Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 151545 / today visits: 151545 |
To fiškus: u totálních renovací mašin do letového stavu, například právě Glacier Girl, ale třeba i Red Bull Lightning, kterého jsem už viděli na AP, jde o to, že téměř vždy jde o zcela totální renovaci, která je spíš novostavbou z vraku. Zmíněné Lightningy jsou aspoň poháněny původními Allisony. Drak Red Bull Lightningu US renovátorská firma udělala z totálního vraku původního Lightningu White Lightning po požáru motoru a tvrdém nouzáku v prériích. Dtto s Allisonem u Paula Allena létající šturmovik je složený z vraků tří konkrétních strojů, které pochopitelně v bažinách a jezerech údržbou od války neprocházely. O tom, že se renovace francouzské B-33 zdaří časem, nepochybuju, ale že by u nás někdo chystal totální renovaci z vraku do letového stavu, nic nevím..Samozřejmě, statické renovace do muzea jsou o něčem jiném, ale i ony se dají udělat tak, že origo mašina či případně částečná replika umí nahodit motor a dokonce i pojíždět, jedna, myslím Klábošovu Beneš Mráz Be-50 Beta případně může i létat..(zatím ale nemám zprávy, že by už létala). Ovšem Beta i BH-5 jsou postavené doslova od prvního šroubku a nýtu a původní jsou na nich jen motory. Pokud jde o bohužel nerealizovaný transatlantický přelet Glacier Girl kvůli v dané chvíli v Goose Bay neopravitelnému "cracku"na válci Allisonu, slovo naštěstí myslím dost není na místě. Proto se taky Steve Hinton za jejim kniplem už 60 majlí nad Atlantikem rozhodl pro vytékající glykol vrátit zpět do Goose. kde zjistili crack.. Mgr. Zdeněk Procházka
No, a kolik z toho výčtu prací se týká údržby primární konstrukce? V podstatě jen vyšší revize a GO. Věřím, že francouzi si to co získali řádně prohlédli a když se rozhodli uvést B-33 do letuschopného stavu tak to určitě zvládnou. Amíkům se to povedlo např. s P-38F-1, který ležel přes 50 let v ledovci i když jim to trvalo 10 let a dali za to 3 miliony dolarů. Ještě s tím dokonce chtěli přeletět původní trasou do Evropy, což naštěstí zmařila závada motoru. V Rusku také dali do letového stavu řadu vraků jako Il-2, MiG-3, I-15bis, I-153, I-16 na kterých se také v tundře neprováděla údržba. Stačila západní měna a americké motory Allison V-1710, případně v Polsku vyráběné Aš-62IR a draky se vždycky nšjak daly dohromady. Jinak řečeno, dnešní restaurátoři a jejich dnešní možnosti dokážou při dostatky peněz a času i téměř nemožné.
Mi-4 trupové číslo 0751 dorazil z kbelského depozitu do olomouckého leteckého muzea v pondělí 25.11. v devět ráno, takže na kbelské depozitní stojánce už nikdy sněhu a dešti vystaven nebude! Foto viz FB stránky Leteckého muzea Olomouc Mgr. Procházka
Tady jde ale o státní organizaci, placenou z daní nás všech.
Neříkám že běžný uředník bude odpovídat, ale myslím že je naprostá samozřejmost aby tuto "akta X" informaci oznámilo vedení VHU okamžitě při oznámení o výměně...
Ptejte se mne, na co chcete, na co smím vám odpovím. Nic víc, nic míň. To je pravidlo, kterým se řídí zaměstnanec státní, polostátní nebo soukromé firmy... A pokud se jím neřídí, zaměstnancem dlouho není.
Ptejte se nějakého "decisionmakera" nebo jiné odpovědné osoby, případně funkcionáře a on vám odpoví stejně..., jen možná trošku uhlazenějšími slovy, má na to školení...
A zeptejte se nějakého podnikatele, majitele firmy a uvidíte, kam až si vás "pustí"... Takže pánové, ptejte se...
Ono že se tají tyhle kšefty státní organizace minimálně naznačují že to neni "čistá práce"
Ty zkušenosti s utajováním i v osobních hovorech o nečem svědčí....
Museum Kbely se muže pyšnit užasnýma exponátama, ale mám takový dojem že až na pár nadšenců na nejnižších postech tady "něco smrdí". Jakoby VHU k sobě přitahovalo "podivný" lidi...
Pro jendu: Je pravda, že tomu až tak moc nerozumím, dělal jsem leteckého technika a mechanika na vojně i v civilu jen 40 let.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|