Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 42403 / today visits: 42403 |
to Pavel Klouček: Barvy, kterými byl namalován čert atd. i kamuflážní barvy odešly úplně srovnatelně. Prostě v současné době na těch strojích není z hlediska barev nic, co by se dalo nějak použít. Osobně si myslím, že by bylo bývalo lepší letadla schovat i když by je nikdo neviděl, ale zachovaly by se v původní podobě do doby, než je bude možno vystavit důstojně, než nechat je takto zmizet skoro před očima. Když někdo bude chtít vidět na vlastní oči nějakou třiadvacítku MiGa, tu možnost ve Kbelích má, nemusí to být zrovna čert. Nerozumím tomu, ale třeba by stačilo i to, když by ta letadla byla zabalená do nějakých "plátěných" obalů, když by nebyly kryté prostory, ale prostě udělat to tak, aby ty stroje tak nesešly, jak se stalo.
Pro ty, kdo to nepochopili: To o nekvalitních barvách na Phantomu byla ironie namířena směrem ke způsobu "péče" o něj. Proč byla péče nebo nepéče taková jaka byla nechť posoudí povolanější...
Tady je jedno "výživné" video o stavu a péči v leteckém muzeu pod širým nebem.Sice mají kvalitnější klimatické podmínky než u nás,ale stav letadel není o nic lepší.No snaží se aspoň pořád něco postupně uvádět do původní podoby.Jako u nás ,je stejný problém - vyčleněné finance na provoz od armády.
http://www.youtube.com/watch?v=F6ga34wWtZ8#t=101
To Milan Kloucek:Aby nebyl opak pravdou.Mozna ty barvy na vyrocni kamuflaze byly kvalitnejsi ,nez to ,cim treba v NDR strikali Migy-23.Sam jsem byl svedkem toho,kdyz se Mig-23MF vratil z rozhonu a kabat po novem nastriku mel samy puchyr.To ,ze barvy jsou vybledle je to posledni.Mozna pro kitare to nejzajimavejsi,ale vybledla barva letadlo nezabije.
1. si netykáme 2. záklaďáky už pár let nemáme,. dobré ráno :) 3. raději tady nědělat nic a nechat to hnít než alespoň něco , že.
kdyby se ve Kbelích chytli za nos a nekecali a jeden jedinej človíček! si vzal štěteček s barvou s začal kus po kuse, myslím že za rok by byly všechny venkovní jak nové. Kolik času by natření jednoho kusu zabralo, 2 týdny? myslím že víc ne. Zatékající kabiny.. trocha silikonu z baumaxu by postačila.. :) atd atd.., jak říkám, místo vození se autech po Kbelích sem tam a lítat na okružní lety a podobně jak to tam vždy přes plot vedle vidim tak makat. Bulšit o nekvalitních barvách neuznávám.
To Vláďa M. : Omlouvám se za pozdní reakci, nějakou dobu jsem se nedostal k počítači. To gumové těsnění je i na horní ploše křídla a také na horním křídle z obou stran. Přesný účel té úzké trojúhelníkové hubice před pravou podvozkovou nohou neznám, ale tipoval bych to na nějaký přepad (buď paliva nebo oleje), který bývá na akrobatických mašinách.
To Damir: Fotku na interiér bohužel nemám, C-104 jsem zažil vždy jen na podstavci. Je možné, že interiér zůstal v původní barvě, jak letadlo dosloužilo u aeroklubu a tam mohlo jít o lidovou tvořivost.
Jinak co se diskuse o opršelých mašinách týká - uvědomte si prosím, že ty výroční mašiny (Phantom, čert a ostatní) byly stříkány přímo u útvarů, barvami, které byly právě dostupné, co nejtenčí vrstvou barvy (mimo jiné i kvůli váze) a tyto výroční kamufláže nikdy nebyly určeny k tomu, aby přežily staletí! Na dešti pak přirozeně odcházejí rychleji než kvalitní tovární zbarvení, i když i to na letadlech nebývá zrovna moc trvanlivé. Samozřejmě bylo možné ty mašiny narvat do depozitních hangárů a nechat je tam, ale to by je jaksi nikdo neviděl - nanejvýš tak jednou do roka při nějaké akci, kdy je ale v muzeu tolik lidí, že si to v klidu stejně neprohlídnete. ESO přístřešky nejsou na větší letadla vhodné právě kvůli nutnosti poměrně hustého sloupoví a nějaké jiné přístřešky mají také své riziko - viz zřícení střechy v Košicích, které způsobilo zničení nebo poškození mnoha exponátů. A na pořádný bytelný hangár prostě momentálně nejsou peníze.
Mimochodem - ta reportáž z Kunovic sice měla reálný základ v tom, že exponáty trpí a bylo by třeba s tím něco dělat, ale její provedení bohužel zcela odpovídalo "kvalitě" reportérů TV Nova. Redaktorka, která letadlo viděla tak maximálně cestou na dovolenou, hrdě vydávala vystavený MiG-19PM za naprostý světový unikát (přitom jenom v ČR jsou minimálně dva další kusy, možná i víc a v Kunovicích jsou jiná mnohem raritnější letadla) a korunu tomu nasadila, když sedíc v kabině Il-14 smutně tvrdila, že díky stání venku je toto letadlo v takovém stavu, že už nejspíš nikdy nepoletí.
bejt já dárcem tak bych si rozmyslel už cokoli dávat do "sbírek"
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|