Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 115334 / today visits: 115334 |
ano o tom tu řeč není (i když to natřel, ufiknout tomu křídla je vážně úchlyný - nebo alespoň tak jsem viděl fotku) řeč je tu o Kbelích - čili, kdy že se to už začne natírat?? Ohledně zábran - udělejte koridor aspoň k té nešťastné tu-104. a ještě malej poznatek, v provorepublikových hangárech je teda osvětlení jak u bludiček
(ty nový ¨"ledky" svítěj víc a za polovic
Ahoj pánové, jsem moc rád, že se přínosná diskuse ubírá na tohle fórum velmi rozumným směrem. Pár dodatků k příspěvkům Milana Kloučka: s prostorným trávníkem mezi hangáry se opravdu počítá na velké dopraváky, ale na můj dotaz, kdy už tam konečně budou, mi plk. Knížek odpověděl, že až se konečně "usadí" tráva a navíc bude třeba tam pak na mašiny vybudovat betonové podstavce. Při návštěvě "pešky" mi pak na dotaz, zda tam už na příštím zahájeni sezóny 14 nějaký dopravák bude odpověděl, že ještě ne..takže čekat čekat a být trpěliví.. Pokud jde o krakovskou mega stojánku venku jsou tam všechny Migy od Lim-1 po Mig 29 UB, Túčko 134 aj. ale i nedávno získaný Ju 52/Toucan i Venom..u už zmiňovaného Tarantíka je venku celá jeho sbírka, dtto Muzeum Kunovice. Jen LM Olomouc má takovou protekci že díky doslova MEGa hangáru po sovětském útvaru má i velké mašiny ok pod střechou a neprší na ně a nebude sněžit..Tarantíkovu sbírku jsem viděl jen na foto, ale ex olomoucké zchátralé tůčko dokázal natřít podle mého zcela vzorově! Ale o tom tu myslím řeč není.. Mgr. Procházka
Pánové, když už jsme v museu ve Kbelích, nemáte někdo fotku na C 104, kde lépe bylo vidět, co mu to visí z dolního křídla, mezi centroplánem a křídlem, viz foto, z kterého to nemohu řádně identifikovat. Nějaká hadice, těsnění?
To Testjedna:
Nejsem sice mgr.Zdeněk, ale přesto si dovolím na některé otázky odpovědět:
To volné místo mezi hangáry vzniklo zbouráním několika kůlen a přístřešků a vykácením mnohaletého křoví zhruba v době, kdy se otvíral nový hangár 1939-45, což jsou asi tak tři nebo čtyři roky. Původně se tuším mluvilo o tom, že tam bude parkoviště, každopádně teď je tam pouze měkký trávník s pařezy, takže bez zpevnění se ta plocha zatím použít na nic nedá. Až budou peníze, bude možná i nová výstavní plocha.
Plůtky kolem exponátů jsou z jednoho prostého důvodu - aby ty exponáty ničilo jen počasí, a ne návštěvníci. V povaze našeho národa bohužel je, že hlavně maminky s dětičkama považují všechno volně přístupné za objekt k hraní. To se naplno ukazuje při každé akci, kde se třeba sjedou vojenská historická vozidla. Například letos v Lešanech na tankovém dnu přijel kamarád bojovým Tudorem, a než se otočil, už měl auto plné dětí (ještě že samopal na zadních sedadlech měl pro jistotu přidělaný řetězem). A když jsme se těch mamin ptali, jestli jim přijde normální lézt někomu do auta, tak se ještě tvářily pohoršeně, že přeci vedle do toho auta děti taky lezou (vedle stál vojenský Land Rover hlídaný několika vojáky a ti tam ty děti pouštěli pod dozorem). Až budou u nás návštěvníci muzeí tak disciplinovaní, jako třeba v Anglii nebo Německu a přes namalovanou čáru nepolezou, tak potom tam už ty zábrany být nemusí.
Tu-104 stojí opravdu daleko od návštěvníků, ale ono se jinam nevejde. Tady by to možná šlo řešit přestavěním plotů.
F-84 je tam co je, protože jinde už nebylo místo. Buďme rádi, že není v depozitu.
Thunderjet je poslední "nepřátelská stíhačka", kterou naše letectvo sestřelilo.
pár otázek pro mgr. Zdeněk od nepřejícího nespokojence
- proč je mezi hangáry 3 a 5 místo označené dopravní letectví již několik let!! prázdné?? (líp se to seká?)
proč jsou všude ty ostudné odporné zábrany?
když je vidět že se to dá řešit i jinak
a s tím souvisí i to, proč si návštěvník Kbel může prohlídnout pracně opravené exponáty tak dalekohledem?
a už vůbec nechápu koncepci či něco jako je zařazení letadel do období atd ..
když v hangáru č 7 (čs a čsl letectvo 1945-1990) je v rohu tento stroj
..proč není proboha alespoň jeden stroj přístupný , - (ne jen jednou ročně)??
Damire, Junák je belgický z toho důvodu, že vzhledem k jeho stavu zatím nebylo nutné ho renovovat a draze platit nový nátěr, když se ty peníze dají užitečněji použít jinde v muzeu. To mi přijde jako celkem rozumné řešení. A pokud se týká toho Petljaka, tak tam bych se přikláněl k zachování původního zbarvení, pokud to půjde (čili pokud to zbarvení půjde nějak rozumně rekonstruovat ze zachovaných zbytků). Další rozumnou variantou by podle mně bylo udělat zbarvení mašiny, se kterou v květnu 1945 přiletěl do Prahy podplukovník Rypl. Tak by peška zůstala v ruských barvách (což by bylo určitě návštěvnicky atraktivní) a přitom by tam byla souvislost s naším letectvem.
Každopádně součástky ještě ani nejsou roztříděné a my už tady řešíme zbarvení. Chtěl bych popřát renovátorům dost prostředků pro práci a ať se dílo daří. Než bude renovace dokončena, snad se zatím podaří přidat další výstavní prostory, aby se nemusely vyhazovat mašiny ze stávající expozice.
Borik - jo to za to by byly už zakyrtý celý Kbely
Avia CS-92 je omalovana jako Me-262B, Martinet je Aero C-3, MS-230 dostal nove barvy... Trosky Pe-2 z jezera ze budu mat casti z jinich letadel by mohl byt omalovan jako Cs letadlo v Cs muzeu... (ale je to jen muj nazor). Kazdy rok jsem u "toilet-Junaka" (Z-22) a ptam se proc je tak dulezite ze je "autenticke belgicky"..
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|