.
Děkuji za odpověď.
Chápu co chceš říci.
Firma A vydává modely, firma B časopis.
Firma B potřebuje firmu A aby si u ní zadala inzerci a tou vlastně zaplatila podstatnou část nákladů pro vydávání plátku, který takhle stojí 100 kč, bez reklamy je vlastně neprodejný protože by stál třeba 500 Kč.
Firma A potřebuje firmu B aby mohla u ní inzerovat a tím dále propagovat své výrobky. Čím víc propagace tím víc prodejů. A o tom to je.
pokud se objeví špatná recenze na model a majitel reaguje tím , že přestane dávat inzerci tak je podle mne blb a nevidí si ani na špičku nosu. Je to jen uražené ego , s obchodem to nemá nic společného.
Marketing reklamy je postaven hlavně na množství toho co Ti perou do hlavy , produkt je až věc druhořadá. Čím větší reklama i toho nejstupidnějšího charakteru na nejblbější výrobek tím větší úspěch. Stačí pustit televizi nebo otevřít noviny. Pokud prodáváš šunt a masivně zahltíš lidi reklamou , vždycky prodáš. Kupodivu kvalitní výrobky bez reklamy se tak dobře neprodávájí. Ideální kombinace kvality a reklamy je tak strašně málo, že to člověk ani nezaznamená.
Model gratis pro recenzi je ta nejmenší položka . Pokud je model kvalitní ničeho se bát nemusí, normální modelář popíše co a jak a je to. pokud je to šunt nastává potíž s pošramoceným egem. Nevím kolik by musela činit nabídka , aby někdo z lidí co publikují sestřelil dobrý model nebo vychválil šunt. Určitě má každý nějakou hranici, ale myslím , že ta ostuda a ztráta důvěry v modelářském světě se penězi nebo modely gratis vyvážit nedá. Všichni co něco umí se modelařině věnují léta, svou pozici v modelářském světě si budovali dlouhý čas svým uměním a něktří i nadpřirozenými schopnostmi a nevěřím že by se sestřelili pro hrst dolarů.To Radek Typlit: teoreticky, souhlasimze reklama a recenze (v stejnemcasopisu) jsou oddelene. Ale v skutecnosti...
Mam priklad z nemodelarskeho svetu: v Chorvatsku mame firmu "XY" , nejvetsu firmu pro potraviny (prumysl, hipermarketi apod). Firma, samozrejme, deje inzerce do vetsine casopisu. Jednoduche: casopisy ziju od firme "XY". V kazdem casopisu je reklama.
Ale...
- casopisi ne psu spatne pro firmu XY, any kdy firma "XY" udela neco opravdu spatne
- casopisi v "beznem claneku" (ne rekami) psu pekne o majitelu firme "XY"...
Kdy je stejni princip v modelarskem casopisu, co zije od firem ze zaplate reklamu, bude tisknut spatnu recenze pro model (nebo doplnek) te firme? Nebude mat strach ze po nekolik spatnych recenzi, firma uz nebude platit reklamu?
Naopak, ak modelarska firma ne zaplati reklamu nebo model zadarmo) v casopisu, bude sefredaktor do casopisu dat recenze modelu? Je mozne ze v nejake "paralelne recenze" dva konkurenstka modela zvitezi model firme co nezaplatila reklamu?
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|