Fit test Special Hobby malý Plastic Planet malý Válka
Forum plastikových modelářů
Témata  |  Přidej nové téma  |  Galerie modelářů  |  Fit test / Stavba  |  Nový editor  |  Nápověda
Topics  |  Start new topic  |  Model gallery  |  Kit fit test / kit build                  
 
Plastic Planet velký   Special Hobby velký



denní zobrazení: 151545 / today visits: 151545

 Slovo autor  
Řadit     příspěvků na stránku      

ZOBRAZENÍ: HTML
255) 27.11.2013-11:29  -  Tulda    Kbely -- letecké muzeum
Dnešní Red Bullák zase takový vrak nebyl. Totální vrak si představuju tak, že to zaboří do hlíny nebo to najdou očesaný po desetiletích někde v lese...
254) 27.11.2013-10:45  -  mgr. Zdeněk Procházka    Kbely -- letecké muzeum

To fiškus: u totálních renovací mašin do letového stavu, například právě Glacier Girl, ale třeba i Red Bull Lightning, kterého jsem už viděli na AP, jde o to, že téměř vždy jde o zcela totální renovaci, která je spíš novostavbou z vraku. Zmíněné Lightningy jsou aspoň poháněny původními Allisony. Drak Red Bull Lightningu US renovátorská firma udělala z totálního vraku původního Lightningu White Lightning po požáru motoru a tvrdém nouzáku v prériích. Dtto s Allisonem u Paula Allena létající šturmovik je složený z vraků tří konkrétních strojů, které pochopitelně v bažinách a jezerech údržbou od války neprocházely. O tom, že se renovace francouzské B-33 zdaří časem, nepochybuju, ale že by u nás někdo chystal totální renovaci z vraku do letového stavu, nic nevím..Samozřejmě, statické renovace do muzea jsou o něčem jiném, ale i ony se dají udělat tak, že origo mašina či případně částečná replika umí nahodit motor a dokonce i pojíždět, jedna, myslím Klábošovu Beneš Mráz Be-50 Beta případně může i létat..(zatím ale nemám zprávy, že by už létala). Ovšem Beta i BH-5 jsou postavené doslova od prvního šroubku a nýtu a původní jsou na nich jen motory. Pokud jde o bohužel nerealizovaný transatlantický přelet Glacier Girl kvůli v dané chvíli v Goose Bay neopravitelnému "cracku"na válci Allisonu, slovo naštěstí myslím dost není na místě. Proto se taky Steve Hinton za jejim kniplem už 60 majlí nad Atlantikem rozhodl pro vytékající glykol vrátit zpět do Goose. kde zjistili crack.. Mgr. Zdeněk Procházka

253) 26.11.2013-11:44  -  fiškus    Kbely -- letecké muzeum

No, a kolik z toho výčtu prací se týká údržby primární konstrukce? V podstatě jen vyšší revize a GO. Věřím, že francouzi si to co získali řádně prohlédli a když se rozhodli uvést B-33 do letuschopného stavu tak to určitě zvládnou. Amíkům se to povedlo např. s P-38F-1, který ležel přes 50 let v ledovci i když jim to trvalo 10 let a dali za to 3 miliony dolarů. Ještě s tím dokonce chtěli přeletět původní trasou do Evropy, což naštěstí zmařila závada motoru. V Rusku také dali do letového stavu řadu vraků jako Il-2, MiG-3, I-15bis, I-153, I-16 na kterých se také v tundře neprováděla údržba. Stačila západní měna a americké motory Allison V-1710, případně v Polsku vyráběné Aš-62IR a draky se vždycky nšjak daly dohromady. Jinak řečeno, dnešní restaurátoři a jejich dnešní možnosti dokážou při dostatky peněz a času i téměř nemožné.

252) 26.11.2013-11:28  -  mgr. Zdeněk Procházka    Kbely -- letecké muzeum

Mi-4 trupové číslo 0751 dorazil z kbelského depozitu do olomouckého leteckého muzea v pondělí 25.11. v devět ráno, takže na kbelské depozitní stojánce už nikdy sněhu a dešti vystaven nebude! Foto viz FB stránky Leteckého muzea Olomouc Mgr. Procházka

251) 24.11.2013-14:05  -  jenda    Kbely -- letecké muzeum
Pane fiškus, já skoro taky. Nevím, jak to bylo s "uloženými" aparáty, ty jsem nezažil. Na těch létajících se dělala týdně nějaká údržba. Předběžná, předletová, poletová, periodické po x hodinách no a pak zimní či letní přechody. Měnil se olej, dělaly se motorové zkoušky, konzervovaly se ložiska aj. ocelové (tj. rezavějící) součásti atd, atd.
Tož asi tolik.
250) 24.11.2013-13:21  -  jeep    Kbely -- letecké muzeum

Tady jde ale o státní organizaci, placenou z daní nás všech.


Neříkám že běžný uředník bude odpovídat, ale myslím že je naprostá samozřejmost aby tuto "akta X" informaci oznámilo vedení VHU okamžitě při oznámení o výměně...


 


 


 

249) 24.11.2013-12:50  -  Tak to vidím já    Kbely -- letecké muzeum

Ptejte se mne, na co chcete, na co smím vám odpovím. Nic víc, nic míň. To je pravidlo, kterým se řídí zaměstnanec státní, polostátní nebo soukromé firmy... A pokud se jím neřídí, zaměstnancem dlouho není.


Ptejte se nějakého "decisionmakera" nebo jiné odpovědné osoby, případně funkcionáře a on vám odpoví stejně..., jen možná trošku uhlazenějšími slovy, má na to školení...


A zeptejte se nějakého podnikatele, majitele firmy a uvidíte, kam až si vás "pustí"... Takže pánové, ptejte se...

248) 24.11.2013-11:41  -  jeep    Kbely -- letecké muzeum

Ono že se tají tyhle kšefty státní organizace minimálně naznačují že to neni "čistá práce"


 


Ty zkušenosti s utajováním i v osobních hovorech o nečem svědčí....


 


Museum Kbely se muže pyšnit užasnýma exponátama, ale mám takový dojem že až na pár nadšenců na nejnižších postech tady "něco smrdí". Jakoby VHU k sobě přitahovalo "podivný" lidi...


 

247) 24.11.2013-10:08  -  Tulda    Kbely -- letecké muzeum
Křídlo z Fw 190 ještě není celé letadlo a kdo ví v jakém bylo stavu. V době kdy se ta výměna uskutečnila ještě žádné Flugwerky nebyly, aby se dalo říct, že si nechají jen postavit trup. Občas se něco nepovede a není to jen u nás. Např. v Norsku si Luftfahrtmusem v Bodo užilo svoje s renovací Fw 190 A3. Nejprve si stroj nechali rekonstruovat (nově postavit) v USA v 90. letech výměnou za 4 vraky Fw 190. Po několika letech měli jen nekompletní trup a křídlo. O desetiletí později vyměnili kompletní motor BMW 801G za dokončení renovace svého Fw 190 zase v USA a po několika letech dostali nedodělané letadlo, na kterém ještě 3 roky pracovali a stálo je to dalších asi 1 mil. Norských korun. A to jim ještě amíci ukradli kupu originálních dílů. Viz vyprávění Tora Edgara Olsena.

http://luftfartsmuseum.no/fly/focke-wulf-190-a-3/ (pdf soubor: Focke Wulf Fw-190 «Svart 3″ – foredrag av Tor Edgar Olsen 09.04.2013)



246) 24.11.2013-09:32  -  fiškus    Kbely -- letecké muzeum

Pro jendu: Je pravda, že tomu až tak moc nerozumím, dělal jsem leteckého technika a mechanika na vojně i v civilu jen 40 let.

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  
Skoč na stránku:
Přidej odpověď do diskuse / Reply to this topic
Je potřeba provést autorizaci
Váš e-mail / your e-mail:
K provedení autorizace není potřeba registrace ani heslo, stačí jeden klik. Autorizaci potvrdíte kliknutím na odkaz, který bude zaslán do Vaší emailové schránky. Pokud se e-mail neobjeví ve složce 'přijatá pošta' zkontrolujte spam koš svého mailboxu. Vaši e-mailovou adresu můžete použít pro autorizaci více zařízení.

Your device is currently unauthorized. No registration or password is needed; only one click is enough to be authorized. The authorization link will be sent to your mailbox. Follow instructions sent via the e-mail. If no message appears please check your mailbox spam folder. Your e-mail address can be used for more device.
Autorizací souhlasíte s pravidly a zásadami fóra



Nápověda

Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?".

K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu, po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi. 3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na příspěvek.

Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu (povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd)

Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC:


Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu):
1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový"
2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480.
3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE)
5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V)
6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze.


UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
  • Pro odesílání příspěvků nebo zakládání témat je nutná autorizace.
  • Základním tématem fóra je plastikové modelářství a věci s ním související. Příspěvky na základní téma i jakékoli jiné téma budou tolerovány při dodržení zákonných norem, pravidel mezilidské slušnosti a těchto pravidel a zásad.
  • Příspěvky pište spisovným jazykem, který lze prokládat slangovými výrazy. Vulgární příspěvky a příspěvky obsahující sprostá slova nebudou akceptovány.
  • Před založením nového tématu si pomocí vyhledávače nejprve ověřte, jestli v minulosti stejné téma nebylo již založeno. Obdobně postupujte před napsáním nového dotazu, protože mohl být za dobu existence fóra již zodpovězen.
  • Respektujte elementární pravidla slušného chování. Můžete vzájemně vyjádřit nesouhlas s názorem druhého, napadání však tolerováno nebude. Stejně tak nebudou tolerovány subjektivní neetické a neslušné výroky směřující na konkrétní osobu nebo skupinu osob. Snažte se vyvarovat slovních narážek. Neprovokujte a nereagujte na provokující příspěvky. Nepřenášejte na fórum své spory mající základ ve vašem soukromém životě či podnikatelské činnosti.
  • Přispívání jednotlivce pod více identitami (nicky) nebo přebírání jmen či identit jiných uživatelů mající za účel např. matení ostatních nebo jejich cílené napadání nebude tolerováno stejně jako příspěvky mající povahu spamu. Za spam je považováno opakované odesílání krátkých či nesmyslných příspěvků bez informační hodnoty, příspěvků s obsahem diametrálně odlišným od ostatních příspěvků v tématu a příspěvků obsahujících převážně „smajlíky“.
  • O nevhodnosti či závadnosti příspěvků v návaznosti na tato pravidla a zásady rozhoduje poskytovatel služby, který si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, jejichž obsah je v rozporu s pravidly a zásadami a v krajním případě zamezit uživateli přístup. Poskytovatel služby není povinen dohlížet na obsah příspěvků ani vyhledávat jejich případný protiprávní obsah.
  • Dotazy na poskytovatele služby je možno podávat e-mailem na forum@plasticplanet.cz.
  • Šíření ilegálních kopií knih, publikací, časopisů, zvukových a obrazových záznamů pořízených na přenosná média (např. videokazety, diskety, disky CD nebo DVD) není povoleno. Příspěvky obsahující takové nabídky budou odstraněny.
  • Při publikování fotografií či jiného obrazového materiálu mějte neustále na paměti, že tyto materiály mohou podléhat autorským právům ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Případnou právní odpovědnost při porušení autorských práv ponese výhradně uživatel, který takový materiál zveřejnil.
  • Kliknutím na tlačítko „zde“ v autorizačním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, které vstupuje v účinnost 25. května 2018, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 b., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.




1714648739.7617 forum